• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان:

توسعه مناطق صنعتی ضرورت ایجاد فضاهای سبز را دوچندان کرده است

  • کد خبر : 3137
  • 20 اسفند 1399 - 10:17
توسعه مناطق صنعتی ضرورت ایجاد فضاهای سبز را دوچندان کرده است

به گزارش انطباق به نقل از  روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، فریبرز سعیدی کیا طی بازدیدی از ساختمان کسب و کار ،  به مناسبت هفته درختکاری ضمن کاشت چند اصله نهال به بیان اهمیت حفظ و نگهداری فضای سبز پرداخت و گفت : همجواری شهرک‌های صنعتی در فاصله چند کیلومتری از […]

به گزارش انطباق به نقل از  روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، فریبرز سعیدی کیا طی بازدیدی از ساختمان کسب و کار ،  به مناسبت هفته درختکاری ضمن کاشت چند اصله نهال به بیان اهمیت حفظ و نگهداری فضای سبز پرداخت و گفت : همجواری شهرک‌های صنعتی در فاصله چند کیلومتری از شهرها و روند توسعه این مناطق صنعتی ضرورت ایجاد فضاهای سبز در کنار آنها را دوچندان کرده است.

وی افزود : حفظ و نگهداری محیط زیست می‌طلبد که در کنار این مناطق فضاهای سبز ایجاد شده وبا توجه به قرار گرفتن ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی بهره بردار در استان گیلان ، این موضوع حائز اهمیت است .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : اجرا و توسعه طرح‌های زیست‌محیطی و زیباسازی به‌ منظور ایجاد فضای سبز و حفظ و نگهداری محیط زیست طی سال‌های اخیر به صورت جدی در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان به عنوان متولی ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار گرفته است و هدف خود را دستیابی به توسعه پایدار و تقویت فضای سبز برای حفظ محیط زیست قرار داده است.

وی در ادامه بیان داشت : شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای ایجاد زیرساخت‌های مناسب زیست‌محیطی برای استقرار صنایع و کاهش آلاینده‌ها، ملزم به اختصاص ۲۵ درصد از مساحت کل شهرک به احداث فضای سبز و درختکاری است که در این زمینه استان گیلان کارنامه قابل قبولی دارد.

سعیدی کیا هدف از این کار را زیباسازی و صیانت از محیط زیست دانست و افزود: از مساحت ۲۵ درصدی الزام شده، ۱۰ درصد آن مستقیماً باید توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان و در سطح معابر عمومی و کمربند سبز شهرک احداث شده و هر واحد صنعتی که در این حریم ساخت‌وساز می‌کند باید ۱۵ درصد از زمین تخصیصی خود را به فضای سبز اختصاص دهد.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان از سهم ۱۰ درصدی ایجاد فضای سبز به کاشت درخت و درختچه‌ها در شهرک‌ها اقدام می‌کند که در تمامی طراحی‌ها این درصد را رعایت کرده‌ایم.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=3137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.