• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
اسرائیل باید نیاز‌های انسانی نوار غزه را تامین و از کشتار، تجاوز و ویرانی اجتناب کند

دادگاه لاهه: امکان وقوع نسل‌کشی از سوی اسرائیل را رد نمی‌کنیم

  • کد خبر : 20830
  • 07 بهمن 1402 - 12:04
دادگاه لاهه: امکان وقوع نسل‌کشی از سوی اسرائیل را رد نمی‌کنیم
دادگاه بین المللی لاهه جزییات جلسه امروز جمعه خود را تشریح کرد. قاضی دادگاه لاهه در جلسه صدور حکم درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی درباره نسل کشی در غزه، گفت: ما امکان وقوع نسل کشی در نوار غزه را رد نمی کنیم.

انطباق: به گزارش مهر ،دادگاه لاهه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادگاه امروز جمعه رأی خود را درباره امکان اعمال اقدامات اضطراری علیه «اسرائیل» در پی اتهامات آفریقای جنوبی مبنی بر نسل کشی جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه صادر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شهاب، این دادگاه وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که جلسه در کاخ صلح در لاهه برگزار خواهد شد و طی آن قاضی «جوآن دنوگو» رأی کمیته متشکل از ۱۷ قاضی را اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر رسانه صهیونیستی کان گزارش داد: دادگاه بین المللی در لاهه امروز رأی خود را درباره دادخواست مطرح شده علیه اسرائیل صادر خواهد کرد و برآورده‌های اسرائیل این است که دادگاه علیه تل آویو رأی صادر خواهد کرد، اما درخواست توقف جنگ نخواهد داد.

همزمان منابع وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شرکت هواپیمایی العال رژیم صهیونیستی، پرواز‌های مستقیم به آفریقای جنوبی را لغو کرد.

تکمیلی/ دادگاه لاهه: امکان وقوع نسل‌کشی از سوی اسرائیل را رد نمی‌کنیم

به گزارش الجزیره، «جوآن دونوگو» قاضی دادگاه لاهه در جلسه صدور حکم درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی درباره وقوع نسل کشی در غزه، تاکید کرد: ما به شدت درباره ادامه کشته شدن غیرنظامیان در نوار غزه نگران هستیم. دادگاه نمی‌تواند درخواست اسرائیل در زمینه عدم بررسی شکایت مطرح شده از سوی آفریقای جنوبی را قبول کند. دادگاه اختیارات لازم برای صدور حکم درباره موضوع ارتکاب نسل کشی از سوی اسرائیل را دارد.

جوآن دونوگو افزود: ما موضوع نسل‌کشی مطرح شده علیه اسرائیل را رد نمی‌کنیم. گزارش‌های بین‌المللی تاکید دارد که غزه به مکانی برای مرگ و ناامیدی تبدیل شده است. دادگاه درباره وقوع نسل کشی و یا عدم آن ( از سوی اسرائیل) در شرایط کنونی تصمیمی نگرفته است اما درباره امکان وقوع نسل کشی تصمیم گیری خواهد کرد. ما حق فلسطینیان در غزه برای مصون ماندن از اقدامات نسل کشی را مورد تایید قرار می دهیم.

قاضی دادگاه لاهه افزود: اسرائیل باید تدابیری در زمینه عدم وقوع جنایت کشتار علیه یک گروه انسانی و یا آسیب رساندن شدید به آن‌ها را اجرایی کند. دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که آسیبی که به غیرنظامیان در نوار غزه وارد شده، در سطح جنایت جنگی است.

جوآن دونوگو تاکید کرد: براساس حکم دادگاه لاهه، اسرائیل باید تدابیر قانونی بین المللی را به اجرا گذاشته و فورا از عدم ارتکاب موارد نقض کننده (حقوق بشر) از سوی ارتش اسرائیل اطمینان حاصل کند. اسرائیل باید همه تدابیر لازم برای منع ترغیب مستقیم به نسل کشی (در غزه) را اجرایی کند.

قاضی دادگاه لاهه تاکید کرد: اسرائیل باید نیاز‌های انسانی لازم برای نوار غزه را به طور فوری تامین کند. اسرائیل باید از هر گونه اقدامی در راستای کشتار، تجاوز و ویرانی علیه ساکنان نوار غزه اجتناب کند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=20830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.