• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
برخی نمایندگان به دنبال طرحی هستند که گیلان را عقب‌مانده جلوه داده و از توسعه آن جلوگیری کنند!

انتقام سخت برخی انقلابیون از روستاییان در قالب طرحی غیر منطقی!

  • کد خبر : 6693
  • 28 دی 1400 - 16:51
انتقام سخت برخی انقلابیون از روستاییان در قالب طرحی غیر منطقی!
اختصاصی انطباق: سرمایه به خودی خود لرزان است و حاشیه‌سازی‌ها سبب گریز آن می‌شود؛ اینکه سرمایه‌گذاران غیر بومی به یک محیط با حفظ شرایط خاص ورود کنند و سبب اشتغال، پیشرفت، گسترش زیرساخت‌ها و سایر مسایل بشوند نکته مهم و اصلی است که نباید آن را قربانی نگاه‌های بسته عده‌ای کرد. بی‌شک ساخت و سازهای غیرمجاز منفور است و نباید شکل بگیرد ولی اینکه به کل جلوی آبادانی یک منطقه به اسم مقابله با ساخت‌وساز یا چپاول اراضی گرفته شود ضربه‌ای به پیکره استان است و سبب فرار سرمایه از کشور به سایر کشورها یا بخش‌های سرمایه‌ای جدید مانند رمزارزها یا زمین‌های مجازی و دیجیتال شود

اختصاصی انطباق – سرویس جامعه : میزان افول جایگاه نمایندگان‌مجلس در این دوره حساس بیش از هر زمانی حس می‌شود؛ مجلسی که جایگاه پایینی در بین مردم دارد و کمترین حضور مردم پای صندوق رای را به خود اختصاص داده‌است. در همین حال با توجه به نبود گزینه‌های مناسب و متخصص و کارآمد گونه‌ای از افراد به پارلمان ایران رسیده‌اند که هم شان نمایندگی را کاهش داده‌اند و هم سبب سرخوردگی اندک مردمی شدند که آن‌ها را وارد مجلس کرده‌اند؛ تا اینجای کار مباحثی است که چندان به وضعیت حیثیت و معیشت مردم دیگر آسیبی وارد نمی‌کند ولی متاسفانه برخی افراد راه‌یافته به بهارستان هستند که با اقدامات و اظهارات نسنجیده و غیر کارشناسی سبب تخریب چهره ایران و همچنین تضعیف معیشت مردم می‌شوند.

مجلسی که قالیباف رییس آن شود باید هم اینگونه افراد ذیل آن حضور داشته باشند و زندگی مردم را دستخوش سختی‌هایی کنند که با اظهارات و اقدامات آن‌ها گره خورده است.

بی‌شک مردم بخاطر دارند فردی را که در پیامی ویدئویی به صورت کاملا جدی تهدیدی را برای ترامپ فرستاد؛ پیامی که با توجه به نداشتن تسلط بر زبان انگلیسی و تلفیق جملات فارسی و انگلیسی سبب تمسخر در میان افکارعمومی و نیز فضای‌مجازی شد.

این فرد که خواسته یا ناخواسته در سالگرد ترور شهیدسلیمانی با کلید واژه #انتقام_سخت اینگونه برخورد کرد کسی نبود جز محمدرضا احمدی‌سنگری، نماینده مردم فهیم رشت در مجلس انقلابی! که با این رفتار حرف و حدیث های زیادی را در رسانه های داخلی و خارجی برانگیخت.

این تنها گاف نماینده انقلابی رشت نبود بلکه چند هفته پس از این اقدام نیز رسانه‌ها نوشتند:” گاف عجیب یک نماینده مجلس در گفت و گوی تلویزیونی بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشته است. محمد رضا احمدی سنگری در مصاحبه با شبکه استانی باران آغاز سال ۱۳۰۰۴۰۰ را تبریک گفت!”.

رسانه‌ها نوشتند صحبت‌های محمدرضا احمدی سنگری قبلا نیز خبرساز شده بود. وی در پاسخ به سوالی در خصوص واریز مبلغ ۲۳۱ میلیون تومانی به حساب نمایندگان مجلسی یازدهم گفته بود: « این مبلغ به عنوان قرض‌الحسنه‌ای است که جهت تهیه مسکن برای نمایندگان واریز شده و تا پایان مجلس باید عودت داده شود، اگرچه با همین مبلغ در نواحی پایین دست تهران اجاره منزل به سختی میسر می‌شود!». احمدی سنگری همچنی مدعی شده بود که نمایندگان مجلس در حد وزرای دولت هستند اما حقوق آن ها بسیار کمتر از حقوق وزرا است. نماینده مردم رشت در مورد دادن خودرو دنا پلاس به نمایندگان مجلس یازدهم نیز چنین گفته بود: «این حق نماینده است. برای چی استفاده نکند؟! من فرضاً ماشین را می‌دهم خانواده، مثلا بچه‌ام می‌خواهد برود کلاس، من باید بدون ماشین بروم؟ این نگاه را بگذارید کنار».

این فرد با جایگاه، تفکر و رزومه‌ای که بیان شد این روزها خبر داده که به دنبال طرحی است برای روستاها تا روستاییان دیگر نتوانند زمین‌های خودشان را به مردم ایران بفروشند!

احمدی از طرحی در خصوص جلوگیری از فروش اراضی روستایی به غیر روستایی خبر داد و افزود: متأسفانه در سالیان گذشته فروش اراضی به غیر روستائیان با معضل مواجه شده است لذا در تلاشیم با تصویب طرحی در مجلس از فروش اراضی روستایی به غیر روستائیان جلوگیری شود.

این فرد با نوع نگاه بسته و سطح تفکری که از گفتارش مشخص است به نظر می رسد برای تضعیف روستاها و نیز جلوگیری از توسعه گیلان و در نهایت زمین‌گیر شدن مردم این استان این مطالب را مطرح می‌کند!

طرحی غیر کارشناسی مانند اظهارات پیام‌هایش که آسیب آن زندگی میلیون‌ها ایرانی را تحت تاثیر قرار داده و می‌تواند روستاییان را از اینکه هستند بیشتر در فقر فرو ببرد و از آبادانی و گسترش گردشگری جلوگیری کند.

در این روزگاری که سرمایه در دست سرمایه‌داران است و روستاییان که سیاست‌های امثال همین فرد، کشاورزی و دامپروری آن‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده نیاز به سرمایه دارند، این طرح جز سخت تر کردن زندگی برای مردم شریف روستا دستاورد دیگری دارد؟!

بهانه‌های رنگی این افراد برای طرح‌های تاریک‌شان همواره اهرمی برای پیشبرد اهداف‌شان است در همین حال نیز او دلیل پیگیری چنین طرح واپسگرایی را جلوگیری از مهاجرت اعلام می‌کند! اقدامی که بیشتر شبیه به حصار کشیدن دور مردم روستاست.

مردمی که با توجه به تورم اسفناک تولیدی همین تفکر برای ازدواج فرزندان خود،درمان، خرید خودرو، تهیه لوازم زندگی و … بخشی از زمین خود را می‌فروشند تا به زخمی بزنند اینگونه با این طرح باید چگونه به این معیشت ادامه دهند؟!

مگر چند درصد سرمایه در دست روستاییان است که بتوانند با یکدیگر این معاملات را انجام دهند و مگر چه مقدار یک روستایی زمین نیاز دارد که بخواهند مدام از یکدیگر خرید کنند؟!

سرمایه به خودی خود لرزان است و حاشیه‌سازی‌ها سبب گریز آن می‌شود؛ اینکه سرمایه‌گذاران غیر بومی به یک محیط با حفظ شرایط خاص ورود کنند و سبب اشتغال، پیشرفت، گسترش زیرساخت‌ها و سایر مسایل بشوند نکته مهم و اصلی است که نباید آن را قربانی نگاه‌های بسته عده‌ای کرد. بی‌شک ساخت و سازهای غیرمجاز منفور است و نباید شکل بگیرد ولی اینکه به کل جلوی آبادانی یک منطقه به اسم مقابله با ساخت‌وساز یا چپاول اراضی گرفته شود ضربه‌ای به پیکره استان است و سبب فرار سرمایه از کشور به سایر کشورها یا بخش‌های سرمایه‌ای جدید مانند رمزارزها یا زمین‌های مجازی و دیجیتال شود. معضلی که در آینده‌ای نزدیک سبب بی‌ارزش شدن زمین‌های روستایی و در پی آن کوچ اهالی به حواشی شهرها می‌شود.

اگر بهانه امثال احمدی مراقبت از فضای بکر روستایی است که می‌توانند طرحی تصویب کنند که هر کس ساخت و ساز انجام داد موظف است به تناسب متراژ چندین درخت میوه بکارد یا اینکه بخش‌هایی که در داخل طرح هادی نیست اجازه استفاده داده نشود و حتی از ساخت در زمین های فاقد مجوز مسکونی ممانعت بعمل آید نه اینکه صورت مساله پاک شود و زندگی مردم لطمه بخورد و در شرایط قانونی مانع پیشرفت و عمران روستا گردد.

اینگونه گیلان را از توسعه بازداشته‌اند و در ردیف استان‌های ضعیف قرارداده‌اند ولی مردم نباید بگذارند این عوامل زندگی‌شان را با مصییت‌های جدید روبه‌رو کنند.

مصیبت‌هایی که می‌تواند از ورود سرمایه و گردشگر که سبب توسعه است جلوگیری کند و آینده‌ای تاریک از اینکه هست برای مردم روستاها رقم بزند.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=6693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.