• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان؛

جناحی کردن بودجه به صلاح ملت و کشور نیست / ایران در هیچ مذاکره‌ای شکست نخورده است

  • کد خبر : 970
  • 24 آذر 1399 - 21:10
جناحی کردن بودجه به صلاح ملت و کشور نیست / ایران در هیچ مذاکره‌ای شکست نخورده است
محمدی با اشاره به اینکه تاریخ نشان داده است که ایران در هیچ مذاکره‌ای شکست نخورده است، گفت: تنها حرفی که ترامپ با عقل و درایت زده همین بود که گفته بود ملت ایران در هیچ مذاکره‌ای در طول تاریخ شکست نخورده است.

به گزارش انطباق ،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در تشریح بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰، گفت: دولت مکلف است ۱۵ اذرماه لایحه بودجه سال بعد را به مجلس اعلام کند که امسال ۳ روز زودتر به مجلس ارائه شد.

کیوان محمدی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ در راستای اصلاح ساختار بودجه تدوین و ارائه شده است، افزود: محور این بودجه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر رهنمودهای رهبری، سیاست‌های جمعیتی، توجه به صادرات غیر نفتی، مقابله فعال با ویروس کرونا، تاکید ویژه به طرح‌های نیمه تمام است.

وی ادامه داد: توجه ویژه به معشیت مردم و تامین کالاهای اساسی، توسعه مشارکت عمومی و سپردن امور به مردم از دیگر محورهای بودجه ۱۴۰۰ است.

محمدی با بیان این مطلب که که بسیاری افراد پیش بینی می‌کردند که امسال از نیمه دوم سال دچار مشکلات شدیدی از لحاظ اقتصادی خواهیم شد، افزود: امروز از همینجا اعلام می‌کنم که از لحاظ پرداخت‌ حقوق و مزایای کارکنان هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان افزود: در جنگ تحمیلی جلوی ۴۰ کشور دنیا ایستادیم و الان تمام دنیا در مقابل ما قرار دارند یعنی به علت بسته شدن حساب‌های بانکی کشورهایی هم که بخواهند با ما ارتباط داشته باشند، عملا نمی‌شود.

وی افزود: در تحریم‌های ظالمانه علیه ایران عنوان می‌کنند که تحریم دارویی نیستیم اما وقتی نمی‌توانیم پول دارو را بدهیم در واقع دارو به ما تحویل داده نخواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه علی‎رغم شدیدترین تحریم‎ها و فشارها کارها در حال انجام است، گفت: کارهای کشور نخوابیده و این ثمره مقاومت مردم است.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها به بودجه ۱۴۰۰ ایراد گرفته‌اند و آن را غیر واقعی نامیدند، افزود: سازمان برنامه و بودجه نظر خود را می‌دهد و مجلس تصمیم می‌گیرد. آنچه که مهم است و در نهایت اجرا می‌شود تصمیم و رای مجلس شورای اسلامی است. مجلس می‌تواند تعداد میزان فروش نفت را افزایش یا کاهش دهد یا میزان رقم دلار را از یازده هزار به ۲۰ هزار برساند یا کمتر اعلام کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه کشور در شرایط عادی قرار ندارد و کاملا شرایط ما جنگی است، افزود: در این شرایط کارشناسان ما راه چاره را در این بودجه دیدند.

وی افزود: در همین شرایط تحریم راه آهن رشت به قزوین ساخته و ساختمان بیمارستان حشمت بعد از ۱۸ سال تکمیل شد. تعداد تختهای اورژانس بیمارستان رازی افزایش یافت و کتابخانه مرکزی تا چند ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید و همه اینها نتیجه عملکرد ملت و دولت است.

ایران در هیچ مذاکره‌ای شکست نخورده است

به گزارش دیارمیرزا، محمدی با اشاره به اینکه بودجه امسال پیام‌های بین المللی دارد، تصریح کرد: صادرات نفت ایران از سال ۷۰ تا ۹۰ بطور متوسط ۲ونیم میلیون بشکه بوده و هرگز زیر ۲ میلیون فروش نداشتیم. ایران ظرفیت صادرات ۲ میلیون بشکه به بالا را دارد اما آیا دنیا به ما اجازه صادرات این میزان نفت را می‌دهد؟ از یک طرف به ما پیام دوستی می‌فرستند و ما هم می‌پذیریم و اعلام می‌کنیم که حق مسلم ما است که هر چقدر می‌خواهیم نفت صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه برجام فرصت مذاکره بوده است، گفت: در آینده نیز ما ملتی نیستیم که از مذاکره بترسیم و یا عاشق مذاکره کردن باشیم، این را دولت ما و جناح‌های مختلف کشور نشان داده‌اند حالا برخی با لبخند و برخی با تندی عنوان می‌کنند.

محمدی با اشاره به اینکه تاریخ نشان داده است که ایران در هیچ مذاکره‌ای شکست نخورده است، گفت: تنها حرفی که ترامپ با عقل و درایت زده همین بود که گفته بود ملت ایران در هیچ مذاکره‌ای در طول تاریخ شکست نخورده است.

وی افزود: موضوع بودجه موضوع سیاسی و جناحی نیست و جناحی کردن بودجه به صلاح ملت و کشور نیست.

محمدی با تاکید بر اینکه باید در جهت منافع ملی حرکت کنیم، یادآور شد: در بودجه نگاه خوشبینانه نیست بلکه دیدگاه معتدل وجود دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با اشاره به اینکه دنیا خواهان تعامل با کشور ما است، گفت: ما نیز باید با دنیا تعامل داشته باشیم، شعاری که دولت در ابتدای شروع کار خود قرار داده بود.

وی نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان را سه رویکرد اصلی دولت عنوان کرد و گفت: این شعار یک شخص یا جناح و یا یک دولت نیست، این شعار باید شعار نظام ما باشد.

محمدی در پایان گفت: این بودجه براساس دیدگاه شخصی رییس دولت یا رییس سازمان برنامه و بودجه نوشته نشده، بلکه حاصل نظرات کارشناسان خبره است./دیار میرزا

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.