• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
167
مانی حقیقی خطاب به وزیر ارشاد: وقت نداریم برات برقصیم!

جشنواره فیلم کن: ترانه علیدوستی فورا آزاد شود

  • کد خبر : 12790
  • 28 آذر 1401 - 21:28
جشنواره فیلم کن: ترانه علیدوستی فورا آزاد شود
اشاره حقیقی به اظهارات محمدمهدی اسماعیلی است که چند روزپیش از اهالی هنر از جمله سینماگران و خوانندگان دعوت کرده بود تا فعالیت‌های خود را از سر بگیرند. 

انطباق : جشنواره فیلم کن در توییتر خود خواستار «آزادی فوری» ترانه علیدوستی بازیگر سینمای ایران شد و نوشت او از «برجسته‌ترین» کسانی است که در طول چند ماه اعتراض در ایران بازداشت شده‌اند.
این جشنواره بر همبستگی کامل خود با «تلاش‌های مسالمت‌آمیز برای آزادی و حقوق زنان» در ایران تاکید کرد. ترانه علیدوستی به دلیل ابراز نظر و حمایت از معترضان در زندان اوین در بازداشت است. در همین حال یک نماینده پارلمان اتریش هم «کفالت سیاسی» ترانه علیدوستی را به عهده گرفته است. از سوی دیگر، شماری از سینماگران امروز ۲۸ آذر برای دومین روز برای پیگیری وضعیت ترانه علیدوستی در مقابل زندان اوین تجمع کردند. بهمن فرمان آرا، علی مصفا، لیلی رشیدی، پانته آ بهرام، ستاره اسکندری، بهناز جعفری، گلاره عباسی، ثمین مهاجرانی، سحر مصیبی، مستانه مهاجر، یسنا میرتهماسب و میترا حجار از جمله این سینماگران هستند. روز گذشته ویدیویی از حضور شهاب حسینی یکی دیگر از سینماگران نیز در مقابل زندان اوین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که گفته شد در حمایت از خانم علیدوستی به آنجا رفته است.

حمید علیدوستی (ملی پوش سابق فوتبال ایران) و پدر ترانه علیدوستی امروز
هم در جمع اهالی سینما در مقابل زندان اوین حضور داشت

ترانه علیدوستی، بازیگر سرشناس سینمای ایران روز شنبه، در خانه‌اش بازداشت شد. او روز گذشته تماس کوتاه تلفنی با پدرش داشت و از او خواسته بود که داروهایش را به زندان اوین تحویل دهد. بازداشت او واکنش‌های گسترده در داخل و خارج ایران داشته است. شمار زیادی از هنرمندان با حمایت از او، خواهان رهایی‌اش شدند. علیدوستی در حمایت از اعتراضات ایران روسری از سر برداشت و در آخرین پستش در اینستاگرام پس از اعدام شدن محسن شکاری، یکی از معترضان نوشت: «حالا بنشینید و منتظر عواقب این خونخواری باشید!»

مانی حقیقی به وزیر ارشاد: وقت نداریم برات برقصیم
مانی حقیقی، بازیگر و کارگردان سینمای ایران، دو روز پس از بازداشت ترانه علیدوستی، در ویدئویی ضمن حمایت از این بازیگر شناخته‌شده، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است: «ما عزاداریم و در چهارگوشه این کشور داریم جسد عزیزان‌مان را خاک می‌کنیم، وقت نداریم برات برقصیم!». اشاره حقیقی به اظهارات محمدمهدی اسماعیلی است که چند روزپیش از اهالی هنر از جمله سینماگران و خوانندگان دعوت کرده بود تا فعالیت‌های خود را از سر بگیرند. این سینماگر خطاب به وزیر ارشاد اظهار داشت: «شما نماینده جریانی هستید که هم‌نسلان من را به جرم همراه داشتن نوار کاست و ویدئو دستگیر می‌کردید و کتک می‌زدید. شما مظهر قشری هستید که شهامت نشان دادن تصویر آلت موسیقی را در تلویزیون ندارد». او پرسیده است: «چطور جرات می‌کنید در این شرایط که بهترین بازیگران، کارگردانان و شجاع‌ترین آهنگسازان و رپرهای ما در زندان هستند از ما دعوت کنید، برایتان کنسرت بگذاریم و جشنواره فیلم برگزار کنیم».

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=12790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.