• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
80
در نشست کمیته پیشگیری از مرگ و میر کودکان یک تا ۵۹ ماه مطرح شد؛

جایگاه خوب گیلان در شاخص کاهش مرگ و میر کودکان | میزان مصرف شیرخشک در کشور افزایش یافته است

  • کد خبر : 11251
  • 29 شهریور 1401 - 11:07
جایگاه خوب گیلان در شاخص کاهش مرگ و میر کودکان | میزان مصرف شیرخشک در کشور افزایش یافته است
نورصالحی با بیان اینکه یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر کودکان، بیماری‌های مادرزادی است، گفت: گیلان یکی از استان‌های دارای شاخص خیلی خوب در کشور پیرامون کاهش میزان مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال به حساب می‌آید

به گزارش انطباق ، نشست کمیته پیشگیری از مرگ و میر کودکان یک تا ۵۹ ماهه با حضور ارسلان سالاری رئیس دانشگاه، اسماعیل نورصالحی معاون بهداشتی دانشگاه، حیدرعلی بالو معاون درمان دانشگاه، طاهره زاهد صفت مدیر امور پرستاری دانشگاه، دکتر منیره فلک باز، مدیر درمان و سایر اعضای کمیته در سالن اجلاس ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه توانایی برآوردن انتظارات وزارت بهداشت را دارد، تصریح کرد: تمام تلاش دانشگاه این است که برای برآورده کردن انتظارات وزارت بهداشت از امکانات و ظرفیت‌های موجود برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی استان، استفاده بهینه نماید.

سالاری با اشاره به جذب ۲۰۰ بهورز طی سه سال گذشته و دریافت مجوز جذب ۸۰ بهورز تا پایان سال‌جاری، از کمبود ۴۰۰ بهورز در گیلان خبر داد و افزوذ: همه از اهمیت نقش بهورزان در حفظ سلامت کودکان، نوزادان و مادران باردار آگاه هستیم.

در ادامه جلسه، اسماعیل نورصالحی معاون بهداشتی دانشگاه گفت: یکی از شاخص‌ها برای توسعه پایدار در هر کشوری، میزان مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال است.

وی با بیان اینکه یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر کودکان، بیماری‌های مادرزادی است، گفت: گیلان یکی از استان‌های دارای شاخص خیلی خوب در کشور پیرامون کاهش میزان مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال به حساب می‌آید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت سیاستگذاری جهت کاهش مرگ و میر کودکان، گفت: در حال حاضر، شهرستان‌های صومعه‌سرا، فومن، لاهیجان و رودسر کمترین میزان فوت کودکان زیر پنج سال را دارا هستند.

نورصالحی با اشاره به اهمیت تغذیه با شیر مادر جهت جلوگیری از بروز بیماری‌ها و مرگ کودکان، گفت: متاسفانه این روزها میزان مصرف شیرخشک در کشور افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت آموزش به جامعه در پیشگیری از مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال، تاکید کرد: با راه‌اندازی بخش NICU در بیمارستانها، میزان مرگ و میر کودکان کاهش یافته است.

نورصالحی در پایان تاکید کرد: راه‌اندازی واحد پیشگیری بیماری‌های تکاملی، سبب کاهش آمار مرگ و میر در کودکان زیر ۵ سال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=11251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.