• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16
لزوم برنامه ریزی ساده و اطلاع رسانی دقیق همچنان در مجموعه دولت به چشم می خورد؛

بی اهمیتی دستورهای استاندار گیلان و کام تلخ مردم در روز طبیعت

  • کد خبر : 14623
  • 14 فروردین 1402 - 10:26
بی اهمیتی دستورهای استاندار گیلان و کام تلخ مردم در روز طبیعت
اختصاصی /مشخص نیست نقش استاندار به عنوان رییس شورای تامین در استانی مانند گیلان با این سطح از مشکلات چیست که حتی در موضوعاتی جزیی مانند برنامه ریزی برای یک روز تفریحی و باستانی نیز با حواشی روبه‌رو می‌شود و دودش در نهایت به چشم مردم می‌رود

اختصاصی انطباق- سرویس استانی: تقریبا هیچ! عملکرد استاندار گیلان در این مدتی است که بر سر کار آمده و تازه‌ترین حاشیه‌ای که برای استان رقم زده ایجاد چالش بین  مردم و ماموران دولت در روز طبیعت است؛ رویدادی که از ولنگاری مدیریتی در گیلان خبر می‌دهد و صدها هزار نفر را در سیزده فروردین امسال با ابهام رو به رو کرد.

ماجرا از این قرار بود که طبق برخی سیاست‌های افراطی در سراسر کشور عده‌ای سعی کردند در دوقطبی سازی دینی و ملی، معتقدان به روزه را مقابل برخی مردمی قرار بدهند که به هر دلیلی روزه‌دار نبودند.

در همین راستا نیز برخی مسئولان دولت در بخشهای مختلف تلاش کردند تا مانع استفاده مردم از امکان عمومی و برخی تفریحگاهها تا عصر سیزدهم فروردین شوند کاری شبیه به همان فرد ماست‌مالی که حجاب را با اجبار ماست سعی کرد به مردم اجبار کند ولی خودش در منجلاب فرو رفت.

نکته‌ای که در این زمینه در گیلان شاهد آن بودیم و بیش از سایر نقاط به خاطر ضعف مدیریتی استان به چشم آمد ماجرای بی‌اهمیتی مسئولین استانی به دستور استاندار گیلان بود زمانیکه برخی نهادها اعلام کردند مردم تا ساعت هفده حق استفاده از اماکن عمومی را برای سیزده بدر ندارند ولی استاندار اعلام کرد با رعایت شئونات ماه مبارک رمضان ایرادی ندارد ولی حرف بخش اول یعنی طیف مقابل استاندار به کرسی نشست و با وجود اعلام رسمی باز بودن مکان‌های تفریحی توسط استانداری، زیر دست‌های آقای عباسی این مناطق را مسدود کردند و فقط برای مردم هزینه ساختند و گرفتاری ایجاد شد.

مشخص نیست نقش استاندار به عنوان رییس شورای تامین در استانی مانند گیلان با این سطح از مشکلات چیست که حتی در موضوعاتی جزیی مانند برنامه ریزی برای یک روز تفریحی و باستانی نیز با حواشی روبه‌رو می‌شود و دودش در نهایت به چشم مردم می‌رود.

اگر استاندار به عنوان نماینده اول دولت در استان و رییس شورای تامین گیلان است پس پاسخگوی خودسری‌ها و هیچ حساب کردن دستوراتش در روز سیزده بدر باشد اگر هم فقط جانمایی شده است تا جایگاه استاندار خالی نباشد و عنان کار در دست دیگران است نیز اعلام کند تا تکلیف امر مشخص شود و مردم بدانند و دیگر انتظاری از او نداشته باشند!

درست نیست مردمی که هر روز زیر فشار اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی له می‌شوند برای این سوء مدیریت نیز درگیری ذهنی داشته باشند و دچار مشکل شوند.

شواهد و قرائن نشان می دهد خیل عظیمی از مردم شریف گیلان دیروز با اتکا به دستور استاندار به بسیاری از اماکن عمومی و تفرجگاهها مراجعه نموده ولی مستاصل و ناکام ماندند و حتی در برخی نقاط استان متاسفانه حاشیه ها و درگیری هایی با نهادهای امنیتی گزارش شده است که به نظر می رسد با یک برنامه ریزی ساده و اطلاع رسانی دقیق این قابلیت وجود داشت که روز طبیعت به کام مردم تلخ نگردد و حرمت ماه مبارک رمضان دو چندان حفظ شود…

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=14623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.