• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
شهردار لاهیجان خبر داد؛

بافت‌ فرسوده شهری لاهیجان احیا می شود

  • کد خبر : 2198
  • 05 بهمن 1399 - 11:15
بافت‌ فرسوده شهری لاهیجان احیا می شود

به گزارش انطباق، «یوسف قیامتیون» شهردارلاهیجان با بیان اینکه از هزار و ۵۷۳ هکتار مساحت شهر لاهیجان، ۹۰ هکتار بافت فرسوده‌ی شهری است گفت: لاهیجان دارای هشت محله‌ی قدیمی است که برای بازسازی و احیای این بافت‌های قدیمی، طرح«هشت محل، هشت بهشت» در این شهر اجرا می‌شود. قیامتیون در ادامه درخصوص جزییات این طرح به […]

به گزارش انطباق، «یوسف قیامتیون» شهردارلاهیجان با بیان اینکه از هزار و ۵۷۳ هکتار مساحت شهر لاهیجان، ۹۰ هکتار بافت فرسوده‌ی شهری است گفت: لاهیجان دارای هشت محله‌ی قدیمی است که برای بازسازی و احیای این بافت‌های قدیمی، طرح«هشت محل، هشت بهشت» در این شهر اجرا می‌شود.

قیامتیون در ادامه درخصوص جزییات این طرح به مرور گفت: لاهیجان شهری محله محور بوده و طرح هشت محل، هشت بهشت به پیشینه‌ی تاریخی این شهر برمی‌گردد که در ایام محرم، هیات و دسته جات عزاداری، مهمان محلات یکدیگر شده و آیین های عاشورایی را برگزار می کردند.

شهردار لاهیجان با تاکید به اینکه قسمت عمده شهر لاهیجان در این ۸ محله واقع شده افزود: برای حفظ و زنده نگاه داشت سنت و آیینهای بجامانده ازگذشته، احیا و شناساندن محلات قدیمی، این طرح به صورت رینگ مرحله به مرحله اجرایی می شود و فاز اول پروژه نیز از محله غریب آباد شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: کف سازی، جداره سازی و احیای سرای محله با رویکرد سنتی در قالب باز آفرینی شهری لاهیجان دراین طرح پیش بینی شده است.

«جواد نجار تمیزکار» رییس شورای شهر لاهیجان نیز به مرور تاکید کرد: طرح بازآفرینی شهری لاهیجان از دوسال گذشته مورد توجه‌ی مدیریت شهری لاهیجان قرار گرفت. در حال حاضر نیز بودجه‌ی ملی این طرح توسط وزارت راه وشهرسازی مصوب شده که  فازبه فاز تخصیص پیدا می‌کند. بودجه‌ی محلی پروژه نیز توسط شهرداری لاهیجان تامین می‌شود. شورای شهر لاهیجان نیز به جد از شهرداری در پروژه‌ی بازآفرینی شهری لاهیجان حمایت می‌کند.

رییس شورای شهر لاهیجان افزود: دستاورد اجرای این طرح برای شهر لاهیجان درحوزه گردشگری ، جذب توریسم و احیای بافت های تاریخی فرسوده‌ی شهر خواهد بود. به دلیل وجود طرح مطالعاتی و تصویب آن در وزارت خانه، بزودی این پروژه در لاهیجان آغاز می شود.

وی گفت: بیشترین ساکنین شهر لاهیجان دربافت قدیمی این شهر ساکن هستند وفضای جغرافیایی ۸ محل ۸ بهشت به صورت تارعنکبوتی این محلات را به یکدیگر وصل می‌کند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=2198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.