• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
قول‌هایی که ایلان ماسک با خرید توئیتر داد

«توئیتر» توسط ایلان ماسک فتح شد

  • کد خبر : 8267
  • 06 اردیبهشت 1401 - 11:20
«توئیتر» توسط ایلان ماسک فتح شد
چندین ساعت پیش مذاکره میان هیات مدیره توییتر و ایلان ماسک تایید شد؛ مذاکره‌ای که بسیاری آن را قدم نهایی برای تصاحب این شبکه اجتماعی توسط ثروتمندترین فرد جهان می‌دانستند. حالا این گزارش‌ها تایید شد و توییتر به ایلان ماسک می‌رسد.

به گزارش انطباق ،هیات مدیره توییتر با خریداری کل سهام این شرکت به وسیله ایلان ماسک به بهای ۴۴ میلیارد دلار موافقت کرده است. چندین هفته پیش بود که ایلان ماسک با خرید ۹.۲ درصد سهام توییتر، به بزرگترین فرد سهام‌دار این شبکه اجتماعی تبدیل شد. مدتی پس از آن، ثروتمندترین فرد جهان پیشنهاد خرید کامل توییتر را مطرح کرد و حالا پس از اتفاقات مختلف، بالاخره ماسک و هیات مدیره این شبکه اجتماعی سر مبلغ نزدیک به ۴۴ میلیارد دلار به توافق رسیدند.

چندین ساعت پیش مذاکره میان هیات مدیره توییتر و ایلان ماسک تایید شد؛ مذاکره‌ای که بسیاری آن را قدم نهایی برای تصاحب این شبکه اجتماعی توسط ثروتمندترین فرد جهان می‌دانستند. حالا این گزارش‌ها تایید شد و توییتر به ایلان ماسک می‌رسد.

ماسک که قرار بود زمانی به هیات مدیره توییتر اضافه شود، حالا صاحب این شبکه اجتماعی شده تا در کنار ثروتمندانی مانند جف بزوس و مایکل بلومبرگ، یک رسانه محبوب را در اختیار داشته باشد.در حالی هیات مدیره توییتر با فروش این شبکه اجتماعی به ماسک موافقت کرده که پیش‌تر با فعالسازی رویکرد «قرص سمی» به دنبال جلوگیری از چنین موضوعی بود. اما حالا پس از بررسی‌های لازم و البته اطلاع از تامین شدن سرمایه ۴۶.۵ میلیارد دلاری توسط ماسک، پیشنهاد ثروتمندترین فرد جهان را پذیرفته است.

ماسک مدتی پیش از اینکه خبر خرید توییتر منتشر شود، در توییتی بطور غیرمستقیم چنین موضوعی را اعلام کرد؛ توییتی به شرح زیر:«امیدوارم حتی بدترین منتقدان من هم در توییتر بمانند، چون معنای آزادی بیان همین است.»

قرارداد فروش توییتر به ایلان ماسک
ماسک زمانی که پیشنهاد خرید توییتر را مطرح کرد، گفت که برای سهم ۵۴٫۲۰ دلار می‌پردازد که ارزش کلی این شبکه اجتماعی را به نزدیک ۴۴ میلیارد دلار می‌رساند. حالا هیات مدیره توییتر به همین مبلغ رضایت داده و توییتر به ثروتمندترین فرد جهان می‌رسد.در حال حاضر بطور دقیق نمی‌دانیم ایلان ماسک چه برنامه‌هایی برای توییتر دارد، اما ثروتمندترین فرد جهان مدت‌هاست از آزادی بیان در این شبکه اجتماعی انتقاد می‌کند و البته در همین چند روز هم روی بهبود آزادی بیان در توییتر تمرکز کرده بود.علاوه بر آزادی بیان، احتمالا الگوریتم توییتر هم متن باز می‌شود تا شفافیت عملکردش بیشتر شود. از دیگر تغییرات احتمالی می‌توانیم به افزودن دکمه ویرایش توییت‌ها اشاره کنیم؛ قابلیتی که مدت‌هاست کاربران خواستار افزودن آن به توییتر هستند.

قول‌هایی که ایلان ماسک با خرید توئیتر داد 
پس از موافقت هیات مدیره توییتر با خریداری کل سهام این شرکت به وسیله ایلان ماسک به بهای ۴۴ میلیارد دلار که بازتاب گسترده‌ای داشته است، بنیانگذار تسلا با انتشار توئیتی در این رابطه اظهارنظر کرد.ایلان ماسک در توئیتر خود نوشت:آزادی بیان سنگ بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدانی است که در آن موضوعاتی که برای آینده بشریت حیاتی هستند، به گفت‌و‌گو گذاشته می‌شوند.

ایلان ماسک دو هفته پیش با پیشنهاد خریداری کل سهام این شرکت به قیمتی بالاتر از بهای بازار، خواهان مالکیت آن شده بود. هیات مدیره توییتر پیش از این با پیشنهاد آقای ماسک مخالفت کرده بود.آقای ماسک که با بیشتر از ۲۷۳ میلیارد دلار دارایی ثروتمندترین مرد جهان شناخته شده، بنیانگذار تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس است.

ماسک که یکی از کاربران فعال توییتر است بارها تاکید کرده بود که توییتر برای تبدیل شدن به یک پلتفرم واقعی برای آزادی بیان باید از بازار بورس شود.این کارآفرین ۵۰ ساله که مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس نیز هست گفته که می‌خواهد با ترول‌ها در توییتر مبارزه کند و پیشنهاد تغییراتی را در سرویس اشتراک توییتر از جمله کاهش قیمت و ممنوعیت تبلیغات ارائه کرده است.

این میلیاردر طرفدار ارزهای دیجیتال همچنین پیشنهاد کرده است دوج‌کوین به‌عنوان گزینه پرداخت در توییتر اضافه شود.این منابع که به‌طور ناشناس سخن گفته‌اند تصریح کرده‌اند توییتر می‌خواهد درباره هرگونه تحقیقات نهادهای ناظر در مورد ماسک، از جمله تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، که ممکن است تهدیدی برای تکمیل معامله باشد، اطلاعات بیشتری کسب کند.

در حال حاضر ایلان ماسک بیش از ۹ درصد از سهام توییتر را در اختیار دارد اما از حضور در هیات مدیره توییتر خودداری کرده است. در صورتی که او به عضویت هیات مدیره توییتر درمی‌آمد نمی‌توانست بیش از ۱۵ درصد سهام این شرکت را در اختیار بگیرد.سهام شرکت توییتر پس از پیشنهاد ایلان ماسک با رشد روبرو شده است و امروز با زمزمه‌های جدید در این زمینه در بازار سهام نیویورک ۴.۵ درصد رشد کرد و به رقم ۵۱.۱۵ دلار به ازای هر سهم رسید.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=8267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.