• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
واکاوی دلایل استعفای مدیرعامل بعد از صعود داماش؛

اسماعیل شاد: کار فنی ام در داماش تمام شده بود / مالکان داماش و سپیدرود را تنها نگذارید

  • کد خبر : 7009
  • 15 بهمن 1400 - 15:08
اسماعیل شاد: کار فنی ام در داماش تمام شده بود / مالکان داماش و سپیدرود را تنها نگذارید
داماش و سپیدرود برند استان هستند و درحال نابودی بودند اکنون که زنده شدند همگی خود را مخفی کردند. چرا انتظار دارید مالک داماش که غیربومی هم هست برای استان ما دل بسوزاند و شماها نه

به گزارش انطباق خط اول ورزشی نوشت : اسماعیل شاد مدیرعامل مستعفی داماش می گوید: به لحاظ فنی تیم در مسیر صعود قرار داشت و کارم تمام شده بود ولی در فاز دوم که به سرمایه گذاری پایدار برای داماش مربوط بود با عدم همراهی مسئولان استان مواجه شدیم و کارمان ابطر ماند؛ برخی در گیلان به اشتباه فکر می کنند حالا که داماش و سپیدرود مالک دارند آنها دیگر هیچ وظیفه ای ندارند.

همزمان با آغاز دهه فجر تیم فوتبال داماش گیلان هم توانست با پیروزی دو بر یک برابر ستارگان سیمرغ البرز در هفته پایانی؛ ضمن تثبیت صدرنشینی، به مرحله نهایی رقابتهای لیگ دسته سوم راه یابد. اما این تیم در حالی بخت خود برای صعود به لیگ دسته دوم را می آزماید که اسماعیل شاد مدیرعامل این باشگاه، چهار هفته زودتر در اقدامی ناگهانی از سمت خود استعفا داد و تاکنون در خصوص دلایل آن سخن نگفت. اما بعد از صعود داماش به مرحله نهایی رقابتهای لیگ دسته سوم، فرصتی دست داد تا وی را به چالش بکشیم.

🌑 داماش را در شرایطی قبول کردیم که هیچی نداشت

شاد در گفتگو با خبرنگار خط اول ورزشی اظهار داشت: ما داماش را در شرایطی قبول کردیم که نه مکانی داشت و نه سهمیه ای، بیش از یکسال در هیچ مسابقه رسمی شرکت نکرده بود و یک ناامیدی عجیبی در میان هواداران حاکم بود. بعد از آمدن یک مالک جدید، باتوجه به سوابق ورزشی که داشتم، از ما خواسته شد که همکاری کنیم و من هم با توجه به احساس مسئولیتی که داشتم بدون هیچ چشمداشتی پذیرفتم. اگرچه در ابتدا صحبت از لیگ های بالاتر بود اما سهمیه ای که خریداری شد نظر خود مالک بود و ایشان نمی خواستند در شروع کار زیر بار هزینه های سنگین لیگ های بالاتر بروند.

وی افزود: در هر صورت امتیاز خریداری شده را به گیلان انتقال دادیم و توانستیم بعد از یک سال دوری از مسابقات، نام داماش را در جدول مسابقات فدراسیون قرار دهیم و با جذب بازیکن های خوب و با انگیزه و بومی و البته کادر فنی دلسوز، توانستند بدون شکست به مرحله نهایی لیگ سه برسند. البته علاوه بر کادر فنی و بازیکنان، یک تیم بیرونی، از هواداران گرفته تا مالک، هم در این موفقیت نقش شایانی داشت. امیدواریم با زحمات و برنامه ریزی هایی که مالک محترم انجام می دهد در مرحله نهایی هم موفقیت کسب کنند و به لیگ دو صعود نمایند، البته این مهم فقط وظیفه داماشی ها نیست و همه باید به آن کمک کنند. چراکه جایگاه واقعی داماش اینجا نیست و باید هرچه سریعتر به جایگاه اصلی اش یعنی لیگ برتر باز گردد.

🌑 هیچ چیز نمی تواند بین من و داماش جدایی بیافکند

شاد در خصوص استعفایش هم اظهار داشت: وقتی استعفا دادم تیم با اختلاف امتیاز خوبی در صدر جدول قرار داشت، حس کردم که تیم در ریل خودش قرار گرفته و دیگر نیازی به من نیست چرا که بسیاری از دغدغه هایی که مطرح بود برطرف شد، به مالک هم از روز اول گفته بودم دوست دارم در دو فاز کار کنم؛ فاز اول بستن تیم و ارتقای آن و فاز دوم ایجاد یک سرمایه گذاری ماندگار برای داماش. اما وقتی شرایط اقتصادی کشور تغییر کرد، نمی توانستم انتظار نابجایی از مالک داشته باشم و وقتی دیدم برنامه ای برای سرمایه گذاری پایدار نیست با تعامل و توافق از هم جدا شدیم و دیگر ادامه ندادم. البته من فقط روی کاغذ جدا شدم و عملا هیچ چیز نمی تواند بین من و داماش جدایی ایجاد کند و همین الان هم ارتباط خوبی با هیات رییسه و مالک برقرار است و من همیشه به عنوان یک گیلانی به خاطر سرمایه گذاری که برای احیای نام داماش انجام داد از ایشان سپاسگذاریم. اما در هر حال از روز اول با این شرط شروع به کار کرده بودم که اولا بتوانیم درعرصه پایه هم تیمداری کنیم و آکادمی فوتبال داشته باشیم و در بخش دوم بخشی از سرمایه هایی که مالک به عنوان آورده می اورد به عنوان سرمایه گذاری زیربنایی برای داماش صرف گردد که وقتی محقق نشد تصمیم به جدایی گرفتم.

وی که سابقه حضور در فینال جام حذفی را با پگاه در کارنامه دارد تاکید کرد: معمولاً وقتی حس کنم فعالیت هایم به روزمرگی رسیده و دیگر خیلی پویا نیستم ادامه نمیدهم، من بخش اول کار خود را که خرید سهمیه، تشکیل کادرفنی و جذب بازیکن ها و حتی صعود بود را به خوبی انجام دادم و اگر استعفا دادم مطمئن بودم در چند هفته باقیمانده باتوجه به فاصله امتیازی ایجاد شده، اتفاق خاصی مانع از صعود داماش به مرحله نهایی نمی شود. اما در فاز دوم که بخشی مربوط به مالک و بخشی مساعدتهای استانی هست متاسفانه خیلی توفیق حاصل نشد و چون دیدم باشگاه در مسیری قرار دارد که دیگران هم می توانند کار من را انجام دهند از مجموعه جدا ‌شدم با اینحال هر وقت بحثی یا مشاوره ای بخواهند با آغوش باز می پذیرم.

🌑 شما به عنوان مسئول چه انگیزه ای برای مالکان داماش و سپیدرود ایجاد کردید؟

اسماعیل شاد تصریح کرد: همه ما می دانیم فوتبال امروز باعث شور و شعف مردم بخصوص قشر جوان است و باتوجه به مشکلات اقتصادی کشور تنها چیزی که میتواند باعث تداوم این شادابی شود فوتبال است، خوشبختانه گیلان استعدادهای فراوانی در این زمینه دارد به طوریکه اگر بازیکنان گیلانی سایر تیم های بزرگ کشور را جمع کنیم می توانیم در لیگ برتر عرض اندام کنیم. اما متاسفانه برخی ها هنوز متوجه نیستند و اهمیت این مالکان دلسوزی که برای داماش و سپیدرود پیدا شدند را درک نمی کنند، به اشتباه فکر می کنند حالا که این تیم ها صاحب و مالک دارند دیگر هیچ وظیفه ای بر گردن آنها نیست. این افراد آمدند و نشان دادند اهل کار هستند، شما به عنوان مسئول استان چه انگیزه ای برایشان ایجاد کردید، فوتبال در کشور ما مثل اروپا که سوده ده نیست فقط و فقط زیان است چرا انتظار دارید یکی مثل نصیری و نوید بیاییند و میلیاردی هزینه کنند؟

وی گفت: داماش و سپیدرود برند استان هستند و درحال نابودی بودند اکنون که زنده شدند همگی خود را مخفی کردند. چرا انتظار دارید مالک داماش که غیربومی هم هست برای استان ما دل بسوزاند و شماها نه، اصلا برای نوید که یکی از ریشه دارترین و محبوب ترین تیم های کشور را نجات داد و اتفاقا بومی هم هست چه کردید. به جرات می توانم بگویم یک ریال تاکنون به داماش کمک نشد و شنیده ام مصوبه کمک به سپیدرود هم هنوز از سوی شهرداری اجرا نشده است.

🌑 آقایان فکر می کنند با آمدن مالک برای داماش و سپیدرود مسیولین از آنها ساقط شده است

وی ادامه داد: سپیدرود انباشتی از بدهی ها را با خود داشت و پنجره نقل و انتقالش بسته بود و تیم در اختیار قوه قضاییه بود، حالا یک مالک با شهامت زیادی پیدا شد و در همین مدت کوتاه حدود ۵ میلیارد تومان هزینه کرد و مشکل مالکیت را با علی کریمی حل کرد و پنجره نقل و انتقالات را باز کرد و بازیکنانی که جذب شده بودن و نمی توانستند بازی کنند را بازی داد، با کادر فنی با دانش خود هفته ها صدر جدول را نیز تجربه کرد، اما در عوض استان کمک ناچیزی که مصوب هم شده بود را از این تیم دریغ می کند.

وی تصریح کرد: فوتبال یک کار گروهی است اگر حمایت های مادی و معنوی شهرداری و شورای شهر و اداره کل ورزش و هیئت فوتبال فرمانداری و استانداری در کنار مالک، از این باشگاه ها ادامه داشته باشد هم داماش می تواند به لیگ دو صعود کند و هم سپیدرود به لیگ یک، ولی اقایان فکر می‌کنند با آمدن مالک مسئولیت از آنها ساقط شده است، کاری نکنیم که همین مالکان هم مثل قبلی ها بگذارند و بروند، باید تلاش کنیم سرمایه‌های پایدار تعریف شود تا مشکلات کمتر گردد باید زیر بنایی در این رابطه کار شود نه مسکن های مقطعی.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در همسایگی ما ملوان – که البته مایه سربلندی گیلان و افتخار ماست – چه اتفاقات خوبی با درایت مالکان ورزشی و نماینده شهر برایش رقم خورد که الان مدعی صعود به لیگ برتر هستند، خوشبختانه ما در رشت سه نماینده در مجلس داریم ولی به اندازه یک نماینده انزلی خروجی ورزشی از آنها ندیده ایم. نه فقط تیم های داماش و سپیدرود بلکه پاس رشت هم از این قاعده مستثنی نیست اندک حمایتی از این تیم می توانست بقایش در لیگ دسته سوم را تضمین نماید، خوشبختانه چوکا با مربی با دانش و هواداران خونگرم و صد البته نماینده ورزشی خود روزهای خوبی را سپری می کند اگر این اتفاق در آستارا هم بیفتد شهرداری چی ها هم می توانند مثل دور رفت سال گذشته خودی نشان دهند. همه این تیم‌ها که نام بردم شناسنامه های شهر ما هستند باید به این تیم ها کمک شود تا مجدداً شاهد شکوفایی فوتبال استان مثل سنوات گذشته باشیم.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=7009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.