• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
26
حمله موشکی اسرائیل به حومه دمشق ۵ شهید و ۱۵ زخمی برجای گذاشت

حمله موشکی اسرائیل به مواضع ایران در سوریه؟/ واکنش وزارت خارجه

  • کد خبر : 14079
  • 30 بهمن 1401 - 12:31
حمله موشکی اسرائیل به مواضع ایران در سوریه؟/ واکنش وزارت خارجه
در ساعت ۰۰:۲۲ بامداد یکشنبه دشمن اسرائیلی با چند موشک از سمت جولان اشغالی اقدام به حمله به سوریه کرد و طی آن، برخی مناطق در شهر دمشق و حومه آن از جمله مناطق مسکونی را هدف قرار داد که پدافند موشکی به مقابله پرداخت

به گزارش انطباق ،ارتش سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد امروز به منطقه مسکونی «کفرسوسه» حمله موشکی کرده‌اند که در اثر آن دست کم ۲۰ نفر شهید یا زخمی شده‌اند. برخی منابع خبری مدعی شده اند ساختمانی که مورد حمله قرار گرفته، متعلق به سپاه پاسداران بوده است.

این منابع خبری البته مدعی شده اند که نیم ساعت قبل از حمله اسرائیل، ساختمان سپاه تخلیه شده است.

براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد امروز یکشنبه با نقض حریم هوایی سوریه از سمت جولان اشغالی این کشور به مناطق در جنوب سوریه حمله کردند که در اثر آن شماری از شهروندان سوریه شهید یا زخمی شدند.

به دنبال حمله موشکی اسرائیل پدافند موشکی سوریه اقدام به رهگیری این جنگنده‌ها و موشک‌ها کرد و بنا به منابع نظامی سوریه تعدادی از این موشک‌ها تا جولان اشغالی و داخل اراضی اشغالی این جنگنده‌ها را دنبال کرد که گفته شد سامانه‌های موشکی رژیم اسرائیل برای مقابله با موشک‌های سوریه فعال شده‌اند.

بیانیه ارتش سوریه درباره حمله موشکی تل آویو

به دنبال این حمله، منبعی در ارتش سوریه طی بیانیه‌ای گفت: «در ساعت ۰۰:۲۲ بامداد امروز یکشنبه دشمن اسرائیلی با چند موشک از سمت جولان اشغالی سوریه حمله‌ای کرد و طی آن، برخی مناطق در شهر دمشق و حومه آن از جمله مناطق مسکونی را هدف قرار داد که پدافند موشکی به مقابله پرداخت و بیشتر موشک‌ها را ساقط کرد.»

در این بیانیه آمده است: این حمله تاکنون پنج شهید داشته و ۱۵ زخمی به عنوان آمار اولیه برجای گذاشته که حال برخی وخیم است. در این حمله شماری منزل مسکونی تخریب شد و خسارت مادی به برخی از محله‌های دمشق و حومه آن وار شد.»

همزمان برخی منابع آگاه اعلام کردند که سایت راداری «تل المسیح» ارتش سوریه در جنوب شهر «شهبا» واقع در استان مرزی السویداء مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

پیشتر نیز صهیونیست‌ها بار‌ها مناطق مختلف سوریه از جمله مناطق مسکونی را هدف تجاوز نظامی قرار داده بودند. دولت دمشق تاکنون چندین مرتبه در نام‌هایی به مقامات سازمان ملل، خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار تجاوزات نظامی صهیونیست‌ها به سوریه شده است.

ایران محکوم کرد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه حملات رژیم صهیونیستی علیه اهدافی در دمشق و حومه آن از جمله برخی ساختمان‌های مسکونی را که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از شهروندان بی‌گناه سوری گردید، به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توالی حملات جدید رژیم صهیونیستی و حملات گروهک تروریستی داعش علیه ملت سوریه، پیوند و هماهنگی این دو موجودیت تروریستی را پیوندی طبیعی و ذاتی خواند که در شرایط مواجهه ملت سوریه با آثار زلزله ویرانگر دو هفته قبل، در صدد تشدید آلام و رنج و مصیبت مردم این کشور هستند.

کنعانی سکوت کشور‌های غربی نسبت به نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه از سوی رژیم متجاوز صهیونیستی را شرم‌آور خواند و از جامعه جهانی و نهاد‌های مسئول بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست واکنش فوری، جدی و مؤثری نسبت به تجاوزات رژیم تروریستی صهیونیستی علیه یک عضو سازمان ملل متحد داشته باشند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=14079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.