• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
65
سرپرست شهرداری رشت خبر داد:

تجهیز و آغاز به کار (مجتمع اردوگاهی سرای زندگی) برای ساماندهی افراد نیازمند در رشت

  • کد خبر : 13355
  • 28 دی 1401 - 13:10
تجهیز و آغاز به کار (مجتمع اردوگاهی سرای زندگی) برای ساماندهی افراد نیازمند در رشت
یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت اعلام کرد: با راه اندازی این ساختمان ساماندهی افراد بی سرپناه از این پس با ظرفیت بالاتر و امکانات بیشتر انجام خواهد گرفت.

به گزارش انطباق ،یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: این مرکز رفاهی با هدف سامان دادن به همشهریان نیازمند با نام «مجتمع اردوگاهی سرای سبز زندگی» در رشت راه اندازی شده است.

یزدانی در توضیحات بیشتر گفت: طی مصوبه‌ای که از سال ۱۳۷۸ شورای عالی اداره کشور برای ساماندهی متکدیان به شهرداری‌ها ابلاغ نمود، شهرداری رشت به شکلی فعال در این موضوع ورود و طی چندین مرحله فرآیند ساماندهی افراد بی‌سرپناه را بهبود بخشیده است.

وی ادامه داد: شهرداری رشت در سال ۸۲ ساختمانی را در منطقه پشت پارک دانشجوی رشت با نام سامانکده با ظرفیت محدود تاسیس کرد که در ادامه و به مرور این ظرفیت افزایش یافته و به ۵۰ نفر رسید.

یزدانی گفت: در سال جاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت با رویکردی جدید ساختمانی مجهز با ظرفیت ۱۰۰ نفر برای این منظور احداث و راه اندازی کرده است.

وی گفت: این مرکز هم اکنون در منطقه پنج رشت با نام «مجتمع اردوگاهی سرای سبز زندگی» به ارائه خدمات به همشهریان نیازمند مشغول است.

سرپرست شهرداری رشت، خدمات پیش بینی شده در این مرکز را شامل امور بهداشت و درمان، مددکاری، روانشناسی و توانمندسازی به افراد مشمول اعلام کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰۰ همشهری نیازمند در این مرکز ساماندهی و سپس تحویل به خانواده‌ها یا مراکز بهزیستی شده اند.

یزدانی در توضیحاتی تکمیلی گفت: افراد نیازمند در این مراکز برای مدتی معین ساماندهی میشوند و مددکاریهای لازم در مورد هر یک از آنان بطور خاص صورت میگیرد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=13355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.