• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
209
طرح‌های دولت سیزدهم یکی پس از دیگر فرو می‌ریزند

ببرهای کاغذی و دومینوی وعده‌های پوچ

  • کد خبر : 12296
  • 28 آبان 1401 - 19:10
ببرهای کاغذی و دومینوی وعده‌های پوچ
اختصاصی/ رییس دولت سیزدهم قبل از به قدرت رسیدن مدعی بود که می‌تواند سریع، فوری و انقلابی مشکلات را رفع کند ولی همگان به ویژه حامیان سیدمحرومان مشاهده می‌کنند که دلار رو به رشد است، اجاره‌بها نفس مستاجران را گرفته، بورس هر روز قرمزتر می‌شود و مردم دارایی‌های نقد خود را بیرون می‌کشند، اشتغال هم که نیازی به توضیح ندارد و همگان می‌دانند که وضعیت چگونه است!

اختصاصی انطباق- سرویس سیاسی: مدعیان نجات ایران با فرمول حکومت یکدست این روزها از پس تولید شربت سرماخوردگی کودکان نیز برنمی‌آید. آن طیفی که مدت‌ها شعار ما می‌توانیم را سر می‌دادند مشخص نیست چرا نمی‌تواند مشکلات رنگارنگ این روزها را نه تنها حل کنند بلکه جلوی پیشرفت آن‌ها را بگیرند.

در راس این گروه می‌توان نام ابراهیم‌رئیسی را نوشت فردی که تمام وعده‌هایی که در این سال‌ها داده است با پنچری روبه‌رو و زمین‌گیر شد.

ابراهیم‌رئیسی در مسائل سیاسی و اجتماعی که شکست‌ عمیقی خورده‌است و در مباحث اقتصادی نیز هر روز شاهدیم که طرح‌ها و بسته‌هایی که برای بورس، مسکن، ارز و اشتغال ارائه می‌کند یکی پس از دیگری به سمت فروپاشی می‌روند.

رییس دولت سیزدهم قبل از به قدرت رسیدن مدعی بود که می‌تواند سریع، فوری و انقلابی مشکلات را رفع کند ولی همگان به ویژه حامیان سیدمحرومان مشاهده می‌کنند که دلار رو به رشد است، اجاره‌بها نفس مستاجران را گرفته، بورس هر روز قرمزتر می‌شود و مردم دارایی‌های نقد خود را بیرون می‌کشند، اشتغال هم که نیازی به توضیح ندارد و همگان می‌دانند که وضعیت چگونه است!

سیدمحرومان بسته‌هایی را برای رفع مشکلات این مصائب ارائه کرده بود که این روزها مانند دومینو مدام زمین می‌خورند. برای مثال ادعای ساخت سالی یک میلیون مسکن که رئیسی و وزیر نظامی شهرسازی ارایه کرد بود امروز با بحران‌های فراوانی روبه‌روست و در اصل زمین‌گیر شده است.مصائبی که سازندگان و مصرف‌کنندگان در بخش مسکن دارند سبب رکودتورمی در این بخش شده و گفته می‌شود سازندگان حرفه‌ای مسکن نیز که در شمال تهران انبوه‌سازی می‌کردند کار را زمین گذاشتند و برای ادامه راه به کشورهای همسایه یه ویژه ترکیه و امارات متحده رفته‌اند. از طرفی مدت‌هاست هم‌زمان با طوفان رمزارزها و به دست گرفتن قدرت‌های اقتصادی کشور در فضای مجازی بانک‌مرکزی رئیسی نیز که تصور دارد همه عرصه‌ها را می‌توان بومی‌سازی کرد به سراغ یک رمزارز ملی به نام رمزریال رفت که این روزها با توجه به اینکه تضادمنافع در ایران غوغا می‌کند رسانه‌های وابسته به نهادهای خاص تلاش می‌کنند این طرح را از پیش باخته نشان دهند.در همین راستا نوداقتصادی از وابستگان به نهادهای حکومتی در مطلبی به نقل از محمد هادی مذهب جعفری، عضو هیات علمی اندیشکده یقین نوشت: انجمن بهایی‌ها به ما توصیه کرده از رمز ریال استفاده کنیم! در رمز ریال بانک مرکزی، پول مردم در اختیار مردم و بانک مرکزی نیست و همه چیز در اختیار بانک جهانی و سازمان‌های بین المللی قرار می‌گیرد!

این فرد که از نیروهای وابسته به حسن‌عباسی خطیب حاشیه‌دار است در بخشی دیگر از ادعاهایش گفته نهادهای امنیتی حواسشان به رمز ریال بانک مرکزی باشد، با اجرای این طرح، اقتصاد ایران دچار چالش‌های اساسی خواهد شد. محمد هادی مذهب جعفری مدعی است طرح رمز ارز ملی ذیل سند ۲۰۳۰ جلو می‌رود. یک شرکت آمریکایی و یک فردی با تابعیت رژیم صهیونیستی پشتیبان این طرح است. این طرح در هیچ کجای دنیا تست نشده و اولین بار قرار است در ایران آزمایش شود. رمز ریال بر روی بستر اینترنت است ولی با اینترنت ملی نمی‌توان روی آن نظارت کرد.

بورس هم که مشخص است چه روزگاری دارد و قرمزی این روزهای تالارهای شیشه‌ای از دل خون سرمایه‌گذاران خبر می‌دهد و بسته‌های رئیسی هم نه تنها وضعیت را بهتر نکرد بلکه اوضاع از دوران اسفناک دوره روحانی نیز غمناک‌تر شده‌است.

در کنار این مباحث مشکل اشتغال، خط‌فقر،تحدید‌های فضای‌مجازی، بحران‌های سیاسی و اجتماعی، آلودگی‌هوا و … نیز در کنار بقیه این مواردی که به آن اشاره شد همه و همه نشان داد که اربابان‌وعده‌ها فقط ببرهای کاغذی هستند که از دور گود خوب شعار می‌دادند و صلاحیت لازم برای بهبود وضعیت را در این کشور بحران‌زده ندارند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=12296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.