• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

اعضای شورا و شهردار رشت به سئوالات مطالبه‌گران حقوق مردمی چه پاسخی دادند ؟

  • کد خبر : 7049
  • 17 بهمن 1400 - 13:16
اعضای شورا و شهردار رشت به سئوالات مطالبه‌گران حقوق مردمی چه پاسخی دادند ؟
پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت به همراه سید امیر حسین علوی شهردار رشت با حضور در مسجد چهلتن واقع در منطقه دو شهری به سئوالات و پرسشهای متعدد جمعیت مطالبه‌گران حقوق مردمی پاسخ داده و مهمترین اولویت های مدیریت شهری را تشریح کردند

به گزارش انطباق به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – محمد حسین واثق کارگرنیا با حضور در جمع جمعیت مطالبه گران حقوق مردمی در مسجد چهلتن رشت اظهار کرد: حضور در بین مردم و پاسخگو بودن درباره مشکلات و دغدغه هایشان را جزو وظایف شورا می دانیم و معتقدم حضور در این نشستها و بهره مندی از نظرات مختلف در چنین جمع هایی، برکت و رضایت خداوند متعال را بهمراه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به دغدغه یکی از حضار پیرامون وضعیت نامطلوب در برخی از پارکهای سطح رشت اشاره کرد و گفت: ایجاد پارک و فضاهای تفریحی در شهر به منظور بهره مندی شهروندان از آنها ، جزو وظایف شهرداریها است و برای جلوگیری از استفاده ناصحیح و ناثواب از چنین مکانهایی توسط برخی از افراد، نیازمند همکاری و همراهی دیگر دستگاهها هستیم.

کارگرنیا با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور و هیات دولت به رشت و گیلان تصریح کرد: بنده و شهردار رشت در بازدید در محله سیاه اسطلخ و سلیمانداراب رشت همراه آیت الله رئیسی و در بازدید از لندفیل سراوان و رودخانه زرجوب نیز در کنار وزیر کشور حضور داشتیم.

وی با تاکید به اینکه رئیس جمهور نسبت به مشکلات و رفع آنها حساسیت ویژه ای دارد، بیان کرد: خوشبختانه پس از انجام بازدیدها از وضعیت رودخانه ها و سرازیری فاضلاب به درون آن ها اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل فاضلاب و رودخانه ها اختصاص داده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رفع مشکل فاضلاب رشت طبق برآورد سازمان آبفا به چند برابر اعتبار تخصیصی نیاز دارد، افزود: استمرار اختصاص اعتبار توسط دولت می تواند مشکل گشای این موضوع باشد و امید داریم این اتفاق در همین دولت رقم بخورد.

رئیس شورا با انتقاد از بی توجهی نسبت به وضعیت رودخانه های رشت در ادوار گذشته گفت: در سفر هیات دولت پیشین نیز پنجاه میلیارد تومان اعتبار به منظور احیای دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت اختصاص پیدا کرده بود و این اعتبار در نهایت همچون گوشت قربانی در بین برخی از دستگاه ها تقسیم و عملا اقدام موثری در این راستا مشاهده نشد و امیدواریم این بار شاهد چنین اقداماتی نباشیم و با عزمی جدی و راسخ احیای رودخانه های گوهررود و زرجوب رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ای برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارم، تصریح کرد: تمام هم و غم بنده و همکارانم در شورای ششم تلاش برای رفع مشکلات شهر است و شورای ششم رشت به دنبال این است که چند پروژه بزرگ و ماندگار در شهر اجرایی شود، تا در زمان اتمام دوره فعالیتمان در شورا وجدانی آسوده در قبال اعتماد مردم داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به آغاز پروژه رینگ ۹۰ متری در رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه سالهاست که پیرامون بازگشایی معابر در رشت به خوبی اقدام نشده، بلوار شهید احسانبخش که در چند سال گذشته فاز اول آن از میدان بسیج به خیابان تختی بطول حدود ششصد متر که توجیه اقتصادی بیشتری برای سرمایه گذار داشت، اجرا و به بهره برداری رسید. ادامه آن می بایست به معلم متصل می شد. متاسفانه بیش از ده سال است که رها شد. خیابان هشت دی نیز یکی دیگر از محدود بازگشایی هایی بود که پس از حدود بیست سال با نواقصی اخیرا به بهره برداری رسید در مجموع تاثیری در کاهش بار ترافیکی حاکم بر رشت نداشتند.

کارگرنیا با تاکید به اجرای چند پروژه بزرگ در زمان فعالیت شورای ششم رشت بیان کرد: قصد داریم دو الی سه پروژه بازگشایی معابر اصلی تاثیر گذار با هدف کنترل و کاهش بار ترافیکی رشت را در دوران فعالیت شورای ششم اجرا کنیم از جمله شروع عملیات اجرایی کمربندی دور شهر پروژه رینگ ۹۰ متری، فاز اول آن را از میدان گیل تا مسکن مهر نیز در سال ۱۴۰۱ در دستور کار شهرداری رشت قرار داده ایم.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این نشست عنوان کرد: در این دوره مدیریت شهری خوشبختانه موضوعاتی با ته مایه کذب و دروغ و افترا وجود ندارد، البته اختلاف سلیقه‌هایی هست که در ذات کار شورا و شهرداریها طبیعی است. بنابراین ابدا از انتقاداتی که نسبت به عملکردم انجام می‌شود، ناراحت نشدم و سعی کردم از فضای انتقادی یک فرصت بسازم.

شهردار رشت هزینه‌های جاری ماهانه شهرداری را حدودا ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری رشت از یک شهرداری منفعل، بدهکار و بعضا کم توان مالی و اجرایی به شهرداری تبدیل شده که اجازه نمی‌دهد تا حق و حقوق مردم به ویژه در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی بیش از اینها پایمال شود.

سید امیر حسین علوی اجرای چند پروژه بازگشایی بزرگ در شهر رشت را برنامه شهرداری و شورای اسلامی شهر در سال آینده ذکر کرد و یادآور شد: شهرداریهای مناطق هم تکلیف دارند در حوزه استحفاظی خود یک پارک و بازگشایی کوچک مقیاس را در اولویت اجرا قرار دهند.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر وزیر کشور به گیلان ایشان مهمان شهرداری بودند این امر را در ادوار گذشته تاکنون بی‌سابقه خواند و افزود: پسماند، فاضلاب، موضوعات شهری و معضلات شهر رشت از جمله موضوعاتی است که در این جلسه مطرح شد، همچنین اجرای تراموا و قطار شهری را هم از وزیر کشور دستور گرفتیم.

شهردار رشت رینگ ۹۰ متری، اختصاص سهمیه قیر، پروژه‌های بازآفرینی و مرمت ساختمانهای تاریخی شهرداری را از دیگر مواردی که دستور لازم برای تحقق آنها از وزرای دولت اخذ شده است، اعلام کرد و گفت: در چهار ماه اخیر به اندازه یکسال و نیم، پروژه‌های آسفالت و لکه‌گیری در سطح شهر رشت اجرایی شده است.

علوی با تاکید بر اینکه برای پروژه‌های آسفالت شهر رشت سال آینده بودجه سه برابری در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: برای این دوره مدیریت شهری به همه مردم و شهروندان فهیم شهر رشت نوید اتفاقات خوبی را می‌دهیم. از طرفی شهرداری هم اجرای پروژه‌های عمرانی ویژه در محلات کم‌برخوردار را تحت عنوان برنامه “عزم خدمت” در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار رشت ادامه داد: در حوزه انتصابات هم تمام انتصاباتی که انجام شد با نظر خودم و بعضا با مشورت اعضای شورا انجام گرفت و سعی کردم انتخابها در حوزه‌های تخصصی بر اساس شایستگیها، تجربه و سابقه اجرایی باشند.

علوی استفاده از نظر مشورتی نخبگان محله‌ای برای اجرای پروژه در سطح محلات را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: افزایش مشارکت مردم، پایگاههای مقاومت و گروههای جهادی به صورت عملیاتی و کاملا محسوس در روند تصمیم‌ گیریها، تصمیم‌ سازیها و انجام کار و خدمت، همواره جزو اولویتهای این دوره از مدیریت شهری بوده است.

وی ضمن استقبال از انتقادات سازنده گروههای مطالبه‌گر و جهادی اظهار داشت: اگر مطالبات تخصصی شکل بگیرند، بدون شک فواید و برکات آن متوجه شهرداری و عموم مردم شهر رشت خواهد شد.

مجید عزیزی نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این نشست ابراز داشت: شورای ششم در بحث نگاه عدالت محوری و معضلات اجتماعی رویکردها و اولویتهای خود را دنبال می‌کند .

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در این نشست معضلات شهری را در رشت بسیار متعدد خواند و ابراز داشت: بودجه و اعتبارات شهرداری رشت برای اجرای فعالیتهای عمرانی و نظایر اینها محدود است. با این حال این کمیسیون برای رصد مهمترین مشکلات و اولویتهای سطح شهر ۲۲ کارگروه‌ را تشکیل داده است.

نادر حسینی تصریح کرد: کتابخانه مرکزی رشت از دیگر پروژه‌هایی است که در عین افتتاح هنوز قابل بهره‌برداری نیست. از طرفی شهرداری و شورای شهر تا جایی که می‌توانند برای رفع مشکلات این طرح پیگیریهای لازم را انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در مورد پیاده راه فرهنگی شهر هم افزود: اما و اگرها و مشکلاتی در حوزه پیاده راه وجود دارد که باید با یک نگاه کارشناسی شده و دقیق به آن توجه کنیم.

حسینی از تشکیل یک کارگروه ویژه پیاده راه فرهنگی شهر رشت در شورا خبر داد و گفت: شهرداری و شورا برای رفع معایب و کمبودهای فیزیکی پیاده راه اعم از احداث سرویسهای بهداشتی برنامه‌های خوبی را در دست انجام دارد.

وی اضافه کرد: کارگروه فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، مسئولیت سازماندهی نمایشگاهها و جشنواره ها را در پیاده راه فرهنگی بر عهده دارد. همچنین در بحث عفاف و حجاب نیز از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان خواسته‌ایم تا با همکاری هم بتوانیم اقدامات لازم را در این بخش به انجام برسانیم.

رضا عاشری عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم افزایش هر چه بیشتر ارتباط بین مردم و مسئولان را جلوه‌ای مهم از مدیریت جهادی ذکر کرد و افزود: ۱۱ نقطه برای احداث تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب کوچک مقیاس و محلی در حاشیه رودخانه‌های شهر رشت شناسایی شده و قرار است با همکاری متقابل شهرداری و شرکت آب و فاضلاب به اجرا برسند.

رضا عاشری با بیان اینکه شهر رشت در حوزه عمرانی دچار عقب ماندگیهای بسیاری است، اضافه کرد: در موضوعات فرهنگی نیز باور و اعتقاد ما این است که برای کسب توفیقات لازم و اثرگذار باید از ظرفیت و مشارکت NGOها و مردم استفاده شود، زیرا در غیر اینصورت کلیه اقدامات محکوم به فناست.

گفتنی است ورودیهای رشت، رودخانه های گوهررود و زرجوب، لایروبی اگو شهری، زیباسازی پارکها، نیروهای شرکتی، شهرسازی، مبارزه با فساد ، کمبود سرانه فضای سبز، رسیدگی به محلات حواشی شهر، یکپارچه سازی نمای ساختمانها، زباله سراوان و فساد اداری از جمله موضوعات مهمی بود که در این مراسم مورد توجه جمعیت مطالبه‌گران حقوق مردمی بوده است.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=7049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.