• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بهبود زیر ساخت های بهداشتی و درمانی در کنار توسعه زیر ساخت های آموزشی در دانشگاه ، کـاری جهـادی بود

  • کد خبر : 9231
  • 19 خرداد 1401 - 13:07
بهبود زیر ساخت های بهداشتی و درمانی در کنار توسعه زیر ساخت های آموزشی در دانشگاه ، کـاری جهـادی بود
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم پانزدهمین جشنواره علمی ، آموزشی و دانشگاهی شهید مطهری، بهبود زیر ساخت های بهداشتی و درمانی در کنار توسعه زیر ساخت های آموزشی در دانشگاه را کـاری جهـادی عنوان کرد

به گزارش انطباق نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)؛ مراسم “پانزدهمین جشنواره علمی ، آموزشی و دانشگاهی شهید مطهری” با حضور دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین و مدیران ستادی، اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

در این مراسم، دکتر ارسلان سالاری رییس دانشـگاه علـوم پزشـکی گیـلان با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان مکان اصلی تولید علم و دانش با بهره گیری از اساتید مجرب که از مهمترین سرمایه های اجتماعی محسوب می شوند، در راستای ارتقا فرآیند های آموزشی و توسعه دانشگاه در حوزه های مختلف تلاش کرده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۸ دانشکده ، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، ۴۵۶ عضو هیات علمی، ۳۳ هسته فناور فعال، ۳۱ واحد فنـاور و ۵ شرکت دانـش بنیـان است.

دکتر سالاری با اشاره به استفاده از ظرفیت همه سازمان ها و نهادها از جمله سپاه، بسیج، هلال احمر و مساجد در اجرای موفق طرح وزین شهید قاسم سلیمانی شامل غربالگری، بیماریابی و همچنین واکسیناسیون کرونا ، گفت: عملکرد چند سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت بهبود زیر ساخت های بهداشتی و درمانی در کنار توسعه زیر ساخت های آموزشی، کـاری جهـادی بود.

دکتر سالاری با برشمردن اقدامات دانشگاه در دوسال اخیر، تصریح کرد: تجهیز و بهره برداری از سایت پشتیبان مراقبتی پدافند غیرعامل، توسعه و تجهیز بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان رازی با ۳۰ تخت و بیمارستان پورسینا با ۲۰ تخت و تجهیز بیمارستانهای استان به تجهیزات پزشکی مورد نیاز، از اقـدامات مـهم دانـشگاه در حوزه درمان بوده است.

وی افزود: تجهیزات بیمارستانی باعث افزایش ۷۸درصدی درآمد نسبت به سالهای گذشته شد، این درحالی بود که بسیاری از دانشگاهها با توجه به بحران کرونا با کاهش درآمد مواجه بودند.

دکتر سالاری همچنین راه اندازی اورژانس هوایی با بیش از ۵۰ سورت پرواز ، تامین ۱۷ آمبولانس پیشرفته، افتتاح ۸پایگاه اورژانس جاده ای، احداث بیش از ۲۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در شهرستانها را از دیگر اقدامات دانشگاه برشمرد.

رییس دانشگاه، اصلاح فرایندهای داخلی دانشگاه از جمله فول تایمی پزشکان، بسترسازی جهت استفاده از کلینیک های وابسته به دانشگاه با جذب پزشکان متخصص فول تایم، درون سپاری آزمایشگاهها و داروخانه های بیمارستانهای استان، جذب نیروی انسانی جدید، پرداخت معوقات کارکنان را از دیگر اقدامات دانشگاه عنوان کرد.

وی افزود: احداث دانشکده پزشکی در سایت لاکان، توسعه و تکمیل مجتمع پردیس دانشگاهی و احداث بیمارستانهای جایگزین در مراکز شفا و رازی نیز در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

وی با اشاره به آلودگی دو رودخانه در شهر رشت، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح سیستم فاضلاب های بیمارستانی در استان به جرات می توان گفت دانشگاه علوم پزشکی تنها ارگانی است که توانست بیش از ۹۰ درصد از مشکلات ورود فاضلاب بیمارستانی به این رودخانه ها را حل کند.

دکتر سالاری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه گام دوم انقلاب در خصوص مسایل علمی دانشگاهی اظهار امیدواری کرد: با برداشتن گام های موثر در این زمینه، شاهد بهبود و ارتقای بهداشت و درمان استان باشیم.

در پایان مراسم از اساتید نمونه، بازنشستگان، کارشناسان، فرایندهای برگزیده آموزشی دانشگاه، ایده های نوآورانه و پایان نامه های برتر آموزشی دانشجویی تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=9231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.