• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6
شهردار رشت خبر داد؛

بهره برداری شبکه فیبرنوری در شهرداری رشت

  • کد خبر : 5657
  • 09 آذر 1400 - 11:02
بهره برداری شبکه فیبرنوری در شهرداری رشت
شهردار رشت گسترش هر چه بیشتر بسترهای ارائه خدمات الکترونیک را نیاز مبرم شهرداری رشت اعلام کرد و گفت: در همین راستا تلاش داریم، بهره برداری از پروژه ایجاد شبکه فیبرنوری را در مناطق پنجگانه و سازمانهای شهرداری رشت مورد بهره برداری قرار دهیم.

به گزارش انطباق به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – سید امیر حسین علوی شهردار رشت ۷ آذر ۱۴۰۰ در جلسه با معاونین و مدیران شهرداری رشت اظهار داشت: جایگزینی سیستم آرشیو الکترونیک پرونده‌ها یکی از نیازهای جدی شهرداری رشت است.

شهردار رشت با بیان اینکه شهر هوشمند تنها به ICT ختم نمی‌شود، بلکه در حوزه‌های مختلفی از جمله سلامت، امید به زندگی و اشتغال هم تأثیرگذار است تصریح کرد: شهر هوشمند بر مبنای داده‌هایی مدیریت می‌شود که این امر در ادامه موجبات ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و تسهیل در انجام امورات شهرداری را فراهم می‌سازد.

وی مهمترین موضوع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را موضوع امنیت و کیفیت بسترهای ارتباطی دانست و اظهار داشت: در همین راستا یکی از اهداف ما در شهرداری رشت، توسعه شبکه فیبرنوری در سطح حوزه‌های مختلف شهرداری و مناطق پنجگانه است.

علوی ایجاد و افزایش کیفیت ارتباط و انتقال داده‌ها برای ارائه خدمات شهری را از فواید و مزیتهای مهم توسعه فیبرنوری در شهر دانست و گفت: علاوه بر موارد یاد شده باید توجه داشته باشیم که با توسعه شبکه فیبرنوری ارائه سرویسهای شهرداری در شرایط بروز بحران احتمالی پایدارتر خواهد بود.

شهردار رشت یکپارچه‌سازی و اصلاح تمام فرآیندها و گردش کارها از طریق تجمیع اطلاعات را هدفی که شهرداری به دنبال تحقق آن است، اعلام کرد و افزود: بعد از یکپارچه‌ سازی نیز اصلاح فرآیندها شامل کوتاه کردن گردش کار و چابک سازی با هدف پاسخ سریعتر به ارباب رجوع انجام می‌شود.

وی گسترش هر چه بیشتر بسترهای ارائه خدمات الکترونیک در آینده را مسیری که باید توسط شهرداری رشت طی شود دانست و ابراز داشت: در شرایط کنونی کشور و لزوم ارائه خدمات شهری و شهروندی کم هزینه، سریع، امن و پایدار ابتدایی‌ترین قدم ایجاد زیرساختی متناسب با اهداف کلان جهت انتقال اطلاعات در حجم بسیار بالاست.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=5657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.