• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
54
درجلسه مدیریت پسماند به ریاست استاندار گیلان و با حضور سرپرست شهرداری رشت؛

استاندار گیلان : یزدانی سرپرست شهرداری رشت از مدیران جوان و توانمند مجموعه است و نگاه ما به ایشان به عنوان شهردار رشت می باشد

  • کد خبر : 12863
  • 03 دی 1401 - 23:10
استاندار گیلان : یزدانی سرپرست شهرداری رشت از مدیران جوان و توانمند مجموعه است و نگاه ما به ایشان به عنوان شهردار رشت می باشد
یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در جلسه مدیریت پسماند که به ریاست استاندار گیلان برگزار شد گفت: برای جذب اعتبارات ۲۱۵ میلیارد تومانی مدیریت پسماند از محل سازمان برنامه و بودجه کشور نیازمند حمایت استاندار گیلان هستیم.
به گزارش انطباق نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت جلسه مدیریت پسماند امروز شنبه سوم دی ماه ۱۴۰۱ به ریاست اسدالله عباسی استاندار گیلان، مدیران دستگاهای ذیربط و یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در سالن جلسات غدیر استانداری برگزار شد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان در این جلسه با بیان اینکه همه فرمانداران باید در حوزه مدیریت پسماند عزم جدی داشته باشند افزود: از هفته‌های آتی بازرسانی برای نظارت بر پروژه‌های پسماند در فرمانداری‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

استاندار گیلان ضمن تاکید بر اقدامات خوبی که در حوزه مدیریت پسماند بعد از سفر ریاست جمهوری به گیلان انجام شده گفت: هم اینک حدود ۷۰۰ دهیاری برنامه تفکیک زباله از مبدا را آغاز کرده و این روستاها به رنگ سبز در آمده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه سرپرست شهرداری رشت از افراد توانمند و جوان بوده و مورد حمایت وی قرار دارد‌ ادامه داد: تکلیف تفکیک زباله از مبدا، پروژه‌های کود آلی و بهسازی سراوان باید تا اسفندماه مشخص شود همچنین باید اقدامات انجام گرفته در این بخش را به مسئولین و مردم گزارش عملکرد داد تا دولت اینقدر مظلوم واقع نشود.

وی تسریع در عملیات جمع‌آوری زباله خشک شهر رشت و زمانبندی دیگر پروژه‌های مدیریت پسماند را طبق تکالیف قانونی خواستار شد و عنوان کرد: پس از بهسازی محل دفن باید زباله‌هایی که به سمت لندفیل سراوان انتقال داده میشود تعیین تکلیف شوند و در این مورد هیچ بهانه‌ای را از شهرداران، بخشداران و فرمانداران نمی‌پذیرم.

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت هم در این جلسه اظهار داشت: شهرداری رشت در حال حاضر پنج پروژه مرتبط با مدیریت پسماند را در دستور کار دارد.

سرپرست شهرداری رشت عملیات بهسازی محل دفن زباله سراوان، افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی، زباله سوز، تصفیه خانه سراوان و تفکیک از مبدا و جمع‌آوری زباله خشک را پنج پروژه در دست انجام شهرداری ذکر کرد و گفت: مبلغ قرارداد بهسازی لندفیل سراوان ۱۰۶ میلیارد تومان است و در ۲۴ آبان کارگاه به شرکت مجری تحویل داده شد.

یزدانی با بیان اینکه علاوه بر اجرای پوشش نهایی، زباله برداری، خاکبرداری لندفیل و احداث زهکش هم در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: پیمانکار پروژه ساماندهی لندفیل پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و از استاندار تقاضا داریم دستور بدهند تا برخی موانع کار از جمله مجوز صدور قطع درخت برای دیواره سازی به طول ۳۰۰ متر و مجوز برداشت مصالح با سرعت بیشتری صادر شود.

وی ضمن اشاره به تامین قسط اول پیش پرداخت پروژه بهسازی از محل منابع داخلی شهرداری رشت اذعان کرد: با توجه به شرایط جوی و با همکاری دستگاههایی مانند صنعت، معدن و تجارت جهت تامین مصالح پیش‌بینی می‌کنیم پروژه بهسازی لندفیل تا پایان سال به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی برسد.

سرپرست شهرداری رشت در مورد طرح تفکیک زباله از مبدا هم ابراز داشت: سازمان پسماند شهرداری رشت در این زمینه اخیرا قرارداد جدیدی را به مدت شش ماه با یک شرکت منعقد کرده و قطعا بعد از پایان مدت شش ماه و ارزیابی عملکرد شرکت مذکور، قراردادی جامع و کاملتر را در زمینه جمع‌آوری زباله خشک تهیه و منعقد خواهد کرد.

یزدانی اضافه کرد: برای ساماندهی سراوان و اجرای پروژه‌های اورهال کارخانه کود آلی لاکان به ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم مدیریت عالی استان در جهت جذب این اعتبارات از محل سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرداری رشت کمک کند.
لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=12863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.