• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
استاندار گیلان خبر داد؛

از ۱۶ خرداد نان در گیلان کارتی می‌شود / قیمت نان سنتی تغییر نمی‌کند

  • کد خبر : 9084
  • 09 خرداد 1401 - 10:49
از ۱۶ خرداد نان در گیلان کارتی می‌شود / قیمت نان سنتی تغییر نمی‌کند
استاندار گیلان با اشاره به عرضه آرد به میزان کافی، بر لزوم کاهش نیافتن زمان و میزان پخت نان تأکید کرد و گفت: در راستای اجرای مطلوب طرح هوشمندسازی یارانه‌های نان سنتی، بایستی نانوایی‌های فاقد پروانه کسب یا آنهایی که دارای پروانه منقضی شده هستند؛ تا پایان خرداد ماه جاری تعیین تکلیف شوند.

به گزارش انطباق ،اسدالله عباسی عصر روز یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار، کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار و قرارگاه شهید حاج صادق امانی گیلان با محوریت آرد و نان، ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدیده حادثه آبادان و اظهار همدردی با مردم استان خوزستان به ویژه شهر آبادان افزود: نانوایی‌های فاقد پروانه و خبازی‌هایی که پروانه فعالیت آن‌ها منقضی شده، تا پایان خردادماه مکلفند برای تعیین تکلیف پروانه فعالیت خود، به اتحادیه‌ها و اصناف مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌ها و بخش ها، فرمانداران و بخشداران با کمک اداره‌های صمت، جهاد کشاورزی و ارتباط با اداره غله و اصناف، در خصوص مشخص شدن وضعیت این نانوایی‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرای صحیح طرح هوشمندسازی یارانه‌های نان سنتی، خواستار همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها شد.

عباسی بیان داشت: از ۱۶ خردادماه؛ نانوایی‌های استان که واجد شرایط هستند، می‌توانند با نصب کارت‌خوان‌های تعریف شده، آماده اجرای طرح هوشمندسازی شوند.

وی یادآور شد: به اندازه کافی گندم و آرد در استان ذخیره‌سازی شده و هیچ تغییری در قیمت نان سنتی اتفاق نمی‌افتد و یارانه مابه التفاوت به نانوایی‌ها پرداخت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: سازوکارهای لازم، اندیشیده شده و سامانه‌های کاملا هوشمند طراحی، اجرایی و رصد می‌شوند تا از قاچاق، کم فروشی، گران فروشی و احتکار جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه تمامی نانوایی‌ها تا پایان خردادماه باید به دستگاه کارت‌خوان یارانه مجهز شوند، افزود: در این مرحله به نانوایی‌های متصل به این سامانه با توجه به میزان فروش روزانه، ۱۵ درصد یارانه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

استاندار گیلان با تصریح اینکه در بعد نظارتی با کمک بسیج اصناف و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها در کنار مردم هستیم، خطاب به فرمانداران تاکید کرد: با توجه به عرضه آرد به اندازه کافی، به هیچ وجه زمان و مقدار پخت نباید در شهرستان‌ها کاهش یابد.

عباسی همچنین به مسئولان تأکید کرد با توجه به فصل کشاورزی و نیز حضور گردشگران در استان، نان باکیفیت و مورد نیاز مردم عرضه شود.

وی رضایت مندی مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه مسئولان پای کار مردم هستند و در تلاشند با مدیریت و نظارت، فضایی فراهم شود تا از قاچاق و هدر رفت یارانه‌ها جلوگیری شود.

در این جلسه هریک از اعضا مطابق با دستور جلسه، مطالبی مطرح و علی صادقی عضو هیات مدیره و نماینده تام الاختیار بانک سپه کشور در امور مدیریت آرد و نان نیز در خصوص چگونگی اجرای طرح هوشمندسازی یارانه‌های نان سنتی سخن گفت

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=9084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.