• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
19
بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو مطرح کرد؛

افشای جزئیات جدید تفاهم نامه شاسی بلندها | متن تفاهم نامه با مجلس جهت واگذاری ۳۰۰ دستگاه خودرو

  • کد خبر : 15538
  • 24 اردیبهشت 1402 - 12:33
افشای جزئیات جدید تفاهم نامه شاسی بلندها | متن تفاهم نامه با مجلس جهت واگذاری ۳۰۰ دستگاه خودرو
احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تفاهم نامه صوری شرکت «رادین مبین غرب» با مجلس جهت واگذاری ۳۰۰ دستگاه خودروی دیگنیتی و فیدلیتی را در اختیار تحریریه «نصر» قرار داد.

به گزارش انطباق نقل از نصر، احمد علیرضا بیگی با اشاره به موضوع حواشی استیضاح و برکناری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی و تشکیک در اصل و زمان این تفاهم نامه، ضمن افشای تصویر و متن تفاهم نامه شرکت «رادین مبین غرب» با مجلس، افزود: اصل موضوع این است که مجلس در رویارویی با چنین مسائلی با شائبه فساد، اراده خودش را در مقابله با فساد به منصه ظهور برساند و آنچه که در برخورد مجلس با مسئله اخیر استیضاح وزیر صمت نمایان شد همین امر مهم بود.
وی با اشاره به برخی مصاحبه ها و تکذیب های غیر مستند در این خصوص، اظهار کرد: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از اساس این موضوع را کذب دانست و اعلام کرد که حتی مشابه چنین پرونده ای وجود نداشته و بنده را دروغگو خطاب کرد! سخنگوی هیئت رئیسه و حراست مجلس هم همچنین اصل موضوع را تکذیب کردند و برخی همکاران مجلس حتی به خود اجازه بررسی این موضوع را هم ندادند و با بیان مطالب غیر مستند در رسانه ها هزینه بسیار بالایی برای مجلس ایجاد کردند و بعد پرده ها که یکی پس از دیگری افتاد، مشخص شد چنین رانتی متاسفانه به برخی نمایندگان مجلس ارائه شده است.

بیگی ادامه داد: الان کمیسیون اصل ۹۰ مسئول بررسی موضوع شده است، اگر این کمیسیون اراده‌ای برای آشکار شدن موضوع داشت، خوب پرونده که قبلاً هم در اختیار کمیسیون اصل ۹۰ بود. شما دیدید که رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در پاسخ به یکی از مصاحبه های بنده که در صدا و سیما پخش شد اعلام کرد که چنین چیزی را تکذیب می کنیم و اساساً چنین تخلفی وجود نداشته است، چیزی چندین سال قبل وجود داشته است که بررسی کردیم و مشخص شد در آن زمان قیمت بازار و کارخانه تفاوتی نداشته و تخلفی صورت نگرفته است، اما بعداً حقیقت خودنمایی کرد و چنین اظهارات غیر واقع سزاوار مجلس نبود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار از هیئت رئیسه مجلس روشنگری موضوع به جای پراکنده و متناقض گویی بود، آقای دکتر نیکزاد در تماس تلفنی با بنده گفتند که چنین چیزی در گذشته توسط معاون مجلس اتفاق افتاده است و وقتی ما در جریان قرار گرفتیم، با وی برخورد کردیم. اما بنده می پرسم خوب وقتی متوجه موضوع شدید، چه برخوردی کردید، آیا با متخلف برخورد قضایی صورت گرفت یا از یک معاونت به پست دیگری منتقل شد؟ کسی که در این قراردادها امضایش به عنوان معاون مجلس پایین معرفی نامه ها هست را برداشتید کجا گذاشتید؟ جایی گذاشتید که با دارا بودن بودجه صدها میلیارد تومانی، مسئول توسعه مجلس شورای اسلامی است!

بیگی با بیان اینکه این نوع اتفاقات زمینه افزایش عدم اعتماد اجتماعی به حاکمیت و نهاد مجلس شورای اسلامی را به دنبال دارد، تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم ضد فساد عمل کنیم و طرفدار روشنگری و شفافیت هستیم، این را باید به چیزی غیر از زبان خودمان هم بیان کنیم و باید این را در عمل نشان دهیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به متن و تصویر تفاهم نامه شرکت «رادین مبین غرب» با مجلس جهت واگذاری ۳۰۰ دستگاه خودروی دیگنیتی و فیدلیتی به مجلس، گفت: این تفاهم نامه نشان دهنده قرارداد آن شرکت صوری با شرکت بهمن موتور است. سوال من این است چطور می شود شرکتی معتبر مانند بهمن موتور با یک شرکت که سرمایه اولیه آن در سال ۹۷ یک میلیون تومان بوده است وارد چنین معامله ای شده باشد؟ بنده کاری هم به فرمان آقای رئیس جمهور ندارم که دستور داده اند هیچ خودرویی خارج از سامانه یکپارچه فروش واگذار نشود و اصلاً این فرمان را هم کنار می گذاریم!

بیگی افزود: چرا و چگونه این شرکت معتبر وارد چین معامله ای شده است و چه کسی آن را خواسته است؟ جالب تر اینجاست که همین شرکت با همین معاون مجلسی که امضایش پای آن تفاهم نامه هست، در جای دیگری یک شرکت دیگری را به صورت مشارکتی ثبت کرده است و در آینده به این موضوع هم پرداخت خواهیم کرد.

وی گفت: این اتفاقات موجب وهن مجلس است و موجب آسیب دیدن وجهه مجلس شورای اسلامی در نزد ملت ایران به عنوان رکن مردم سالاری و تبلور قدرت مردم در تصمیم گیری و قانون گذاری می شود.

بیگی در پایان گفت: این تفاهم نامه حکایت از این می کند که شرکت بهمن موتور تحویل ۳۰۰ دستگاه خودرو تا پایان خرداد ۱۴۰۱ را متعهد شده است، این سند مورد توجه کسانی باید باشد که در مورد تاریخ این قرارداد و اصل تفاهم نامه تشکیک ایجاد کرده و اعلام می کنند که زمان آن مربوط به دولت گذشته بوده است.
گزارش نصر می افزاید، بر اساس سندی که توسط احمد علیرضا بیگی، نماینده مجلس شورای اسلامی در اختیار تحریریه «نصر» قرار گرفته است، تفاهم نامه واگذاری ۳۰۰ دستگاه خودروی دیگنیتی پرایم، فیدلیتی پرایم تیپ ۱ و فیدلیتی پرایم تیپ ۲ در تاریخ ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۰ به امضای شرکت «بهمن موتور» و شرکت «رادین مبین غرب» رسیده و به موجب این تفاهم نامه تحویل ۳۰۰ دستگاه از خودروهای یاد شده از شهریور ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ به افراد معرفی شده توسط این شرکت تعهد شده است.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=15538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.