• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
سود فروش اسکناس چقدر است؟

اسکناس‌فروشی در مقابل خودپردازها!

  • کد خبر : 14200
  • 06 اسفند 1401 - 12:45
اسکناس‌فروشی در مقابل خودپردازها!
موضوع کمبود اسکناس در خودپردازها در آخرین نشست خبری وزیر اقتصاد هم مطرح شد. او با تائید این موضوع، اظهار کرد که گزارش عدم پرداخت پول نقد توسط عابربانک‌ها به دولت هم رسیده است

انطباق: مشکل کمبود اسکناس در خودپردازها به‌قدری جدی شده که این روزها شاهد پدیده عجیب و بی‌سابقه‌ای به‌نام «اسکناس‌فروشی» هستیم. به‌طوری که گزارش‌های دریافتی تجارت‌نیوز حاکی از آن است که روبه‌روی یکی از شعب بانکی در محدوده میدان انقلاب، افرادی حضور دارند که در ازای فروش هر یک میلیون تومان اسکناس به متقاضیان، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از آنها دریافت می‌کنند.

به گزارش تجارت نیوز، این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که با وجود تاکید چند باره رسانه‌های مختلف بر لزوم پیگیری مشکل کمبود وجه نقد در خودپردازها، مسئولان امر همچنان این موضوع را کم اهمیت می‌دانند و اقدامی در جهت بهبود شرایط در نظر نمی‌گیرند.

واکنش خاندوزی به کمبود اسکناس در خودپردازها
موضوع کمبود اسکناس در خودپردازها در آخرین نشست خبری وزیر اقتصاد هم مطرح شد. او با تائید این موضوع، اظهار کرد که گزارش عدم پرداخت پول نقد توسط عابربانک‌ها به دولت هم رسیده است.احسان خاندوزی در این باره تاکید کرد: «سهم اسکناس در تراکنش‌های اقتصادی کمتر از ۲ یا ۳ درصد است و اکثر تراکنش‌های کشور بدون نیاز به اسکناس در حال انجام است، زیرا فرهنگ اقتصادی مردم با فناوری نو خود را تطبیق داده است. نیاز اندکی به اسکناس وجود دارد و بیشتر نیاز مردم از طریق نظام پرداخت غیر وجه نقد صورت می‌گیرد.»او درباره کمبود احتمالی اسکناس برای عید نوروز گفت: «در حوزه نیازهای مربوط به شب عید و اسکناس نو حتما در روزهای آینده بانک مرکزی اطلاع‌رسانی دقیقی انجام خواهد داد.»

فرار مسئولان از مسئولیت

خاندوزی این ادعاها را در حالی مطرح کرده که یکی از مهم‌ترین وظایف بانک‌ها، تامین وجوه نقد مورد نیاز سپرده‌گذاران در هر زمان که آنها اراده کنند، است. با این وجود، مدت‌هاست که مسئولان مربوطه با استناد به اینکه امروزه بیشتر خرید و فروش‌ها بدون نیاز به اسکناس انجام می‌شوند، از این مسئولیت خود طفره می‌روند.

اخیرا مهران محرمیان، معاون فناوری‌‌های نوین بانک مرکزی نیز با تاکید بر این نکته که مردم برای بخش اعظم نیازهای خود به اسکناس نیاز ندارند، گفت: «به هر حال قبول دارم که مشکل کمبود اسکناس در بعضی از خودپردازها وجود دارد، اما این مشکل مقطعی و گذرا و فقط در برخی نقاط کشور است.»با وجود تاکید بر موقتی بودن کمبود وجه نقد در خودپردازها، اما مردم همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. اسکناس‌فروشی مقابل بانک‌ها نشان از وخیم‌تر شدن شرایط می‌دهد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=14200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.