• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان:

با سختگیری‌های مفرط و تشریفات زائد مسیر ازدواج آسان جوانان مسدود شده است

  • کد خبر : 10118
  • 30 تیر 1401 - 11:39
با سختگیری‌های مفرط و تشریفات زائد مسیر ازدواج آسان جوانان مسدود شده است
آرمان از ارائه مشاوره‌های رایگان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج در گیلان توسط اداره کل ورزش و جوانان خبر داد و گفت: با سختگیری‌های مفرط و تشریفات زائد مسیر ازدواج آسان جوانان مسدود شده است

به گزارش انطباق ،«جهانبخش آرمان» شامگاه چهارشنبه (۲۹ تیر) در برنامه گفت‌وگوی خبری در پاسخ به این پرسش که اداره ورزش و جوانان برای ترویج و تسهیل ازدواج چه گام‌هایی برداشته است اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان در این حوزه به صورت روش‌های اقناعی و آموزشی و فرهنگی عمل می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان ترویج شعار فرزند کمتر زندگی بهتر و تبدیل آن به گفتمان در مقاطعی از تاریخ کشورمان را مورد اشاره قرار داد و افزود: امروزه ما باید همان فرهنگ را به صورت برعکس در کشور و در بین خانواده‌ها ترویج کنیم.

آرمان با بیان اینکه اگر خانواده‌ها ترویج فرزندآوری را باور نکنند نمی‌توان در این حوزه به دستاورد خوبی رسید تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان در سال‌های اخیر برای ترویج و تسهیل ازدواج اقداماتی را انجام داده اما این اقدامات کافی نبوده است.

وی اذعان کرد: در چند ماهه اخیر عمده مشکلاتی که جوانان در حوزه مسائل اقتصادی، تهیه جهیزیه و سختگیری از سوی خانواده‌ها در امر ازدواج داشتند، توسط سمن‌های ما با کارهای فرهنگی و یا با تشکیل مجمع خیرین در سراسر استان گیلان توانستیم بخشی از مشکلات جوانان در امر ازدواج را برطرف سازیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان عنوان کرد: ارائه مشاوره‌های رایگان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای قبل از ازدواج از دیگر اقداماتی است که توسط این دستگاه و با همکاری بسیاری از دستگاه‌ها برگزار شده است.

آرمان در پاسخ به این پرسش که ورزش و جوانان برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با چه چالش‌هایی مواجه است، افزود: عمده چالش ما در این حوزه باورهای غلطی است که در دو دهه اخیر در خانواده‌ها و در ذهن جوانان ما رسوخ پیدا کرده بنابراین باید این باورها و رفتارهای غلط را اصلاح و برطرف کرد.

وی نقش آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، تبلیغات اسلامی و دانشگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را اثرگذار ذکر و خاطرنشان کرد: در حوزه ازدواج و جوانی جمعیت قبل از مسائل اقتصادی مسائل فرهنگی مطرح است زیرا با سختگیری‌های مفرط و تشریفات زائد مسیر ازدواج آسان جوانان مسدود شده است.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=10118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.