• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
10
در راستای نظارت بر حسن اجرای پروژه های شهری صورت گرفت

بازدید اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار از روند احیای تالاب عینک و پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان

  • کد خبر : 18607
  • 18 مهر 1402 - 16:57
بازدید اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار از روند احیای تالاب عینک و پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان
در راستای نظارت بر حسن اجرای پروژه های شهری بازدید شهردار رشت و اعضای شورا از روند احیای تالاب عینک و پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان صورت گرفت.
 به گزارش انطباق نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر با همراهی رحیم شوقی شهردار امروز دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ از پروژه احیای تالاب عینک و پارک ۴۵۰ هکتاری رشت بازدید کردند.
افزایش ۱۲۰ هزار متر مکعب آب به ذخیره آبی تالاب عینک
شهردار رشت در بازدید یک روزه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر از پروژه های عمرانی رشت با اشاره اینکه احیای تالاب عینک در راستای توسعه شهری مبتنی بر اقتصاد گردشگری انجام می شود، اظهار کرد: تالاب عینک دارای چهار پهنه آبی است که لایروبی این پهنه ها طی ماه های آینده به اتمام می رسد.
رحیم شوقی به طرح مطالعاتی احیای تالاب عینک اشاره کرد و افزود: تالاب عینک پس از آماده سازی به منظور رونق و توسعه اقتصاد شهری مبتنی بر اقتصاد گردشگری به بخش خصوصی واگذار می شود.
وی با بیان اینکه روند احیا موجب افزایش ۱۲۰ هزار متر مکعبی آب تالاب عینک می شود، تصریح کرد: فصل بارندگی عمق تالاب عینک به چهار متر می رسد و در فصل زراعی و استفاده کشاورزان از آب، عمق تالاب از یک متر و ۲۰ سانتی متر کمتر نمی شود.
شهردار رشت، ایجاد جزیره در تالاب عینک را از جمله برنامه ها برای این تالاب عنوان کرد و گفت: قطعه نخست تالاب عینک ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه قایقرانی به منظور توسعه گردشگری در تالاب عینک پیش بینی شده است.
نصب روشنایی در پارک جنگلی لاکان به منظور استفاده شهروندان
پارک جنگلی لاکان که طی انعقاد تفاهم‌نامه ای بین اداره کل منابع طبیعی گیلان و شهرداری رشت در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری به این شهرداری واگذار شده، ۴۵۰ هکتار مساحت دارد.
 آزادسازی مسیر طبیعی جنگل لاکان در حال انجام است و با تجهیز و نصب روشنایی طی ماه های آینده برای استفاده عموم شهروندان بازگشایی می شود.
لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=18607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.