• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
در پی حمله روسیه به اوکراین؛

برای اولین بار در تاریخ، شمار آوارگان در سراسر جهان از مرز ۱۰۰ میلیون گذشت

  • کد خبر : 8926
  • 02 خرداد 1401 - 11:22
برای اولین بار در تاریخ، شمار آوارگان در سراسر جهان از مرز ۱۰۰ میلیون گذشت
سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که حمله روسیه به اوکراین باعث شده که برای اولین بار در تاریخ، تعداد آوارگانی که در سراسر جهان به دلیل جنگ، خشونت، نقض حقوق بشر و آزار و شکنجه مجبور به فرار شده‌اند، از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کند.

به گزارش انطباق ،از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری، بیش از ۸ میلیون نفر از ساکنان آن در داخل کشور آواره شده‌اند و حدود ۶.۵ میلیون نفر دیگر که عمدا زن و کودک بودند نیز مجبور به فرار به کشوری دیگر شده‌اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد این رقم «هشداردهنده» که هرگز نباید ثبت می‌شد، باید جهان را به لرزه درآورد و عزمی را بوجود آورد تا به درگیری‌هایی که تعداد بی‌سابقه‌ای را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده، پایان داده شود.

در این بیانیه آمده است که در کنار جنگ، بلایای طبیعی نیز عامل وقوع بیشترین جابجایی‌های داخلی جدید بوده و باعث آوارگی ۲۳.۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ میلادی شده است.

ماریوپول؛ سربازان روسی پاکسازی مجتمع آزوف‌ستال از مین را آغاز کردند

سربازان روسی روز یکشنبه پس از تخلیۀ صد‌ها نیروی اوکراینی که برای هفته‌ها در کارخانه فولاد آزوف‌ستال سنگر گرفته بودند، کار پاکسازی زمین‌های این مجتمع از مین و دیگر مواد انفجاری را آغاز کردند.

پایان نبرد در ماریوپل، بزرگترین شهری که روسیه از زمان آغاز تهاجم خود به اوکراین در ۲۴ فوریه تصرف کرده، آنهم پس از حدود سه ماه جنگ و شکست‌های پیاپی، پیروزی نادری برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه محسوب می‌شود.

در جریان عملیات پاکسازی روز یکشنبه، نیرو‌های علاوه بر استفاده از دستگاه‌های مین‌یاب و استخراج مین‌ها، دست به انفجار‌های کنترل شده نیز زدند و آوار‌ها را از جاده‌های کارخانه با استفاده از بولدوزر‌های نظامی پاک کردند.

بمباران بی‌وقفۀ سورودوینسک در شبانه روز گذشته

گزارش‌ها از مناطق شرقی اوکراین حاکی از آن است که حملات نیرو‌های روسیه به منطقه دونباس شدیدتر از گذشته ادامه دارد و شهر سورودوینسک در این منطقه نیز طی ۲۴ ساعت گذشته بدون وقفه هدف حملات روسیه بوده است.

همزمان با تشدید درگیری‌ها، مقامات کی‌یف اعلام کردند که روز دوشنبه حکم اولین دادگاه رسیدگی به جنایت جنگی نیرو‌های روسیه صادر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=8926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.