• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان؛

تمام اعتبارات بر اساس قانون و عدالت توزیع می شود|پرداخت اعتبارات مجتمع فرهنگی رضوانشهر

  • کد خبر : 2339
  • 10 بهمن 1399 - 0:17
تمام اعتبارات بر اساس قانون و عدالت توزیع می شود|پرداخت اعتبارات مجتمع فرهنگی رضوانشهر
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه ملاک توزیع اعتبارات محرومیت و جمعیت در نظر گرفته شده است، گفت: ما از ابتدا به این موضوع نقد داشتیم و معتقدیم علاوه بر این معیارها، تراکم و وسعت نیز در توزیع اعتبارات باید لحاظ شود.

به گزارش انطباق، صبح روز پنجشنبه (۹ بهمن ماه)، جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رضوانشهر به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان و با حضور فرماندار رضوانشهر و نماینده مردم محترم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 کیوان محمدی در این جلسه با بیان اینکه سازمان مدیریت در توزیع بودجه بر اساس قانون مصوب مجلس عمل میکند، اظهار داشت: اینگونه نیست که بودجه زیادی در اختیار ما قرار بگیرد و ما بتوانیم آن را بر اساس آن چیزی که دلمان می‌خواهد توزیع کنیم؛ قانون ملاک و معیار توزیع بودجه را مشخص کرده و سازمان‌های نظارتی بر روند آن نظارت می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه ملاک توزیع اعتبارات محرومیت و جمعیت در نظر گرفته شده است، گفت: ما از ابتدا به این موضوع نقد داشتیم و معتقدیم علاوه بر این معیارها، تراکم و وسعت نیز در توزیع اعتبارات باید لحاظ شود، که امیدواریم نمایندگان مجلس در تدوین قانون به آن توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات و موانع ما در توزیع اعتبارات، قانون موجود است، افزود: مشکل دیگر این است که بودجه‌ای که در استان توزیع می‌شود، تنها ۵ تا ۷ درصد کل بودجه توزیع شده را شامل می‌شود و مابقی اعتبارات توسط وزارتخانه‌ها توزیع می‌شود.

محمدی با تصریح بر اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان هرساله کتابی را تحت عنوان ظرفیت‌های لایحه بودجه در اختیار مدیران استانی و نمایندگان مجلس قرار می‌دهد تا بتوانند اعتبارات ملی را جذب کنند، گفت: علاوه بر این در جاهای خاص که پروژه‌ای جنبه استانی و ملی داشته باشد به کمک استاندار از اعتبارات استانی برای آن طرح اعتبار اختصاص می‌یابد.

*پرداخت اعتبارات لازم برای تکمیل مجتمع فرهنگی رضوانشهر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تاکید بر اینکه برای مجتمع فرهنگی رضوانشهر تا سال گذشته حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص شده است، گفت: علاوه بر این، سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان هم از محل دیگری به این پروژه اختصاص داده شد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ هم اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه ۹۰۰ میلیون تومان بوده که ۸۵۰ میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرده است و این نشان از درصد بسیار بالای تخصیصی اعتبار این پروژه دارد و امیدواریم راه و شهرسازی بر اساس قولی که داده بود، این پروژه را تمام کنند.

محمدی افزود: اعتباراتی را که سازمان مدیریت باید اختصاص می‌داد، پرداخت شده است و فرماندار شهرستان باید روند تکمیل طرح را پیگیری کرده و عملکرد کارفرما را به ما گزارش دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه ادعای ما این است که حق هیچ شهرستانی را به نفع شهرستان دیگر تضییع نمی‌کنیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا تمام اعتبارات را بر اساس قانون و عدالت در بین شهرستان‌ها توزیع کنیم.

*دنیا بخاطر رشادت‌های مردم به ما احترام می‌گذارد

وی با اشاره به اینکه کشور ما در شرایط عادی نیست و از لحاظ فشارهای خارجی در سخت‌ترین شرایط طی سده‌های اخیر قرار دارد، گفت: صلابت مقام معظم رهبری و همت مردم در برابر فشارهای خارجی باعث شد امروز کشورمان سربلند باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه دنیا امروز بخاطر رشادت‌هایی که مردم در برابر تحمل سختی‌ها از خود نشان دادند، به ما احترام می‌گذارد، گفت: مردم در شرایط راحتی نیستند و پاسخ دادن به آن‌ها آسان نیست.

*باید برای مشکلات مردم چاره اندیشی کنیم

محمدی با تاکید بر اینکه با سخنرانی کردن درد مردم درمان نمی‌شود، خطاب به مدیران شهرستان اذعان داشت: من و شما باید برای مشکلات مردم چاره اندیشی کنیم، و اگر مردم در برخورد با مسئولین عصبانی می‌شوند، بخاطر این است که تحت فشارهای مختلف قرار دارند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=2339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.