• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
پرسش هایی که ابراهیم رئیسی باید در آینده به آن پاسخگو باشد؛

جناب رئیس جمهور ؛ گفتم کنایتی و مکرر نمی کنم

  • کد خبر : 5061
  • 28 مهر 1400 - 21:24
جناب رئیس جمهور ؛ گفتم کنایتی و مکرر نمی کنم
اختصاصی انطباق : هفته ای یک روز به استانی سر می زنید،عیبی ندارد اما اینکه برای حل مشکل کارخانه ای که فقط پنج ،ده ، پانزده درصد کارش مانده و سالها متوقف مانده باید شما به کهکیلویه و سیستان و بلوچستان و خوزستان سفر کنید نشان باقی ماندن سیستم بیمار و ساختار بلبشو و عدم‌کنترل سیستماتیک است .مگر استانداران و فرمانداران و مدیران استانی خوابند؟مگر مسیرهای امروزی و علمی نظارت را از شما گرفته اند؟این نخبگانی که علم های پیچیده نظامی و دانش های فیزیکی وپزشکی را در ایران بنا نهاده و پیش میبرند خوابند؟ نمیدانید چه کنید ؟

نگاه ویژه -احمد میراحسان : دائم گل این بستان ،شاداب نمی ماند…و این در همین آغاز یادداشتم نگرانم میکند .چرادر هر غزلی از حافظ و سعدی ،بیتی ،مصرعی است وصف الحال و می تواند نصیحتی به شما، آقای رئیسی محسوب شود؟ و چرا هرجمله ای نکته ای در بر دارد که موضوع مهم دیگری پیش می کشد خارج از این موضوع که قرار است حالا ، به خیرخواهی بگویم و شرّی را معرفی کنم .واگر نوشته بر این تداعی ها پیش رود ،می ترسم کار به رمان هشت جلدی مارسل پروست ،در جستجوی زمان از دست رفته ،بکشد که در آن ناتمام ماندم….
مثلا وقتی نوشتم شاداب نمی ماند…. دیدم باید توضیح دهم میلیونها نفر چون من با شادابی و امید به شما رو آوردند و اکنون نه پژمرده ،دست کم با نگرانی چشم براه هستند .حتی آگاهان به دشواری کار شما و مطلقا این زمان ناکافی برای داوری، بیشتر دلشوره دارند .برای چه؟چون نشانه های طی مسیر خرده کاری گذشتگان را شاهدند و شکیب می ورزند .و به دیده من حتما باید هشدار دهند و بپرسند،نقد کنند و سکوت نکنند اگر دلسوزند و بویژه کسانی که به شما رٱی دادند.

یا نیم خطی پایین تر،وقتی نوشتم :آقای دکتر رئیسی دکتر ،دکترکردنهای عکس العملی و زشت صدا و سیما برایم تداعی شد در جامعه ای با اینهمه چاپلوسی (و دکترای بی ارزش سفارشی و حتی دکترای ارزشمند نشان دانش و پژوهش, )که وقتی در مقام دهن کجی به سخنان یاوه مخالفان علم میشود، وهنی است بدامان انکه خرد و دانشش خدشه بردار نیست .مگر امام ره و آقای خامنه ای وشهید باقر صدر وشهید موسی صدر و شهید رجایی وشهید مطهری و شهید بهشتی و شهید چمران را دکتر خمینی ودکتر خامنه ای و دکتر رجایی ….‌بودن و نبودن شان تعالی بخشیده یاعقل و عبودیت ناب و تقوی و درایت و عمل صالح وتوانیابی های اداره الهی امور در مسیر رضای حق متعال و برنامه و اجرا اصولی و کار را به کاردان سپردن وتلاش بی وقفه در مسیر درست و بصیرت و تشخیص درستشان ؟
یا…

می بینید ،جزییاتی است که ظاهرا بی اهمیت است ولی مطلقا بی اهمیت نیست نوک کوه یخ اشکالات بنیانی پنهان در اقیانوس قطبی است و راهنما و ایه است تا کشتی را با برخوردی کور ،غرق نکند و تدبیر رفع فسادمخفی شود.
غرض انکه تریبون آزاد در رسانه ها برای گفتگو و نظارت ،را ترویج کنید تا خطاها در همان اغار فاش شود که بیش از همه خود سود میبرید .و پرسش ها حکم امداد غیبی و فرشتگان هشدار را دارند که از زبان عقل و دوستی چاه بر سر راه را به شما می نمایانند.گمان نبرید که ساده لوحانه میخواهم همه منتقدان را لقمان حکیم معرفی کنم .کسانی هستند که با همه تندی و خشم و نومیدی از شما واقعا خواهان بهبود کار ایران هستند .کسانی هستند چنان اسیر تاریکخانه ایدئولوژی و کین و عطش قدرت یابی که اصلا کاری به واقعیت ندارندو پیشداورانه و سوبژکتیو تفسیر ویرانگر خود را پی می گیرند کسانی هم دلسوز کار ملک و ملت و دین و مردم اند و آرزو دارند کاری کنند ونه کارستان بلکه انچه از دست برآید… و علم و تجربه ای دارند در یک فضای آزاد نقد اگر درصد کوچکی هم چنین فایده ای داشته باشند و یا به تفاسیر جهالت بار و مغرضانه پاسخی گویند،آزاد اندیشی حقیقی، خیر بزرگی برای شما و اصلاح امور دربر خواهد داشت.
مثلا فرض کنیداز شما پرسیده شود:
چه شد آن تحرکات و تحولات در اداره آستان قدس ،چرا شیوه مدیریت در ان روال نماند و روش شاهوار جشن درباری و جدا از مردم در صحن انقلاب با حضور خادمین درگاه و منش مورد انزجار ائمه ما سلام الله علیهم رایج شده مگر نمیشد در صحن رضوی و با حضور مردم آیین مردمی اجرا کرد ؟اصلا این رفتار متکبرانه و نمایش و بازی در کجای امامان ما جا دارد ،چیزی که از دربارها ازدربار مٱمون تا دربار قجری و پهلوی سنجاق شد به ساحت مهربان و رئوف معصومان مان از رسول الله صلوات الله علیه و آله که گرد می نشستند با فقرا تا سیره امیر المومنین و ابنای معصوم شان که سنت پیامبر اکرم و اعظم ص را تداوم بخشیدند…
یا میپرسند تجربه ریاست قوه قضاییه و باز گشایی دو هزار کارخانه وآن غوغای هرروزه رسیدگی به مافیای های گوناگون که از شیر مرغ تا جان آدم را درانحصار شوم خود گرفته اند ،چه شد؟ با رئیس جمهور شدنتان مشکل سیستمی فسادشان حل شد؟
یا خواهند پرسید گام نهادن در مسیر رفع بیماری مزمن سیستماتیک ساختار پیرامونی میراث پهلوی ها که ام الفساد ناکارامدی و نامولد بودن وکار زیر استاندارد است چه شد ؟
خواهند پرسید ،برنامه علمی و پژوهیده در رفع حفره های ساختی نهادها چه شد ؟
خواهند پرسید ،حل مسئله بلبشو و نبودن سیستم کنترل مستمر نهادهای کلان و منطقه ای و جستجوی راه حل عملی چه شد ؟
می پرسند ادعاهای دوران انتخابات که پاره ای از نمایندگان مثل آقای جلیلی بر حسب کار تحقیقی نسخه های استراتژیک جذابی در خصوص رفع بحران های مختلف مدیریتی داشتند و مدعیات کلان خود شما چه شد ؟
می پرسند…؟
جناب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ،رییس جمهوری که بسیاری از اهل ایمان به شما رٱی دادند.اساس کار بازگشت به بندگی حق و ایمان و پرورش دینی و عقل و صدق است و صادقانه بگویم این خلاف عقل وصدق است که در این زمان اندک از شما توقع حل معضلات داشت .اما رهزن بزرگ فهم ان است که کس عاقلی از شما این را نمی خواهد تا در زیر بار مطالبات سی ساله و مسیر غلط دیگران فلج تان کند .این کار دشمن و تاکتیک تخریب و رواج نومیدی از سوی آنان است.انچه عقل و ایمان حکم میکند و مایه نگرانی است ،اشتباهات مکرر حال است .
مثلا:اینکه هفته ای یک روز به استانی سر می زنید،عیبی ندارد اما اینکه برای حل مشکل کارخانه ای که فقط پنج ،ده ، پانزده درصد کارش مانده و سالها متوقف مانده باید شما به کهکیلویه و سیستان و بلوچستان و خوزستان سفر کنید نشان باقی ماندن سیستم بیمار و ساختار بلبشو و عدم‌کنترل سیستماتیک است .مگر استانداران و فرمانداران و مدیران استانی خوابند؟مگر مسیرهای امروزی و علمی نظارت را از شما گرفته اند؟این نخبگانی که علم های پیچیده نظامی و دانش های فیزیکی وپزشکی را در ایران بنا نهاده و پیش میبرند خوابند؟ نمیدانید چه کنید ؟
بر ای تغییر ساختار بیمار برنامه علمی ندارید ؟به قرآن و عترت و عقل و علم رجوع کنید! آدم ندارید؟به هزاران فرد دانشمند و مؤمن و دلسوز و انقلابی و پیر و جوان رجوع کنید .
کو نشانه ای از تغییر ساختار بیمار و بی کنترل؟ این فقط عیب لیبرالها و کابینه آقای روحانی بود؟
میدانید خطر بزرگ نهفته در این رفتار چیست؟خرده کاری .اسیر روزمرگی شدن ومرض مهلک را فراموش کردن و همچنان نیروی عظیم دانشگاهیان و متخصصان صالح و مدیران بسیجی و سپاهی و ارتشی و استراتژیست ها را ندیده گرفتن.و از روش انقلابی حل مسایل بنیادین فساد انگیز سرباز زدن….
آمیزش کل مشکلات فوری و بحران های ساختی تکلیف بزرگ شماست. غفلت در باره هر یک شمارا خدای نکرده ناموفق خواهد کرد یا به دام شیطان با چهره جدید می کشاند.
یادتان هست فریاد میزدید ،چرا قشر ممتاز فاسد کالاهایی راکه میتوانیم تولید کنیم با تخریب کارخانه ها مانع تولیدشان میشود تا بنجلش را خود وارد کند؟ امروز نمی پرسید با این همه شرکت کوچک و بزرگ ساختمان سازی بی کار داخلی ایا خیانت درخیانت در امانت نیست از چین دعوت کنیم ساختمان بسازد؟ این واقعیت دارد؟
این ها نشانهای نگران کننده نیست؟
چین هزار کمک در قلمروهایی که به نفع ملت ماست میتواند بکند چرا باید مسیر غش کردن در آغوش چین به جای امریکا طی کنیم ؟
همه میدانند من موافق هر توافق همکاری با چین هستم به شرط عدم تخریب استقلال و توان داخلی و به سود توسعه ایران و تحت همان سیاست اصلی نه شرقی ،نه غربی که شعاری استراتژیک علیه هر وابستگی سیایی و اقتصادی و فرهنگی و ایدئولوژیک و هر شکلی از تسلط است .مسیر اصلی ما نه موازنه مثبت ،و دادن امتیاز به شرق و غرب بلکه موازنه منفی به سود استقلال و نفی سلطه و همکاری دوجانبه به سود استراتژی رشد ملی است .تنها در این صورت پیمان شانگهای سیلی به صورت قدرت سلطه جوی غرب محسوب خواهد شد. و نه شکل تدریجی وابستگی ،تنها در مسیر این تحولات ،شما در گزارشهای ماهانه هر بار سخن نوو امید بخشی که در خور گفتگوی رییس جمهور است خواهید داشت ،ونه گزارشات و حرفهایی مکرر در سطح مسئولان رده ده و ملال انگیز که نشان وانهادن وعده تغییر بنیانی و فراموشی برنامه کلان نفی بلبشو فساد سیستمی و اصلاح جدی امور است ، بر اساس رهنمود قران و مذاق ولیعصر عج و راه امام ره و رهبر معظم وبزگوار و مقاوم وصبور که توقع یاری جدی دارد نه پنهان شدن دارایی وکلا و وزرا بنا به مصوبه لیبرالها که خود نشان وجود یا محافظت از فساد نهان است!
اقای رئیسی رئیس جمهور متقی ،از خرده کاری بپرهیزید این دامگاه نابودی اجرای تغییرات اصولی در پایان دادن به فساد گسترده و بی کنترلی وسیع است .کار مهم را فرو نگذارید .بی تردید رسیدگی به مشکلات طاقت فرسای فوری ضروری است .اما در این جا هم بدون عمل اساسی باز با عملیات عوامفریبانه و خرده کارانه و نمایشی روبرو خواهیم شد با دهها نا بسامانی و خسران از جنس خانه سازی بی فکرانه در کابینه احمدی نژاد و روحانی …..که صد اشکال داشت.
رییس جمهور عزیز بحران و مسیر غلط در کار و سیستم هیچ نهاد و وزارت خانه و ساختار معیوبی نا شناخته نیست.همین اطلاعات تیم محققان و مجریان میزهای سیما و شبکه یک و اخبار نیمروزی و شبکه دو و….با اجرای اقای حیدری و قالیباف اگر قصد شناخت و عمل نفی فساد باشد برای کل دوران ریاست شما و برنامه عملی مبتنی بر علم کفایت میکند . بجای خرده کاری به کار اصولی و اجرای برنامه فساد زدایی اقدام کنید و این امر اساسی را فراموش نفرمایید .و البته تغییرات فوری مشکلات حیاتی هم کاری ضروری است .اما دانش برنامه ای رفع معایب بلبشوی بوروکراتیک و فقدان کنترل و تشویق و تنبیه جدی و کوتاه کردن دست قشر ممتاز و همدست مافیاهای گوناگون و رسوایی سیستم بانکی و….بس مهم است.
راستی ان هیاهو مشورت خواهی تب تندی بود که زود عرق کرد ؟آن را نمی خواهید درست سازماندهی کنید؟

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=5061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.