• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
در دیدار معاون سازمان صنایع دریایی با مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی مطرح شد

اعلام آمادگی سازمان صنایع دریایی جهت احداث کارخانه کشتی سازی در مجتمع بندری کاسپین/ منطقه ازاد انزلی از سرمایه گذاری های اشتغالزا و دریا محور حمایت می کند

  • کد خبر : 7491
  • 19 اسفند 1400 - 13:02
اعلام آمادگی سازمان صنایع دریایی جهت احداث کارخانه کشتی سازی در مجتمع بندری کاسپین/ منطقه ازاد انزلی از سرمایه گذاری های اشتغالزا و دریا محور حمایت می کند

به گزارش انطباق به نقل ازمدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، محسن اشراقی معاون سازمان صنایع دریایی و هیات همراه با مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی و معاونان و مدیران این سازمان دیدار و گفتگو کردند. مهندس علی اوسط اکبری مقدم در این دیدار با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان […]

به گزارش انطباق به نقل ازمدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، محسن اشراقی معاون سازمان صنایع دریایی و هیات همراه با مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی و معاونان و مدیران این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

مهندس علی اوسط اکبری مقدم در این دیدار با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان دریایی ایران در خزر اظهار کرد: منطقه ازاد انزلی از هرگونه سرمایه گذاری که منجر به اشتغالزایی شود به صورت همه جانبه حمایت می کند و با توجه به زیرساخت ها و ظرفیت های ایجاد شده صنایع دریا محور از الویت ویژه ای برخوردارند.

وی با اشاره به احداث اسکله رورو و همچنین اتصال بندر کاسپین به ریل در سال آینده افزود: سازمان منطقه ازاد انزلی آمادگی لازم برای همکاری همه جانبه با سازمان صنایع دریایی جهت احداث کارخانه کشتی سازی(شیپ یارد) برای ساخت کشتی های رو-رو و نوسازی ناوگان دریایی را دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی با اشاره به لزوم تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت توسعه اقتصاد دریا محور، ظرفیت های موجود در منطقه ازاد انزلی فرصت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری دریایی با محوریت منطقه ازاد انزلی است.

مهندس اکبری مقدم با اشاره به وجود صنایع دریایی شهید تمجیدی در انزلی به عنوان یک ظرفیت بالقوه کشتی سازی در شمال کشورتصریح کرد: پس از بررسی های همه جانبه مشاوران سازمان های منطقه ازاد انزلی و صنایع دریایی و ارائه طرح های سرمایه گذاری، آمادگی انعقاد تفاهم نامه مشترک برای توسعه همکاریهای مشترک دریا محور و احداث کارخانه کشتی سازی در مجتمع بندری کاسپین وجود دارد.

معاون سازمان صنایع دریایی پس از این دیدار به همراه مهندس امین افقی معاون بندری و‌حوزه خزر سازمان و‌ مدیران معاونت از زیرساخت ها لجستیکی و طرح های توسعه ای مجتمع بندری کاسپین بازدید کردند

مهندس اشراقی زیرساخت ها و‌سرمایه گذاری ایجاد شده در این بندر منطقه آزاد انزلی را در راستاس توسعه مبادلات تجاری کشورمان در حوزه خزر اثر بخش و مناسب توصیف کرد.

وی با توجه ظرفیت های موجود در مجتمع بندری کاسپین در راستای توسعه صنعت کشتی سازی سازمان صنایع دریایی جهت احداث کارخانه کشتی سازی درمجتمع بندری کاسپین و همچنین ساخت کشتی های رو-رو و‌ تجاری و ساخت شناورهای مختلف در حوزه گردشگری دریایی با استفاده از ظرفیت و توان متخصصان داخلی اعلام آمادگی کرد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

همچنین با توجه به فعال سازی شاخه جدیدی از کریدور بین المللی «یک کمربند – یک راه» که از کشور چین با ریل به بندر آکتائو قزاقستان و با روش حمل و نقل ترکیبی به بندر کاسپین و سپس به کشورهای منطقه ترانزیت می شود و همچنین پیوستن کشور عراق به کنوانسیون TIR، پیش بینی می شود حمل کالا از این کریدور ترانزیتی از مسیر منطقه آزاد انزلی به کشور سوریه و دریای مدیترانه توسعه یافته و با توجه به حکم اخیر دیوان عدالت اداری، درخصوص عدم نیاز به ثبت سفارش کالاهای ترانزیتی از مناطق آزاد کشور می توان شاهد تکمیل زنجیره ترانزینتی کالا از مسیر مناطق آزاد کشور به خصوص منطقه آزاد انزلی بود.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=7491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.