• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
15
به دلیل عضویت در دانشگاه امام صادق

حکم دیوان تایید شد؛ «میثم لطیفی» از دولت خداحافظی می‌کند؟

  • کد خبر : 17191
  • 03 مرداد 1402 - 18:01
حکم دیوان تایید شد؛ «میثم لطیفی» از دولت خداحافظی می‌کند؟
در جلسه امروز هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، با درخواست اعمال ماده ۹۱ قانون دیوان عدالت اداری درخصوص حکم پرونده انتصاب رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مخالفت شد و حکم قبلی دیوان تائید شد.

به گزارش انطباق، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۱۸ تیرماه رأی به ابطال حکم میثم لطیفی، رییس سازمان اداری استخدامی کشور داد.

طبق اعلام این رأی، انتصاب میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور به دلیل عضویت وی در دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی، غیرقانونی است و از این رو حکم انتصاب وی که از سوی رییس جمهور کشورمان صادر شده بود، ابطال می‌شود.

در پی این ماجرا محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور در واکنش به ابطال حکم رئیس سازمان اداری استخدامی از سوی دیوان عدالت اداری نوشت: پیرو صدور رای دیوان عدالت اداری در خصوص انتصاب رئیس سازمان اداری و استخدامی، معاونت حقوقی رئیس جمهور براساس قوانین موضوعه و با تشریح برخی اشکالات وارده به رای صادره، از رئیس محترم قوه قضاییه و رئیس محترم دیوان عدالت اداری اعمال ماده ۹۱ دیوان مبنی بر تجدیدنظر در رای را درخواست کرده است.

رئیس قوه قضائیه در پی رأی اخیر هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ناظر بر ابطال انتصاب «میثم لطیفی» به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور به سبب مغایرت این امر با ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، دستور اعمال «ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری» ناظر بر رسیدگی مجدد را صادر کرد.

در جلسه امروز هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، با درخواست اعمال ماده ۹۱ قانون دیوان عدالت اداری درخصوص حکم پرونده انتصاب رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مخالفت شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=17191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.