• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
اگر مشکلات به جای فضای مجازی مستقیما به دست ما برسد سریع‌تر حل می شود

توضیحات مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان درباره تصویر خبرساز شبکه‌های اجتماعی

  • کد خبر : 9347
  • 24 خرداد 1401 - 12:17
توضیحات مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان درباره تصویر خبرساز شبکه‌های اجتماعی
وحید خرمی در رابطه با انتشار برخی تصاویر اظهار کرد: اگر مشکلات به جای فضای مجازی مستقیما به دست ما برسد سریع‌تر حل می شود، همچنین بیمه کشاورزی نیز پشتیبان کشاورزان خواهد بود.

به گزارش انطباق ،طی روزهای اخیر انتشار تصاویری از یک کشاورز در لنگرود که از کمبود آب گلایه کرده، بازخوردهای مختلفی داشته است.

وحید خرمی در همین رابطه در برنامه صبحگاهی شبکه باران گفت: امسال در سطح کشور کمبود آب داریم و این کمبود در سد سفیدرود خود را نشان داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه امسال حداقل ۴۰ درصد با کمبود آب در حوضه آبریز سد سفیدرود مواجه هستیم، یادآور شد: برنامه‌ریزی دقیقی برای نشاء، آبیاری و… تعیین شده است و به صورت نقطه‌ای شاهد کم آبی هستیم که ما هم نگران آن هستیم.

خرمی با اشاره به ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای گیلان گفت: تصاویری که در فضای مجازی عموما می شود، بیان مشکل است و چندان درست نیست. تصویری که در لنگرود در رابطه با مشکل زمین‌های یک کشاورز منتشر شده، هم اکنون حل شده است.

وی یادآور شد: چهار روز قطعی و ۸ روز وصلی آب داریم اما این بدان معنا نیست که هر مزرعه ای ۸ روز آب می گیرد بلکه توزیع آب براساس نوبت بندی است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه تسطیح اراضی کشاورزی منجر به کاهش مصرف آب می‌شود، افزود: زمین‌های که غالبا دیر نشاء شده‌اند به مشکل برخورده‌اند و آن دست مزارعی که تقویم زارعی را رعایت کرده‌اند با مشکلات بسیار کمتری رو به رو شده‌اند.

خرمی با بیان اینکه اکثر مشکلات با تجهیزات شخصی نظیر پمپ آب حل می‌شود، تصریح کرد: مشکل سوخت نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب قبل از آغاز فصل کشاورزی گفت: تمام ادارات نیز زیر نظر فرمانداران در شهرستان‌ها پای کار آمده‌اند و برای مثال ۸۰۰ کیلیومتر لایروبی انجام شده است که بی‌سابقه بوده است.

خرمی ادامه داد: هیچ پمپ آبی خاموش نشده و هیچکدام از چاه‌های آب از دسترس خارج نشده است و حتی آب منطقه‌ای ۲۰ مورد برق رسانی انجام شده است.

وی در رابطه با انتشار برخی تصاویر نیز اظهار کرد: اگر مشکلات به جای فضای مجازی مستقیما به دست ما برسد سریع‌تر حل می شود، همچنین بیمه کشاورزی نیز پشتیبان کشاورزان خواهد بود.

خرمی در پایان گفت: سد سفیدرود هنگام یک میلیارد و ۷۶۰ میلیارد مترمکعب ظرفیت داشته که امروز ۷۰۰ میلیون مترمکعب آن با رسوب پر شده است اما با اقدامات انجام شده رسوب جدیدی اضافه نمی‌شود./دیار میرزا

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=9347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.