• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

جنجال جدید محمود احمدی نژاد / احمدی نژاد دست به افشاگری زد! + جزئیات

  • کد خبر : 2090
  • 30 دی 1399 - 0:31
جنجال جدید محمود احمدی نژاد / احمدی نژاد دست به افشاگری زد! + جزئیات
محمود احمدی نژاد، رئیس دولت های نهم و دهم در گفتگویی درباره پیدا و پنهان طرح هدفمندی یارانه ها صحبت کرده است. او با تکرار جمله جنجالی اش درباره اینکه یارانه ها پول امام زمان است، می گوید؛ اگر دست من بود این طرح را در یک گام اجرا می کردم و خیال مردم را راحت می کردم.

به گزارش انطباق ، ۱۰ سال بعد از اجرای هدفمندی یارانه ها در دولت سابق، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق روبروی دوربین «اکوایران» نشست تا از درباره ابعاد پیدا و پنهان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را روایت کند طرحی که هنوز انتقادات به نحوه اجرای آن ادامه دارد.

محمود احمدی نژاد مدعی است در ذهن تصمیم گیران سیاسی دو دیدگاه وجود دارد منابع کشور متعلق به دولت به طور عام است و منابع متعلق به مردم است او می گوید دیدگاه اول منابع را دست خود نگاه می دارد و دیدگاه دوم به دنبال توزیع منابع می رود.
رئیس دولت سابق خود را طرفدار دیدگاه مردم می داند و می گوید: ثروت طبیعی باید به طور مساوی بین فقیر و غنی تقسیم شود، تاکید می کند«اگر این مدل اجرایی می شد یارانه های پنهانی که منجر به فاصله طبقاتی شده است خودبه خود آزاد می شود.» او از طرح خود برای توزیع تمامی منابع اعم از معادن و نفت خبر می دهد و تاکید دارد در این توزیع پولدار و فقیر باید به یک اندازه یارانه بگیرند.
احمدی نژاد با اشاره به اینکه یارانه نقدی را پول امام زمان عنوان کرده بود اعتقاد دارد: یارانه نقدی مال امام زمان است یعنی به طور مساوی برای همه است، یعنی اگر فردا امام هم بیاید آن را مساوی پرداخت می کند.
البته محمود احمدی نژاد درباره برخی نارسایی های توپ را به زمین مجلس انداخت و گفت« کل آن لایحه را بهم ریختند، آن لایحه ای که ما دادیم با این لایحه زمین تا آسمان فرق دارد.» او از نامه اش به رهبری روایت کرد و گفت«من به رهبری نامه زدم که این کار پدر کشور را در می آورد و اقتصاد را نابود می کند»
از رئیس جمهور سابق درباره نحوه تعیین مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای یارانه نقدی پرسیدیم، از تورمی که ایجاد شد، از استقراض از بانک مرکزی و آماری که می گوید دستکاری شده است. او در این گفت و گو از حسرت خود در طرح هدفمندی یارانه ها نیز می گوید.

بخش هایی از گفتگوی تصویری محمود احمدی نژاد با اکوایران را بخوانید؛

*ثروت طبیعی به طور مساوی برای مردم است.
*ما یک لایحه درباره هدفمندی یارانه ها به مجلس دادیم که مجلس همه چیز آن را زد، کل آن را بهم ریختند، آن لایحه ای که ما دادیم با این لایحه زمین تا آسمان فرق دارد
*من به رهبری نامه زدم که این کار پدر کشور را در می آورد و اقتصاد را نابود می کند، گفتم ما این کار را نمی کنیم.
*در ۱۲ بند در مجلس به توافق رسیدیم و ما آن ۱۲ بند را اجرا کردیم و بعدا در همان سال اول ۱۱ اصلاحیه زدند، یعنی مدام آن را قفل می کردند تا این طرح از حیز انتفاع افتاد.
*در لایحه اصلا مبلغ یارانه نیامده بود. چیزی که ما می خواستیم بیشتر از یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی بود.
*کسانی بودند که مخالفت کردند و مصاحبه هایشان موجود است، آنها گفتند ما سه فوریتی درست کردیم و پدرتان را در می آوریم و شما را به زندان می اندازیم.
*فاصله طبقاتی بخاطر استفاده از یارانه های پنهان است. وقتی یارانه پنهان آزاد شود، از جیب پولدار برمیدارید به جیب بی پول می ریزید.
*نظر دولت این بود یارانه به شکل مساوی بین فقیر و غنی توزیع شود. نفت برای همه است و باید مساوی سهم بگیرند
*نمی شود گفت شما از این سرزمین سهم ندارید چون پولدار هستید، این کار تبعات سیاسی اجتماعی دارد.
* دست همه دولتها را می بوسم می گویم شما بیایید و کل کشور را اصلاح کنید و همیشه خودتان باشید و من حاضر هستم که تضمین محضری دهم و بگویم من حتی یک صندلی هم از شما نمی خواهم و شما فقط اصلاحات ساختاری انجام دهید و همیشه خودتان رأی بیاورید.
*گفتم پول یارانه، مال امام زمان است، یعنی اگر بیایند مساوی پرداخت می کنند.
*به وزیر گفتم اگر پول یارانه ها را نمی دهی برو، خداحافظ
*گفتم با ۱۰ وزارتخانه کشور را اداره می کنیم اما مجلس تصویب نکرد.
*به شورای نگهبان نامه نوشتم و گفتم شما اساس بودجه را اشتباه متوجه می شوید.
*اگر می توانستم طرح را در یک گام اجرا می کردم و ملت را راحت می کردم.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=2090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.