به گزارش انطباق ،دکتر «محمدتقی آشوبی» درآیین تکریم و معارفه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: روابطعمومی و امور رسانه، پیشانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شمار میرود و اگر ما در پی یک دانشگاه موفق هستیم، باید روابط عمومی موفق و توانمند داشته باشیم تا بتواند با دوراندیشی و حسن خلق در ارتباطات درون و برون سازمانی موفق باشد.
روابط عمومی فقط بیان رویدادهای جاری دانشگاه نیست
وی با بیان اینکه روابط عمومی فقط بیان رویدادهای جاری دانشگاه نیست، افزود: این واحد چابک و مردمی، بازوی مشاورهای است که با تحلیل گفتمان و دریافت نظرات موافق و مخالف، بسترساز تعالی و پیشرفت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جایگاه رفیع علم رسانه و روابط عمومی در عصر کنونی، گفت: امروز عصر حکمرانی رسانهها بر افکار عمومی است و جا دارد تا حوزه سلامت نیز بتواند در اقناع و تبلیغ ماموریتها و اهداف خود بیشترین استفاده را از این فضا ببرد.
ضرورت روایت اول در اطلاعرسانی
دکتر آشوبی بر ضرورت روایت اول در اطلاعرسانی تأکید کرد و گفت: باید اخبار و رخدادهای نظام سلامت استان بهدرستی و با سرعت و دقت منتشر شود اما مهمتر از همه اینها، روایت اول در روابط عمومی دانشگاه است.
وی ارائه اطلاعات صحیح و بهموقع حوزه سلامت را حق مردم دانست و افزود: اگر سر وقت و به موقع اطلاعات و اخبار درست و مورد نیاز مردم را به آنان ارائه نکنیم، به درستی که حق مردم را ضایع کردهایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره شفافیت در بیان حقیقت، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان همانند یک اتاقک شیشهای است که چیزی برای پنهان کردن ندارد و انتظار داریم روابط عمومی دانشگاه واقعیتهای نظام سلامت استان را به صورت شفاف و صریح برای مردم، مخاطبان و ذینفعان تبیین و روایت کند.
باید واقعیتهای سلامت جامعه را به مردم گفت
دکتر آشوبی با تأکید بر اینکه باید با مردم صادق بود و واقعیتهای نظام سلامت را به مردم بازگو نمود، خاطرنشان کرد: حرف راست، صریح و روایت اول را مخاطب میپسندد و باید با شناخت دقیق و بجا، مردم را در جنگ ترکیبی تحمیلی اقناع کرد.
وی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را یکی از مهمترین رویکردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دوره کنونی دانست و گفت: رسالت خطیر و محوری جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بر عهده اصحاب رسانه و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که در این مسیر باید به جدیت تمام توان خود تلاش کنند.
جلب مشارکت خیران و نیکوکاران به جوانی جمعیت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین خواستار جلب مشارکت خیران و نیکوکاران به جوانی جمعیت و حمایت از خانواده شد.
در ادامه «فیروز نصیر زاده» مدیر قبلی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی نیز گزارشی از عملکرد دوره مدیریتی خود ارایه داد و سپس دکتر «سید علی حزنی» به تشریح برنامههای خود در این مدیریت پرداخت.
در پایان با اهدای لوح سپاس از زحمات «فیروز نصیر زاده» تقدیر و دکتر« سید علی حزنی» به عنوان مدیریت جدید روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان معرفی شد.