• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9
رشتوندان موکلین خود را بهتر بشناسند...

این ۳ نفر!

  • کد خبر : 7390
  • 11 اسفند 1400 - 23:17
این ۳ نفر!
کارگرنیا، علوی را با توجه به حضورش در دو دوره شورا، شهردار ۹ ساله رشت می نامید و از وی فردی با تجربه در امور شهر رشت یاد می‌کرد، نوری هریس هم با قطعیت می گفت هیچ کس نمی‌تواند در کارنامه هشت ساله علوی در شورا یک انحراف مالی پیدا کند و یا عباس نژاد دفاع از علوی را دفاع از نسلی می دانست که می خواهند به شهر رشت کمک کنند؛ اما چه شد این حرفا و چه اتفاقی افتاد که علوی در کمتر از ۴ ماه باید رخت سفر می بست ؟! علوی جای چه کسانی را تنگ کرده بود و جلوی چه حیف و میل هایی را گرفته بود؟!

اختصاصی انطباق – سرویس استانی : شورای اسلامی شهر رشت که شهردار منتخب خود را طی ۴ ماه دو بار به طرح سوال و استیضاح کشانده بود، هر دو بار مفتضحانه شکست خورد تا سیدامیرحسین علوی همچنان شهردار باقی بماند و روسیاهی به ذغال.

این روزها آوازه شهر رشت، گیلان را درنوردیده و در لایه لایه های ساختمان بزرگ وزارت کشور در تهران نیز در موردش سخن ها گفته اند، سخنی شاید حتی به تمسخر؛ چرا که ۱۱ عضو شورایی که ۴ ماه پیش در پنجم آبان با اکثریت آرا علوی را از بین خود به عنوان شهردار کلانشهر رشت انتخاب کرده بودند، در این اندک زمان، دو بار با حداکثر تلاش و رای، سعی به استیضاح و برکناری وی کردند که هر دوبار ابتر ماند.

اگرچه استیضاح دوم، ۷ رای موافق داشت اما کیست که نداند طراحان این استیضاح چند نفرند و چه کسانی هستند؟ همان‌هایی که در سه چهار ماه پیش در حمایت از علوی، گریبان ها دریدند و سینه ها چاک کردند و سخنوری ها نمودند، اما وقتی به اهداف خود نرسیدند به ناگاه مثل یک ژیمناست کار حرفه ای ۱۸۰ زدند و خلاف جریان آب شنا کردند!

به نظر می رسد افرادی چون شمس شفیعی، نادر حسینی، کریمی کرنق، تاج شهرستانی و هادی رمضانی، در پروژه های طرح سوال پیشتر نقشی خنثی داشته زیرا بجز در یکی دو مورد ،بیشتر به حواشی و جوانب موضوع پرداخته و نظر کارشناسی خاصی از زبانشان جاری نگردید گویی که دست به سینه منتظر عواقب ماجرا باشند هر چند که افتادن شهردار هم به مذاقشان خوش می آمد ! اگر چه نادر حسینی هم در دقیقه ۹۰ به گفته وی  با گرفتن تضمین از شهردار جهت اصلاح برخی انتقادات، به صف مخالفان استیضاح پیوست اما کارگرنیا، عباس نژاد و نوری هریس افرادی که حمایت تمام قد در انتخاب علوی داشته اند اکنون به دشمنان قسم خورده وی تبدیل شده و شنیده ها حاکیست که در جلسات غیر رسمی خود تلاش زیادی برای به کف آوردن آرای اعضای نامبرده نمودند.

کارگرنیا، علوی را با توجه به حضورش در دو دوره شورا، شهردار ۹ ساله رشت می نامید و از وی فردی با تجربه در امور شهر رشت یاد می‌کرد، نوری هریس هم با قطعیت می گفت هیچ کس نمی‌تواند در کارنامه هشت ساله علوی در شورا یک انحراف مالی پیدا کند و یا عباس نژاد دفاع از علوی را دفاع از نسلی می دانست که می خواهند به شهر رشت کمک کنند؛ اما چه شد این حرفا و چه اتفاقی افتاد که علوی در کمتر از ۴ ماه باید رخت سفر می بست ؟! علوی جای چه کسانی را تنگ کرده بود و جلوی چه حیف و میل هایی را گرفته بود؟!

در این دوره مشارکت حداقلی ،مردمی که به کارگرنیا بعنوان نفر اول شورا ششم رشت رای داده بودند یقیناً وی را فردی با تجربه و کاردان می‌دانستند و انتخابش به عنوان رئیس اولین سال شورای ششم حاکی از آن بود که با ریش سفیدی و مدیریت وی دیگر شاهد حواشی دوره‌های قبل نخواهیم بود، اما دقیقا عکس قضیه اتفاق افتاد و او به صف اولین مخالفان سر سخت علوی پیوست تا در این روزهای پایانی سال ،آرامش از رشت و رشتوندان دوچندان گرفته شود

اگر به سخنان ایشان در جلسه طرح سوال دوم دقت کرده باشید، صراحتاً به علوی گفت « تو همین بلا را سر دیگران آوردی » و این لحن یعنی یک لجبازی بچه گانه تمام عیار. و یا در فراز دیگری با لحنی تند شمشیر را از رو بست و بی پروا خطاب به علوی عنوان کرد :”شما هشت سال هنگامی که عضو شورا بودید به رشت خیانت کردید” ! وقتی رئیس باتجربه و کارکشته شورا این چنین بی محابا سخن می گوید و رفتار می کند، از جوانانی چون نوری هریس و عباس نژاد چه انتظاری می‌توان داشت؟!

عباس نژاد که فراموش کرد در دفاع از علوی و بعد از آن چه نطق هایی کرده بود، امروز بگوید خروجی خودش در کمیسیون حمل و نقل برای رشتوندان چه بوده است؟ آیا جز برگزاری جلسات بی حاصل و همایشی پرهزینه کار دیگری انجام داده است؟ کدام طرح و برنامه مدون را به شهرداری ارائه کرده است تا اندکی از گره کور ترافیک رشت بکاهد؟!

یا نوری هریس که از بی تجربگی صبح با اصلاح‌طلبان صبحانه می‌خورد و ناهار را با اصولگرایان و هنوز سردرگم است که زبان مادری‌اش را ترکی بنامد یا گیلکی؛ چرا رشتوندان با وجود این همه افراد کاردان و بومی باید اینگونه افراد را در لیست انتخاب خود قرار دهند؟!

وضعیت شهر رشت امروز اینگونه است، به جای اینکه دست در دست هم دهند به مهر و شهر خویش را آباد کنند، دنبال موش دارویی برای مرگ‌سهراب هستند، موش دارویی که شب عید برای رشتوندان نه آب می‌شود و نان.

علوی که برگشت و شهردار ماند اما پاسخ زمان زیادی که از شهردار رشت گرفته شد چه می‌شود؟ زمانی که باید صرف عمران و آبادانی برای مردم همین شهر می شد، صرف دعواهای غیر منطقی ای شد که پایانش مشخص بود.

آری علوی که برگشت اما روسیاهی به زغال ماند…

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=7390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.