به گزارش انطباق نقل از صفیر گیلان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یک سازمان دولتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که وظایف مربوط به حمایت و توسعه صنایع کوچک و مطالعه و سازماندهی احداث شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی در ایران را بر عهده دارد. این سازمان دارای شرکت‌های استانی زیرمجموعه با عنوان «شرکت شهرک‌های صنعتی استان …» می‌باشد.

صنعت به عنوان یک رویداد اقتصادی، فضایی برای استقرار نیاز دارد تا بیشترین سود و کمترین هزینه تولید را به بار آورد. 

در دنیای امروزی، صنعت حد و مرزی نداردو تجربه کشورهای پیشرفته نشان دهنده آن است که صنعت می تواند به عنوان بخش پرچمدار بقیه بخش های اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد.

پیشرفت صنعت و تجهیز شهرک های صنعتی برای افزایش قدرت تولیدی و صادراتی کشور، سیاست های منطقی و برابر با توانایی ها و امکانات واقعی مناطق گوناگون کشور را طلب می کند.

در حال حاضر، صنعت در شهرک های صنعتی در ردیف بخش ها و ارکان مهم اقتصاد کشور قرار دارد و توسعه اقتصادی کشورها بدون توسعه این شهرک ها امکان ندارد. این توسعه می تواند تاثیرگذارترین وسیله برای رسیدن به اهدافی چون تامین نیاز های داخلی، ایجاد اشتغال، رفاه اجتماعی و قدرت اقتصادی، کارایی و بهره برداری بهینه از منابع اقتصادی و رشد شایسته و همه جانبه اقتصاد ملی و مانند آن هادر چارچوب اقتصاد ملی باشد.

 رسانه صفیر گیلان با بررسی مهمترین چالش امروز شهرک‌های صنعتی گیلان از جمله شهرک صنعتی کوچیچال فومن و شهرک صنعتی شفت(خرفکل) که شامل تامین آب و برق و گاز که به دنبال محدودیتهای ایجاد شده در تامین و تولید انرژی در کشور به وجود آمده است به مشکلات مخابراتی،  فقدان نقدینگی واحد های تولیدی،گران بودن مواد اولیه،کمبود بازار مناسب برای عرضه کالا،فراهم نبودن زیرساخت های لازم فنی و حمل و نقل در شهرک صنعتی و غیره  پرداخته و به مجموعه  شرکت شهرکهای صنعتی گیلان سری زد و از نزدیک با مدیریت این محموعه در گیلان به گفتگو نشست .

مهندس مهدی محبوبی حسن کیاده مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی گیلان با بیان اینکه شرکت شهرکهای صنعتی یک سازمان دولتی است و در سازمان دولتی منابع بسیار محدود است  گفت:بخصوص در شهرک صنعتی که نمی توانم اعلام کنم و منابع بسیار ناچیز است که برای کل استان کفاف نمی کند.

محبوبی تصریح کرد؛واحدهایی  در شهرک های صنعتی گیلان است که سالها تولید داشته ولی الان دیگر  کار نمی کند و قفل شده و سالهاست مالکان واحد نیز رفته و ما اجباری نمی تونیم داشته باشیم که شما اینجا قفل کردی باید حتما” تولید کنید زیرا فعلا” قانون و تدابیری بابت این اشکال وضع نشده و این از ابهامات و چالش ماست .

بله قفل های زنگ زده واحدهای صنعتی گیلان باز می شود!

وی در خصوص این سوال که آیا قفل های زنگ زده واحدهای صنعتی گیلان باز می شود؟ گفت:قفل خوردن واحدهای شهرکهای صنعتی گیلان  یک مطالبه تکراری مجموعه شرکت شهرکهای صنعتی گیلان است که بارها در وزارتخانه مطرح شده تا این واحد ها تعیین تکلیف شوند زیرا از امکانات دولتی استفاده می کنند و تولید ندارند.