• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛

تزریق ۵ میلیون دُز واکسن کرونا در گیلان/جامعه پزشکی جهادی عمل کرد

  • کد خبر : 10734
  • 02 شهریور 1401 - 12:46
تزریق ۵ میلیون دُز واکسن کرونا در گیلان/جامعه پزشکی جهادی عمل کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شرایط سخت این استان در ابتدای شیوع ویروس کرونا گفت: با همکاری سپاه و گروه های جهادی ۵ میلیون دُز واکسن کرونا در گیلان تزریق شده است.

به گزارش انطباق ، ارسلان سالاری پیش از ظهر چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز پزشک در سالن اجتماعات الزهرا (س) رشت اظهار کرد: ایران در بخش پزشک پروری به خودکفایی رسیده است.

وی با اشاره به نقش پزشکان در ایجاد آرامش روانی و امید به زندگی در جامعه افزود: کشور در حوزه درمان و سلامت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و استمرار این روند می‌تواند گشایش‌هایی زیاد ایجاد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شرایط سخت کرونایی در گیلان به تشریح اقدامات و تلاش‌های جامعه پزشکی و جبهه درمان استان در این ایام پرداخت و بیان کرد: زمانی بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری بودند و شرایط بسیار حساس و بحرانی بود اما با تلاش کادر درمان، بسیجیان و گروه‌های جهادی از این مشکلات و شرایط بحرانی عبور کردیم.

سالاری با اشاره به تزریق ۵ میلیون دُز واکسن کرونا در گیلان اضافه کرد: با کمک سپاه قدس، گروه‌های جهادی و جامعه پزشکی، گیلان در واکسیناسیون رتبه نخست کشور را کسب کرد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه در این بیانیه راهبردی به نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی به عنوان مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور اشاره شده اضافه کرد: پزشکان قشری متعهد و فرهیخته هستند که در بحران‌ها مایه دلگرمی مردم بوده و قطعاً این قشر نخبه جامعه در ریل‌گذاری بیانیه گام دوم انقلاب نقش اساسی دارند.

سالاری ادامه داد: در دوران همه‌گیری ویروس کرونا جامعه پزشکی استان گیلان در کنار سایر نیروهای بهداشت و درمان، ایثار را مشق کردند و درصحنه‌های سخت و جانکاه، جانانه ایستادند.

وی روزهای سخت شیوع کرونا را تجلی واقعی مفهوم سوگند پزشکی برشمرد و افزود: فرشتگان سفیدپوش حوزه سلامت درحرکتی جهادی همانند دوران دفاع مقدس از آسایش خود و خانواده گذشتند و در خط مقدم نبرد نابرابر ایستادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تعاملات این دانشگاه با سازمان نظام پزشکی استان در دوران کرونا گفت: تهیه، تأمین و توزیع تجهیزت حفاظتی برای سازمان نظام پزشکی گیلان، کمک‌های انجمن پزشکان عمومی رشت با هماهنگی نظام پزشکی، تخصیص حدود ۲۰۰۰ دز واکسن آنفلوانزا به‌نظام پزشکی استان در سال ۱۳۹۹، دسترسی به بانک اطلاعاتی پزشکان نظام پزشکی توسط اداره نظارت درمان، ارجاع موارد شکایت از عملکرد پزشکان به‌نظام پزشکی و دریافت بازخورد از آنان و بسیاری دیگر از موارد اقدامات دانشگاه به جامعه پزشکان در نظام پزشکی بوده است.

سالاری اضافه کرد: جذب ۱۱۴ عضو هیئت‌علمی جدید در سه فراخوان اخیر، افزایش تعداد پست‌های هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ۴۳۰ به ۶۵۵ پست، اعضای هیئت‌علمی جذب‌شده در قالب تعهدات ۸۰ نفر، اعضای هیئت‌علمی جذب‌شده در قالب قرارداد ۷ نفر و تبدیل وضعیت ۵۳ نفر از اعضای هیئت‌علمی تنها چند مورد از این نوع اقدامات بوده است.

سالاری با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش پزشکان فول تایم بیان کرد: قبل از سال ۹۸ تعداد کل پزشکان فول تایم ۹۴ پزشک بود اما امروز به ۲۵۵ پزشک افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: پرداخت مطالبات پزشکان فول تایم ازجمله حق‌الزحمه مقیمی و پزشکان مشمول تا پایان سال گذشته تصویب و اعمال افزایش ۱۰ درصد پلکان اول پزشکان فول تایم از تیرماه سال گذشته، پیشنهاد افزایش مبلغ پرداخت ودیعه مسکن و اجاره‌بها در امسال و یا پرداخت کارانه پزشکان فول تایم تا پایان سال گذشته از دیگر اقدامات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بخشی از اقدامات تحولی، زیرساختی، بنیادی و توسعه‌ای نظام سلامت گیلان طی سه سال اخیر افزود: ساماندهی حوزه سلامت و برطرف کردن مشکلات موجود عزمی جهادی می‌خواهد و این مسیر پرفرازونشیب با سرعت و شتاب روزافزون ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=10734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.