• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
9
مردم غزه زیر آتش سنگین اسرائیل

بمباران شدید و بی‌سابقه غزه| اینترنت و تلفن همراه فلسطینی‌ها قطع شد| حمله زمینی اسرائیل به غزه آغاز شد؟

  • کد خبر : 19029
  • 05 آبان 1402 - 23:17
بمباران شدید و بی‌سابقه غزه| اینترنت و تلفن همراه فلسطینی‌ها قطع شد| حمله زمینی اسرائیل به غزه آغاز شد؟
بر اساس تصاویری که خبرگزاری فرانسه و گروه حماس منتشر کردند، ارتش اسرائیل شامگاه جمعه شمال نوار غزه، به ویژه شهر غزه را «به شدت» بمباران کرد. خبرگزاری فرانسه این بمباران را از زمان آغاز جنگ «بی‌سابقه» توصیف کرد.

انطباق: اسرائیل بعد از قطع ارتباطات در غزه از زمین، دریا و هوا حملات خود را آغاز کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل جمعه شب اعلام کرد که نیرو‌های هوایی و زمینی در حال افزایش عملیات در نوار غزه هستند.

به نوشته یورونیوز؛ این در حالی است که در بحبوحه بمباران شدید منطقه تحت محاصره غزه سرویس اینترنت و تلفن همراه قطع شده است.

دانیل هاگاری در یک نشست خبری گفت: «در ساعات گذشته حملات را در غزه تشدید کردیم.

او ادامه داد نیروی هوایی در حال انجام حملات گسترده به تونل‌ها و سایر زیرساخت‌ها است.

او ادامه داد: «علاوه بر حملاتی که در چند روز گذشته انجام شد، نیرو‌های زمینی در حال گسترش عملیات برای امشب است.»

به این ترتیب انتظارات مبنی بر آغاز حمله زمینی مورد انتظار طولانی مدت به غزه افزایش یافته است.

اوایل روز جمعه، «جوال»، ارائه دهنده خدمات تلفن همراه فلسطینی اعلام کرد که خدمات تلفن و اینترنت در اثر بمباران شدید قطع شده است.

جمعیت هلال احمر فلسطین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتباطش را با اتاق عملیات در غزه و تمامی تیم‌های عملیاتی‌اش در این منطقه قطع شده است.

بنا بر اعلام رسانه‌های اسرائیلی، موشک‌هایی به سمت تل آویو و شمال کرانه باختری شلیک شده است.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه هم شنیده شدن صدای انفجار‌های شدید را در منطقه رام الله، واقع در کرانه باختری را گزارش کرده است.

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی حماس نیز در واکنش به اقدامات اسرائیل گفت: اگر نتانیاهو تصمیم بگیرد امروز ارتشش وارد غزه شود، مقاومت آماده مقابله است.

 به نظر می‌رسد حمله زمینی به غزه آغاز شده است

به گزارش ایسنا، دو مسئول آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه سی بی اس اعلام کردند که به نظر می‌رسد که نیروهای اسرائیلی حمله مرحله‌ای زمینی در غزه را آغاز کرده اند.

این دو مسئول آمریکایی خاطرنشان کردند که علیرغم نفوذهای زمینی نیروهای صهیونیستی به غزه مذاکرات همچنان ادامه دارد.

مسئولان آمریکایی تاکید کردند که ارتش رژیم صهیونیستی تلاش دارد که از طریق عملیات کنونی در برخی مناطق نوار غزه باقی بماند.

این مسئولان افزودند: حمله زمینی اسرائیل مرحله‌ای خواهد بود و این عملیات فشرده نخواهد بود.

ساعاتی پیش گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که با نفوذ زمینی رژیم صهیونیستی در بیت حانون و شرق البریج واقع در نوار غزه مقابله کردیم و درگیری‌های شدیدی درحال انجام است.

منابع خبری تاکید کردند که درگیری‌های مسلحانه شدیدی میان نیروهای مقاومت و اسرائیل در محورهای مختلف نوار غزه رخ داده است.

از سوی دیگر بمباران رژیم صهیونیستی علیه اطراف بیمارستان الاندونزی در شمال غزه و مناطق دیگر همچنان ادامه دارد.

واکنش اسماعیل هنیه

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اطلاعاتی مبنی بر موفقیت مواجهه گردان‌های القسام با یورش زمینی رژیم صهیونیستی در همه محورها به ما رسیده است. امری که با وجود همزمانی بمباران هوایی، زمینی و دریایی با یورش زمینی صورت پذیرفته است.  این اراده خداوند است و ما به قدرت لایزال ” الله” اعتماد کامل داریم، چرا که وی از همه قوی‌تر و بزرگ‌تر است.

اسامه حمدان: جهان شاهد حماسه مقاومت فلسطین خواهد بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسامه حمدان از رهبران مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد آنچه را که اکنون اشغالگران در غزه انجام می‌دهند تلاشی برای ایجاد ساختن تصویری از پیروزی است.  با طلوع سپیده دم، جهان آثار حماسه قهرمانانه‌ای را که رزمندگان مقاومت در نبرد غزه خلق خواهند کرد، مشاهده خواهد کرد اسرائیل ادعا می‌کند عملیات امشب، عملیات زمینی برنامه‌ریزی‌شده نیست تا در صورت شکست، خود را در تنگنا و وضعیت شرم‌آوری قرار ندهد.

اسامه حمدان در ادامه تاکید کرد اشغالگران صهیونیست امیدوارند پس از شکست ۷ اکتبر بتوانند یک پیروزی برای خود به دست آورند، اما تصویری که جهان شاهد آن خواهد بود بی شک، تصویر شکستی است که مقاومت بر نیرو‌های اشغالگر وارد خواهد کرد.

 این مقام حماس از درگیری‌های شدید بین رزمندگان مقاومت و نیرو‌های اشغالگر خبر داد و تاکید کرد نیرو‌های مقاومت مانع از پیشروی صهیونیست‌ها شده و تعدادی از آن‌ها را مجروح کردند.

حمدان تاکید کرد آنچه اکنون در حال رخ دادن است برای همه کسانی که به فکر عادی سازی روابط با این رژیم هستند این سوال را به وجود می‌آورد که آیا واقعا می‌توان با این دشمن آشتی و با آن تعامل کرد.

اسامه حمدان از همه کسانی که تحت عنوان مشروعیت فلسطین اسلحه حمل می‌کنند خواست تا سلاح‌های خود را به سمت اشغالگران نشانه روند.

حماس: برای مقابله با اسرائیل کاملا آماده‌ایم

عزت الرشق از رهبران حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد گردان‌های عزالدین القسام و تمامی نیرو‌های مقاومت فلسطین، با قدرت کامل برای مقابله با تجاوزات و خنثی کردن هرگونه تهاجم رژیم صهیونیستی آمادگی کامل دارند.

در این بیانیه آمده است بنیامین نتانیاهو و ارتش شکست‌خورده‌اش نمی‌توانند هیچ گونه دستاورد نظامی محقق کنند و در نتیجه تشدید تروریسم، کشتار و نسل کشی ارتش این رژیم علیه غیرنظامیان و منازل مسکونی، تنها دلیلی بر ورشکستگی و نه قدرت این رژیم است.

عزت الرشق افزود: تشدید کشتار‌های هولناک و جنگ نسل کشی دشمن صهیونیست، در میان تاریکی مطلق شب، علیه مردم بی دفاع نوار غزه، با انواع بمباران‌ها و گلوله باران‌های وحشیانه از زمین، دریا و هوا، بیانگر شکست مفتضحانه این رژیم در دستیابی به اهداف تهاجمی خود و تضعیف مقاومت و نیرو‌های قهرمان القسام است که با تمام قدرت و اراده و شجاعت بی نظیر تلاش‌ها برای یورش به غزه را ناکام گذاشتند.

در این بیانیه آمده است تشدید عمدی تجاوزات ماشین جنگی متجاوزان پس از قطع ارتباطات و اینترنت و قبل از آن، برق، آب، غذا، دارو و سوخت؛ در سایه حمایت‌های واشنگتن و برخی از پایتخت‌های غربی، یک جنایت جنگی تمام عیار و مایه ننگ بر پیشانی همه حامیان آنان خواهد بود.

کربی: ارتش اسرائیل حملاتی را در نوار غزه انجام داد

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان کربی» هماهنگ کننده و سخنگوی شورای راهبردی امنیت ملی آمریکا می‌گوید که اسرائیل حملاتی را در نواز غزه انجام داده و تلاش دارد نیروهای حماس را هدف قرار دهد.

براساس گزارش منابع آمریکایی، کربی با اشاره به گفت‌وگوهای مقامات آمریکایی با مقانات تل آویو در این زمینه گفته: من وارد جزئیات گفتگوهایمان با اسرائیل نمی‌شوم اما ما دیدگاههای خود را درباره اینکه جنگ شهری چگونه است با اسرائیل به اشتراک گذاشته‌ایم.

کربی همچنین گفته که مقامات اسرائیلی از ارائه دیدگاه‌های ما و درس‌هایی که در عراق و افغانستان آموختیم قدردانی کرده‌اند.

پیش از این برخی منابع از اعزام برخی ژنرالهای نظامی آمریکا که در عملیاتهای نظامی آمریکا در عراق به ویژه در جنگ فلوجه داشتند به سرزمینهای اشغالی خبر داده بودند.

کربی در ادامه با اشاره به شهروندان آمریکایی ساکن نوار غزه نیز گفت: بسیاری از آمریکایی‌ها در نوار غزه به جنوب غزه نقل مکان کرده‌اند و در انتظار خروج هستند، و ما فرض می‌کنیم که همه آنها می‌خواهند آنجا را ترک کنند.

رجز خوانی وزیرخارجه اسرائیل: آماده نابودی حماس هستیم

«ایلی کوهن» وزیر امورخارجه اسرائیل در ادعایی جمعه شب بار دیگر مبارزان فلسطینی را تهدید کرد و گفت: عزم جدی داریم که حماس را نابود کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، کوهن افزود: عزم جدی ما برای نابودی حماس بسان کاری است که جهان با نازی‌ها و داعش انجام دادند.

وی همچنین هرگونه درخواست کشورها برای آتش‌بس در غزه را رد کرد و گفت: ما مخالف قاطع درخواست‌ها برای توقف درگیری هستیم.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=19029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.