• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9
جعفرزاده ایمن آبادی:

به غیر از اطرافیان قالیباف کسی از او حمایت نکرد/ شکاف میان مردم و حاکمیت روزبه‌روز عمیق‌تر می‌شود

  • کد خبر : 8365
  • 08 اردیبهشت 1401 - 13:03
به غیر از اطرافیان قالیباف کسی از او حمایت نکرد/ شکاف میان مردم و حاکمیت روزبه‌روز عمیق‌تر می‌شود
قابل‌قبول نیست که پیوسته از «سبک زندگی اسلامی» برای مردم سخن بگویید و آنان را به این نوع زندگی دعوت کنید و رقبایتان را نیز به تجمل‌گرایی متهم کنید اما خودتان در عمل برخلاف شعارهایتان زندگی و رفتار کنید!

به گزارش انطباق ،بیش از یک هفته از آغاز جنجال و غائله رسانه‌ای که با هشتگ‌هایی ازجمله «سیسمونی-گیت» شخص رئیس مجلس انقلابی را هدف انتقادهای تند و تیز کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار داده، می‌گذرد و درحالی که محمدباقر قالیباف هنوز کلامی در این رابطه نگفته و در موضع سکوت فرو رفته، هر یک از ناظران و تحلیلگران، از آسیب و چالشی سیاسی-مدنی سخن می‌گوید. یکی از «ریا و تزویری» می‌گوید که مسئولان به آن دچارند و «دوگانگی گفتار و رفتار» این مسئولان و دیگری از «تضاد طبقاتی» و «شکاف اقتصادی-معیشتی» که همچون دره‌ای عریض و عمیق میان ملت و حاکمیت فاصله انداخته است. این یکی متعجب است از پوشش این خبر جنجالی در صداوسیما و نحوه مواجهه و واکنش رسانه‌ای دیگر محافظه‌کاران با این غائله و آن دیگری، بیش از اصل غائله، نسبت‌به همین سکوت و عدم‌پوزش‌خواهی قالیباف از ملت انتقاد دارد. در این بین اما یک نماینده ادوار مجلس معتقد است آن‌چه در این ماجرا بیش از هر بحث و نکته‌ای محل‌نگرانی است، همین «شکاف عمیقی است که میان ملت و حاکمیت ایجاد شده و متاسفانه روزبه‌روز عمیق‌تر می‌شود که به نظر می‌رسد صرفاً یک واکنش عمومی به همین ماجرای سفر همسر و دختر آقای قالیباف به ترکیه و خرید پوشاک و سیسمونی نوه رئیس مجلس در این سفر خارجی نیست؛ بلکه از نارضایتی عمیق و جدی مردم از مسئولان و مجموعه حاکمیت نشات گرفته است.» غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی که معتقد است این ماجرا به هیچ عنوان قابل‌توجیه نیست، به صبح ما گفت: «شاید تنها اتفاقی که باید می‌افتد، این بود که آقای قالیباف بدون آن‌که کلامی در توجیه این اتفاق به زبان بیاورد، صریح و صادقانه از ملت پوزش می‌خواست!»

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس پیشین با بیان این‌که مردم به‌شدت نسبت‌به این اتفاق همچون موارد مشابهی که در گذشته نیز به انحای گوناگون شاهد بودیم، عصبانی و ناراحت و دلچرکین هستند، گفت: «بجز پسر آقای قالیباف و یکی، دو نفر از مشاوران و نزدیکانش که سعی کردند به‌نحوی این غائله را توجیه کنند، تقریباً هیچ فرد یا جریانی از رئیس مجلس دفاع نکرد!» او که پیش‌تر «عذرخواهی صریح و صادقانه قالیباف» را تنها اقدامی عنوان کرده‌بود که ممکن است تاحدودی از شدت انتقاده‌ها بکاهد، با اشاره به تعلل قالیباف در عذرخواهی از مردم و عدم‌پوزش‌خواهی و ابراز ندامت صریح ازسوی رئیس مجلس در این حدود ۴۸ ساعتی که از انتشار تصاویر و خبرهای اولیه گذشته است، گفت: «فکر می‌کنم مردم الان حتی عذرخواهی رئیس مجلس را هم بپذیرند.

 ضمن آن‌که به نظرم اگر آقای قالیباف در همان ساعات اولیه عذرخواهی می‌کرد هم مردم اولاً کیفیت عذرخواهی او و جزئیات و واژگان و تعابیری را که او در بیان پوزش‌خواهی بکار می‌برد، زیر ذره‌بین برده و بعید نبود حتی در همان بدو امر هم پوزش‌خواهی او پذیرفته نشود!» او با اشاره به برخی شعارها و مواضع سیاسی قالیباف به‌خصوص در بزنگاه‌های انتخاباتی گفت: «نکته مهم دیگر این است که مردم حتماً به یاد دارند که آقای قالیباف چطور در مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم از ۴ درصدی‌ها و ۹۶ درصدی‌ها سخن می‌گفت.

قابل‌قبول نیست که پیوسته از «سبک زندگی اسلامی» برای مردم سخن بگویید و آنان را به این نوع زندگی دعوت کنید و رقبایتان را نیز به تجمل‌گرایی متهم کنید اما خودتان در عمل برخلاف شعارهایتان زندگی و رفتار کنید!»

جعفرزاده ایمن‌آبادی که تاکید دارد این موضوع را باید فراتر از بحث درباره یک چهره خاص سیاسی دید و مورد بررسی قرار داد، گفت: «بحث واقعاً فراتر از سفر خانواده رئیس مجلس است. آن‌چه مردم را آزرده‌خاطر کرده، همین تضاد و تناقضی است که در گفتار و کردار مسئولان دیده می‌شود. این به اصطلاح چند شخصیتی بودن مسئولان و عدم صداقت آن‌هاست. مشکل این بحث خاص نیست و حتی شاید بتوان گفت که موضوع بر سر رفتار آقای قالیباف نیست؛ مسئله اصلی شکافی است که میان مردم و مسئولان و جامعه و حاکمیت ایجاد شده و روزبه‌روز عمیق‌تر می‌شود؛ مشکل اصلی اینجاست!»

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=8365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.