• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
شهردار بندر کیاشهر در بازدید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛

تعامل شهرداری و کانون پرورش فکری در ارائه آموزش‌های شهروندی به کودکان و نوجوانان در حوزه مدیریت پسماند

  • کد خبر : 5660
  • 09 آذر 1400 - 11:13
تعامل شهرداری و کانون پرورش فکری در ارائه آموزش‌های شهروندی به کودکان و نوجوانان در حوزه مدیریت پسماند
مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر ارائه آموزش‌های شهروندی به کودکان و نوجوانان در حوزه مدیریت پسماند را یکی از مواردی که می‌تواند در محور تعاملات شهرداری و کانون پرورش فکری قرار گیرد اعلام کرد و گفت: افزایش سطح فرهنگ و آگاهی کودکان و نوجوانان باعث کاهش میزان تولید زباله می‌شود

به گزارش انطباق به نقل از واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر، مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهردوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در گفت‌وگو با مدیر و کارکنان این نهاد اظهار داشت: در کنار خانواده، وجود نهاد کانون پرورش فکری می‌تواند مکانی دوستانه و امن برای پرورش ذهن و روح کودکان و نوجوانان باشد.

‎شهردار بندر کیاشهر نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست را یکی از برنامه‌های مشترکی که می‌تواند در دستور کار شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار بگیرد اعلام کرد و گفت:
‎ارائه آموزش‌های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی کودکان و نوجوانان به تدریج باعث کاهش میزان تولید زباله و صرفه جویی در مصرف منابع می‌شود.

‎عاطفی افزایش میزان تفکیک پسماند در مبادی تولید را از دیگر مزیت‌های ارائه آموزش‌های عمومی و قرار گرفتن آن در پروسه فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و اضافه کرد: این امر به نوبه خود باعث کاهش هزینه‌ها از جمله هزینه حمل و نقل پسماند می‌شود.

‎شهردار بندر کیاشهر اذعان کرد: یکی از شاخه‌ها و زمینه‌هایی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر کیاشهر می‌تواند به آن ورود کند تولید محتوا در حوزه مدیریت زباله، تفکیک زباله از مبدأ و ترویج فرهنگ آن در بین گروه‌های سنی هدف و خانواده‌ها است.

‎عاطفی بر آمادگی شهرداری بندر کیاشهر برای برگزاری برنامه‌های مشترک با کانون فرهنگی کودکان و نوجوان تاکید کرد و یادآور شد: با تقویت تعاملات دو جانبه بین این دو نهاد، اهدافی مانند داشتن شهری ضابطه‌مند و ارائه آموزش‌های شهروندی به گروه سنی کودکان و نوجوانان که البته دارای زیرشاخه‌ها و مؤلفه‌های متعددی است محقق می‌شود.

‎وی پسماند را از معضلات جدی کشور و استان گیلان خواند و با بیان اینکه شهرداری بندرکیاشهر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند برای نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ و تولید زباله کمتر با هم همکاری خوبی داشته باشند افزود: اگر کانون پرورش فکری بندر کیاشهر برنامه‌هایی را در راستای اهداف دو جانبه به شهرداری پیشنهاد بدهد ما نیز اقدامات مشارکتی را با این نهاد فرهنگی و اثرگذار در دستور کار قرار می‌دهیم.

‎شهردار بندر کیاشهر به اقدامات مدیریت شهری در بحث جمع‌آوری زباله‌های خشک و طرح تفکیک زباله از مبدأ اشاره کرد و گفت: شهرداری بندر کیاشهر در حوزه مدیریت زباله و پسماند، حمایت از NGO های فعال در این زمینه و برگزاری پویش‌های فرهنگی و ترویجی از جمله شهرهای موفق و پیشتاز استان گیلان محسوب می‌شود.

‎عاطفی با بیان اینکه شهرداری بندر کیاشهر درصدد افزایش درصد تفکیک زباله از مبدأ در سطح شهر است یادآور شد: هم‌اینک نزدیک به پنج درصد زباله شهر بندر کیاشهر به شکل روزانه در حال تفکیک است.

‎وی پوشش صد در صدی و آموزش گسترده به شهروندان در حوزه مدیریت زباله و پسماند را از برنامه‌های شهرداری بندر کیاشهر اعلام کرد و افزود: آموزش تولید ورمی کمپوست نیز برنامه اولویت‌دار دیگر شهرداری برای کاهش حجم زباله‌های تر است و امیدواریم با انجام این اقدامات و با همکاری نهادهایی مانند کانون پرورش فکری و دیگر نهادهای فرهنگی بتوانیم شعار “شهر بندر کیاشهر، شهر بدون زباله” را به نحو احسنت اجرا کنیم.

‎شهردار بندرکیاشهر طرح پیشنهادی و تشویقی شهرداری با موضوع اعمال تخفیف و معاف کردن خانواده‌های مشارکت کننده در طرح تفکیک زباله از مبدأ از پرداخت عوارض زباله را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: لایحه مربوط به این طرح حتما توسط شهرداری تدوین و تقدیم شورای شهر بندر کیاشهر می‌شود تا در صورت صلاحدید اعضا اعتبار آن در بودجه سال آینده لحاظ شود.

‎ابراهیم ثانی رئیس کمیسیون عمران شورای بندر کیاشهر نیز در این دیدار عنوان کرد: مواردی نظیر تولید زباله‌های خانگی، نحوه بازیافت آن‌ها، دقت در جداسازی و تفکیک زباله‌های بازیافتی از جمله محورهایی است که می‌تواند در رئوس همکاری‌های مشترک شهرداری بندر کیاشهر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار بگیرد.

‎رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بندر کیاشهر تصریح کرد: تحقیقات علمی نشان می‌دهد ارائه مفاهيم پايه در حوزه پسماند، چگونگی مديريت پسماند و وظايف هر يك از افراد جامعه و نيز قوانين مربوطه در این زمینه باید از سنین پایه شروع و نهادینه شود.

‎به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر، مسئول و کارکنان اداره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر کیاشهر نیز در این بازدید بر اهمیت تقویت تعاملات دوجانبه بین این نهاد با شهرداری و شورای شهر تاکید کردند

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=5660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.