• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
نشریه صهیونیستی:

اسرائیل هیچ استراتژی واقعی علیه ایران ندارد

  • کد خبر : 4803
  • 08 مهر 1400 - 11:17
اسرائیل هیچ استراتژی واقعی علیه ایران ندارد
نشریه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» شامگاه چهارشنبه در یادداشتی به قلم روزنامه‌نگار باسابقه اسرائیلی به سخنرانی «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم در سازمان ملل پرداخته و آن را نشانه‌ای از نبود استراتژی واقعی علیه ایران در تل‌آویو دانست.

به گزارش انطباق ،در ابتدای این یادداشت آمده است: «حملات لفظی بنت به ایران در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی، پریشانی استراتژیک اسرائیل در قبال جمهوری اسلامی را نشان داد، که همزمان در حال سرعت بخشیدن به برنامه هسته‌ای خود است».

نویسنده این مطلب سخنرانی بنت را نشانه ضعف او دانسته و توضیح داد: «نخست‌وزیر اسرائیل تقریبا از آمریکا و متحدان اروپایی‌اش تمنا کرد که مواضع خودشان علیه تهران را سخت‌تر کنند و اقدامات شدیدتری برای توقف برنامه اتمی ایران انجام دهند».

در ادامه این یادداشت یدیعوت آحارونوت آمده است: «نومیدی و یأس بنت از این حقیقت نشأت می‌گیرد که اسرائیل هیچ گزینه نظامی مؤثر، قابل اتکا و متعارفی برای متوقف کردن بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران قبل از رسیدن به هدف، ندارد».

بن‌ییشای همچنین به تل‌آویو توصیه کرد: «اسرائیل نه تنها نیازمند خنثی‌سازی توانمندی‌های هسته‌ای نظامی ایران است بلکه باید مطمئن شود آن توانمندی‌ها را دیگر نمی‌توان بازسازی کرد».

نفتالی بنت در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی ادعا کرده بود که ایران درصدد نابودی رژیم صهیونیستی است و می‌خواهد بر منطقه مسلط شود و این کار را می‌خواهد با برنامه هسته‌ای خود به پیش ببرد.

کابینه رژیم صهیونیستی به هدایت بنت، از زمان آغاز به کار در ماه‌های اخیر، تلاش خود را به کار گرفته  تا با فرستادن مقام‌های مختلف به واشنگتن و دیدار با مقام‌های آمریکایی و کشورهای امضاکننده برجام، از احیای توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کنند.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=4803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.