آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در این مراسم اذعان کرد: در روایات آمده کسی که محلی برای عبادت و نیایش خدا بسازد خداوند برای او خانه‌ای در بهشت مهیا خواهد کرد.

آیت‌الله فلاحتی افزود: وجود تکایا، حسینیه‌ها و مساجد بستر عزت و معنویت جوانان و اهالی آن منطقه را فراهم می‌کند بنابراین قدم نهادن مخلصانه در ایجاد چنین فضاهایی بسیار ارزشمند است.

هادی رمضانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت هم در این مراسم ایجاد یک حسینیه را از ضروریات شهرداری ذکر کرد و گفت: با ایجاد حسینیه، موکب خدام العتره شهرداری رشت و مجموعه مدیریت شهری می‌تواند فعالیت‌های خود را در زمینه خدمات‌رسانی به شهروندان گسترش دهد.

حسینی ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و عملکرد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در حوزه‌های مختلف و با تشکر از جمع خیران تصریح کرد: امیدواریم با خدمات خوبی که در این حسینیه ارائه خواهد شد موجبات رضایتمندی شهروندان فراهم شود.

 حسینیه موکب خدام العتره با زیربنای حدودا ۵۰۰ متر مربع قرار است با کمک‌های خیرین و مردم احداث شود.

این حسینیه مجهز به یک آشپزخانه کاملا صنعتی برای ارائه خدمات به شهروندان در مواقع مورد نیاز از جمله در زمان وقوع بحران است، همچنین سرویس بهداشتی و امکانات جانبی از دیگر مواردی است که در این حسینیه جانمایی خواهد شد.

علاوه بر اینها ۳۰۰ متر مربع از فضای این طرح که جنب زمین ورزشی چمران اجرایی می‌شود به ایجاد حسینیه و دفتر برای انجام امورات حسینیه اختصاص دارد. گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از خادمان تجلیل به عمل آمد.