• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5
رییس شورای شهر رشت :

انباشت زباله در سطح رشت زیبنده نیست / اختصاص ردیف بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رشت به پروژه جمع آوری روان آب های سطحی

  • کد خبر : 18895
  • 01 آبان 1402 - 13:53
انباشت زباله در سطح رشت زیبنده نیست / اختصاص ردیف بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رشت به پروژه جمع آوری روان آب های سطحی
رئیس شورای اسلامي شهر رشت با انتقاد از وضعیت انباشت زباله در برخی از مناطق رشت گفت: این‌ موضوع زیبنده شهر رشت و شهروندان نیست و شهرداری باید در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل وارد عمل شود.

به گزارش انطباق نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا ظهر امروز در یکصد و چهارمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به بارش باران در شهر رشت اظهار کرد: به واسطه نواقصی که وجود داشت بارش باران منجر به بروز مشکلات برای برخی از شهروندان شد و با توجه به تاکیداتی که بنده و دیگر همکاران شورایی ام داشتیم ، شاهد وقوع گرفتاری ها و خساراتی برای تعدادی از شهروندان هستیم که باید از تکرار این اتفاق جلوگیری شود.

وی به اختصاص اعتبار به منظور اجرای پروژه جمع آوری روان آب های سطحی در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فصل پر باران سال آغاز شده است، انتظار می رود که این مهم با جدیت در دستور کار قرار بگیرد تا شهروندان در صورت بارش باران های شدید با مشکل مواجه نشوند.

هوشمند سازی در شهرداری رشت تسریع شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شاهد انباشت زباله در برخی از نقاط شهر رشت هستیم افزود: شب گذشته یکی از هنرمندان عزیز رشت انباشت زباله در خیابان رشتیان را در پیج شخصی خود به نمایش گذاشت که یقینا انباشت زباله در نقاط مختلف شهر زیبنده رشت نیست و انتظار می رود هر چه سریعتر نسبت به استقرار سطل های زباله در نقاط مشخص اقدام و پس از این شاهد انباشت زباله در هیچ یک از مسیرهای شهر که یقینا نارضایتی شهروندان را نیز به همراه دارد نباشیم.

کارگرنیا به هوشمند سازی اقدامات شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: شورای ششم در ابتدای فعالیتش به روی انجام این‌مهم تاکیدات فراوانی انجام داد و یقینا اجرای این مهم منجر به کاهش بروکراسی های پیچیده و عدم نیاز به حضور فیزیکی شهروندان و همچنین جلوگیری از رانت ها و فساد می شود، اما متاسفانه تا کنون اقدام موثری از این بابت از سوی واحد فناوری اطلاعات شهرداری رشت مشاهده نشده است و انتظار داریم این مهم حتما تسریع و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه منتظر اجرای ممیزی املاک در رشت هستیم گفت: شهردار رشت از اجرای ممیزی املاک در شهرداری منطقه چهار رشت خبر داده بود اما این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه روزانه بالغ بر پانصد تن زباله به سراوان سرازیر می شود گفت: طبق وعده ای که نماینده عالی دولت در استان داده بود قرار است تا پایان آبان ماه هیچ گونه زباله ای به سراوان وارد نشود و در این راستا امروز جلسه ای در استانداری گیلان برگزار می شود تا درباره مکان جایگزین و مراحل ریجکت زباله بحث و گفت و گو شود و بنده به منظور حضور در این جلسه نمی توانم تا انتهای جلسه امروز شورا همراهی داشته باشم.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=18895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.