• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
27
با حضور مسئولین شهری و اصحاب فرهنگ لاهیجان؛

تندیس دکتر مجتهدی بنیانگذار دانشگاه صنعتی شریف در لاهیجان رونمایی شد

  • کد خبر : 11921
  • 04 آبان 1401 - 17:20
تندیس دکتر مجتهدی بنیانگذار دانشگاه صنعتی شریف در لاهیجان رونمایی شد
تندیس دکتر محمد علی مجتهدی گیلانی، رییس دبیرستان البرز و بنیانگذار دانشگاه صنعتی شریف و رییس دانشگاه امیرکبیر در میدان معلم لاهیجان رونمایی شد

به گزارش انطباق نقل از اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان، در مراسمی با حضور فرهاد براتی،فرماندار، رسول فرخی نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، رضا زنده دل شهردار، بهمن کنعانی رییس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان، خانواده دکتر مجتهدی، جمعی از فارغ التحصیلان دبیرستان البرز، بنیاد دکتر مجتهدی، اعضای ادوار شورای شهر لاهیجان، جمعی از اعضای انجمن مفاخر گیلان و لاهیجان و شهروندان لاهیجان تندیس دکتر محمد علی مجتهدی که توسط مدیریت شهری لاهیجان ساخته شده بود در میدان معلم لاهیجان رونمایی شد.
در مراسمی که به همین منظور در سالن همایش شهرداری لاهیجان برگزار شد، بهمن کنعانی رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان با نکوداشت دکتر مجتهدی رییس اسبق دبیرستان البرز و اشاره به زندگینامه وی گفت: دکتر مجتهدی در سال ۱۲۸۷ در لاهیجان متولد شده و یکی از مفاخر کشورمان می باشد.
وی با بیان اینکه امروز یکی از روزهای بسیار خوب در دوره ششم شورا هست، افزود: سه کار ارزشمند در این دوره توسط شورا و شهرداری انجام شده که نکوداشت دکتر پیروز و استاد حسین محجوبی و ساخت و نصب تندیس دکتر مجتهدی از جمله اقدامات فرهنگی این دوره می باشد.
ثمره شیوعی از اعضای خانواده دکتر مجتهدی در این مراسم از شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان برای ساخت تندیس دکتر مجتهدی قدردانی کرد و افزود: دکتر مجتهدی دانشمندی ثروتمند بود که ثروت او نه اموال دنیوی بلکه فرهیختگان و یارانشان هستند.
رضا زنده دل، شهردار لاهیجان در این مراسم گفت: یکی از تصمیماتی که در این دوره شورا گرفتیم ارج نهادن به تمام کسانی است که برای لاهیجان افتخار آفرینی کردند و پرده برداری از تندیس دکتر مجتهدی استادی است که به عنوان نخبه پرور ترین فرد در قرن گذشته معرفی شده است.
وی گفت: به خود می بالم که در شهری خدمت می کنم که دکتر مجتهدی در این شهر متولد شده است.
رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: اگر در طول تاریخ نگاه کنیم همیشه اولین ها متعلق به گیلان بوده و لاهیجان هم شهری با سوابق روشن در تاریخ اندیشه، تربیت نیروی انسانی و مذهب می باشد.
محمد باقر خانلرخانی نماینده دانش آموختگان دارالفنون هم در این مراسم از نصب تندیس دکتر محمد علی مجتهدی در لاهیجان قدردانی کرد.
لازم بذکر است: دکتر محمد علی مجتهدی گیلانی، معلم، مدیر و استاد فرهیخته در یک مهر ۱۲۸۷ شمسی در شهر لاهیجان به دنیا آمد و در ۱۰ تیر۱۳۷۶ در شهر نیس فرانسه درگذشت. وی نخستین رییس ایرانی رییس دبیرستان البرز تهران به مدت ۳۷ سال بود و بنیانگذار و رییس دانشگاه صنعتی شریف، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و چند دانشگاه دیگر از جمله سوابق وی بود.

 

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=11921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.