• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
45
روابط عمومی دیوان عالی کشور اعلام کرد؛

تائید حکم اعدام ۳ بازداشتی اعتراضات| حکم اعدام “قره‌حسنلو”، “حسین محمدی” و “رضا آریا” نقض شد

  • کد خبر : 13046
  • 13 دی 1401 - 12:15
تائید حکم اعدام ۳ بازداشتی اعتراضات| حکم اعدام “قره‌حسنلو”، “حسین محمدی” و “رضا آریا” نقض شد
مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور با انتشار توییتی از احکام نهایی پرونده شهادت شهید عجمیان خبر داد و گفت که فرجام خواهی محمد کرمی و سیدمهدی حسینی ابرام و حکم صادره برای حمید قره‌حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا نقض شد.

به گزارش انطباق ،امیر هاشمی در این توییت نوشت: نتیجه فرجام‌خواهی ۱۶ متهم پرونده شهید عجمیان در دیوان عالی کشور؛ فرجام‌خواهی محمد کرمی و سیدمهدی حسینی به استناد بند الف ماده ۴۶۹ق.آ.د.ک ابرام شد.

وی افزود: حکم صادره حمید قره‌حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا به جهت نقص در تحقیقات نقض شد.

تائید حکم اعدام ۳ بازداشتی اعتراضات| حکم اعدام «حمید قره‌حسنلو» نقض شد

نهم آذر نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان شهید عجمیان برای ۱۵ متهم تشکیل و افساد فی الارض برای آنها اعلام شد.

تائید حکم اعدام ۳ بازداشتی اعتراضات| حکم اعدام

۱۵ آذر، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه احکام بدوی متهمان پرونده شهادت شهید عجمیان را اعلام کرد و توضیح داد که در این پرونده برای ۱۶ متهم قرار جلب دادرسی صادر شد که سه نفر از این افراد کمتر از ۱۸ سال سن داشتند. برای پنج نفر از این متهمان اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت ملی، حمله به ماموران، جنایتی که منجر به اخلال شدید در نظم و امنیت عمومی و منتهی به شهادت بسیجی حافظ امنیت شهید عجمیان شد، حکم اعدام صادر شده است. ۱۱ متهم دیگر این پرونده از جمله سه متهم زیر ۱۸ سال نیز با توجه به نقش‌آفرینی و میزان تاثیر اقدامات آنها در شهادت شهید عجمیان به حبس‌های طولانی مدت(تا ۲۵ سال) محکوم شدند.  احکام غیرقطعی مربوط به دادگاه بدوی است و در صورت اعتراض طبق قانون در دیوان عالی کشور فرجام خواهی می‌شود.

مهدی محمدی‌فرد، نوجوان نوشهری به اعدام محکوم شد

علاوه بر این، در روزهای اخیر، برخی رسانه‌های ادعاهایی در رابطه با پرونده مهدی محمدی فرد، یکی از بازداشتی های ناآرامی های  نوشهر استان مازندران مطرح و مدعی صدور حکم دوباره اعدام برای وی شده اند.

تائید حکم اعدام ۳ بازداشتی اعتراضات| حکم اعدام

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در رابطه با جزئیات پرونده مهدی محمدی فرد گفت: مهدی محمدی فرد به اتهام افساد فی الارض و محاربه ازطریق ارتکاب جرم احراق و تخریب اموال به صورت گسترده به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی، ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی گردیده است، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور و اغوا و تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی به اعدام محکوم شده است.در راستای تاکید رئیس قوه قضائیه بر رسیدگی قاطعانه و بر مبنای عدالت و قانون و بدون هیجان‌زدگی به پرونده‌های اغتشاشات، جلسات رسیدگی به پرونده‌های متهمان اغتشاشات اخیر در استان آغاز شده و ادامه خواهد داشت رای صادره بدوی بوده و قابل اعتراض و فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

در روزهای گذشته نیز قوه قضائیه اعلام کرده بود که دیوان عالی کشور حکم اعدام محمد بروغنی را تائید کرده است.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=13046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.