• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
13
در میان استرس‌های مختلف مردم، انفجارهای شهری و خودخواسته چه معنا دارد؟!

ترقه‌بازی، رژه نظامیان روی اعصاب ملت!

  • کد خبر : 14212
  • 07 اسفند 1401 - 9:07
ترقه‌بازی، رژه نظامیان روی اعصاب ملت!
آیا درک این موضوع که صداهای مذکور حال مردم را خراب و به آن‌ها استرس می‌دهد تا این حد برای مسئولان سخت است که به بهانه‌های مختلف وسط شهرها و نزدیکی آن‌ها صداهای این چنینی ایجاد می‌کنند؟!

اختصاصی انطباق-سرویس سیاسی : این روزها حال مردم خوش نیست و هر طیفی به دلیلی دچار ناخشنودی‌های مختلف هستند؛ از گرفتاری‌های معیشتی، عدم ثبات اقتصادی و نارضایتی‌های اجتماعی تا تهدیدات و فشارهای بین‌المللی همه سبب شده تا استرس روزانه و شبانه مردم در قشرها و طیف‌های مختلف روز به روز افزایش پیدا کند. این رویه به نا خوشایند بودن حال مردم دامن زده و سبب شده تا ملت نگرانی‌هایی را مدام حس کنند.

نگرانی‌هایی از جنس زمین خوردن اقتصادی، گرفتاری اجتماعی، محدودیت آزادی‌هایی که هر انسان عادی مستحق داشتن آن است، حمله دشمنان و هزاران دلیل دیگر که می‌تواند سبب جهنم شدن زندگی یک ملت بشود این روزها حال مردم را بدتر از قبل کرده‌است.

حال در این بین تصور کنید در شهرهای مختلف وسط این همه مصیبت و استرس مدام صداهای انفجارهایی دل مردم را خال می‌کند و می‌لرزاند! انفجارهایی که پشت پرده آن مسئولان همین مملکت هستند و ادعا می‌کنند که خودخواسته است.

انفجارهایی که خاطرهای وحشتناکی برای مردم ایران از زمان جنگ عراق بجا مانده و این روزها نیز بخاطر دشمنی‌هایی که وجود دارد مدام یاد و خاطره اسراییل را برای ملت زنده می‌کند!

این انفجارهای به اصطلاح خودخواسته مسئولان با چه تدبیری در این روزگار سخت در نزدیکی شهرها صورت می‌گیرد؟! یک روز در کرمان، روزی در کردستان و حال در کرج؟!

آیا درک این موضوع که صداهای مذکور حال مردم را خراب و به آن‌ها استرس می‌دهد تا این حد برای مسئولان سخت است که به بهانه‌های مختلف وسط شهرها و نزدیکی آن‌ها صداهای این چنینی ایجاد می‌کنند؟!

اگر برای برنامه‌های اعلامی مثل امحای تسلیحات و مهمات قدیمی یا رزمایش‌های بسیج است که واقعا جای تامل است که با وجود حجم گسترده‌ای از اماکن مختلف که در دست نظامیان است چرا این اقدامات در مناطق دور از محیط‌های شهری صورت نمی‌گیرد! اگر هم برای عادت دادن مردم به این صداها برای حملات گاه و بی‌گاه دشمن هستند که اشتباهی بزرگ است زیرا این ترقه‌بازی‌ها اعصاب و روان ملت را ترک می‌دهد و شکننده می‌کند.

۲۶ بهمن حدود ساعت ۱۲ ظهر صدای مهیبی در شهر کرمان شنیده شد به طوری که شیشه در و پنجره ها را به لرزه در آورد. استاندار کرمان خیلی خون‌سرد با اشاره به شنیده شدن صدای انفجار در این شهر گفت: امحا و انفجار مهمات تاریخ گذشته دلیل صدای مهیب شنیده شده در این شهر بوده است. رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز به ایرنا گفت که صدای مهیب شنیده شده در شهر  ناشی از انهدام از پیش تعیین شده مهمات سنگین ارتش بود که در ارتفاعات شهر باغین انجام شد. حال سوال اینجاست که این درایت‌های از پیش تعیین شده حضرات نباید به اطلاع مردم برسد که تن و بدن‌شان ناگهان نلرزد؟!

قصه به اینجا منتهی نشد و مانند همین صدا در سنندج به گوش رسید و معاون فرماندار سنندج امحای مهمات تاریخ گذشته را عامل صدای مهیبی سنندج اعلام کرد. عبدالعلی اسفندیاری مدعی شد امحای مهمات مستعمل در پادگان لشکر ۲۸ پیاده کردستان، عامل ایجاد صدای مهیب امروز در سنندج بود و معاون سیاسی، امنیتی فرماندار سنندج هم فرمودند: جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و این اتفاق روال عادی کار در پادگان‌های نظامی است.

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و قطار انفجارهای سریالی به کرج رسید و خشم شبانه نظامیان دامان مردم از همه‌جا بی‌خبر را گرفت و طبق معمول تن و بدن‌شان را لرزاند؛ صدای انفجار و پدافند هوایی در دل شب مردم را نگران کرد ولی بازهم مسئولان توضیحاتی دیگر دادند و خبرگزاری تسنیم به نقل از یک فرد مجهول الهویه که منبع آگاه معرفی شد نوشت اکنون دوره آموزشی نیروهای بسیجی در اردوگاه آموزشی شهید مطهری بسیج در حوالی کرج درحال انجام است و صداهای انفجار هم متعلق به انفجار فوگاز در این رزمایش است که به صورت روتین انجام می‌شود. همچنین نیروهای تحت آموزش، در بخشی از این رزمایش با گلوله‌های رسام به سمت اهداف فرضی و از پیش تعیین شده شلیک کردند.رزم شبانه، بخشی از دوره‌های ۴۵ روزه آموزش بسیج است که به صورت مرسوم در پایان دوره‌های تکمیلی در کشور برگزار می‎شود.

نکته اینجاست که این ترقه‌بازی‌ها همچنان ادامه دارد و روز گذشته در سنندج مجدد انفجارهای صورت گرفت که عبدالعلی اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: امحای مهمات مستعمل در پادگان لشکر ۲۸ پیاده کردستان، عامل ایجاد صدای مهیب دقایق قبل در سنندج بود.
وی با بیان اینکه با توجه به انبارگردانی در آخر سال احتمال انفجارهای دیگری هم وجود دارد، افزود: هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و این اتفاق روال عادی کار در پادگان‌های نظامی است.

این سطح از عادی‌سازی از صداهای انفجار در نزدیکی شهرها که مسئولان از آن سخن می‌گویند افکارعمومی را به تامل واداشته که چرا تا کنون این حد از سروصدا توجه مردم را جلب نمی‌کرد؟! از طرفی این مهمات مستعمل مگر قابلیت بازیافت فلزی ندارند که اینگونه امحا و هدر می‌شوند و تن و بدن مردم را می‌لرزاند؟!اگر اینگونه است چرا خبری از این دست در آمریکا، روسیه و فرانسه که از بزرگترین تولیدکنندگان سلاح جهان هستند به گوش نمی‌رسد! کاش مسئولان اندکی مردم را درک می‌کردند و در این وضعیت نابسامان با ترقه‌بازی‌های به اصطلاح خودخواسته اعصاب و روان ملت را بیش از این خراب نمی‌کردند.

 

*عکس تزیینی است

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=14212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.