• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
دل زنده شدن لاهیجان با اقدامات رضا زنده دل

از تلاش برای برندسازی و رونق صنعت گردشگری تا افزایش مشارکت مردمی با برپایی جشنواره ها

  • کد خبر : 9435
  • 29 خرداد 1401 - 11:00
از تلاش برای برندسازی و رونق صنعت گردشگری تا افزایش مشارکت مردمی با برپایی جشنواره ها
پس از رکودی نه چندان طولانی، این روزها شاهد دل زنده شدن لاهیجان با اقدامات رضا زنده دل شهردار پرانگیزه این شهر هستیم و مدیریت شهری لاهیجان در مقایسه با دیگر شهرها فضای تعاملی مناسبی با شهروندان دارد.

به گزارش انطباق نقل از حرف تازه، لاهیجان به عنوان عروس شهرهای گیلان چند سالی است بهتر از دیگر شهرهای استان در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است اما در این بین وقفه هایی نیز به وجود آمده و فراز و نشیب هایی وجود داشته است. پس از رکودی نه چندان طولانی، این روزها شاهد دل زنده شدن لاهیجان با اقدامات رضا زنده دل شهردار پرانگیزه این شهر هستیم و مدیریت شهری لاهیجان در مقایسه با دیگر شهرها فضای تعاملی مناسبی با شهروندان دارد.
البته هنوز هم شهرهای گیلان از جمله لاهیجان با شرایط ایده آل خود فاصله بسیاری دارند اما دست کم در لاهیجان اقداماتی در راستای بهبود شرایط فعلی در حال انجام است که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

افزایش مشارکت مردمی با برپایی جشنواره ها و نمایشگاه ها

در شرایطی که رشت به عنوان مرکز استان درگیر اختلافات شورا و شهرداری و طرح سوال یا استیضاح چندین باره است و دیگر شهرهای استان نیز همچون دوره چهارساله قبلی شوراها اتفاقات ویژه ای رقم نزده اند مدیریت شهری لاهیجان توانسته است تا حدودی مشارکت شهروندان را جلب نماید.
این اتفاق از یک سو با عملکرد و تلاش های مجموعه شهرداری و از سوی دیگر با در نظر گرفتن برنامه های فرهنگی مناسب رخ داده است. حضور رضا زنده دل به عنوان شهردار لاهیجان در سطح محلات به منظور شناسایی و رفع سریع تر مشکلات نیز در این مساله بی تاثیر نبوده است. نمونه این مشارکت هم در  کنسرت ناصر وحدتی، جشنواره نوروزی، نمایشگاه گل و گیاه، جشنواره تخم مرغ های رنگی و برنامه هایی از این دست بوده که استقبال خوبی از جانب شهروندان رقم خورده است.

توجه به محیط زیست؛ از توزیع کیسه های پارچه ای تا توزیع نهال و کیسه های خاک

هرچند اوضاع محیط زیست در هیچ یک از شهرهای گیلان قابل قبول نیست و مشکلات بسیاری از جمله در بحث مدیریت پسماند از سالیان قبل وجود دارد اما در این دوره اقداماتی در راستای کاهش مشکلات محیط زیستی لاهیجان در حال انجام است.
توزیع کیسه های پارچه ای و یا توزیع پنج هزار نهال رایگان و کیسه های خاک و همچنین درختکاری دفنگاه زباله از جمله مواردی است که نشان می دهد قدم هایی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی و توجه به محیط زیست در حال انجام است. به این موارد کاشت هزاران درخت توسط شهرداری لاهیجان را نیز باید اضافه کرد که این شهر را همچنان در زمره سرسبزترین شهرهای گیلان قرار داده است.

تلاش برای برندسازی و رونق صنعت گردشگری؛ از برند پایتخت چای تا زیباسازی جزیره

با حضور نمایندگان کمیسیون ملی یونسکو و برگزاری جلسات متعدد با گروه های مختلف تلاش برای ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران ادامه دارد. این برندسازی بدون شک به رونق صنعت گردشگری و توسعه اقتصادی لاهیجان کمک بسیاری خواهد کرد. در راستای ثبت این برند، علاوه بر مدیریت شهری، برخی فعالان اجتماعی و همچنین انجمن های فرهنگی و هنری نیز پای کار آمده اند.
از سوی دیگر پس از سالها جزیره لاهیجان نیز از سوی شهرداری زیباسازی و آماده استقبال از گردشگران شده است. جزیره ای که از سالیان قبل به یکی از اصلی ترین نمادهای لاهیجان تبدیل شده و همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

از سرگیری اقدامات عمرانی در سطح شهر؛ از آسفالت معابر تا پیاده رو سازی

ترمیم روکش آسفالت معابر و پیاده رو سازی از جمله مهم ترین اقدامات عمرانی بوده است که در ماه های ابتدایی سال رقم خورده است. زیباسازی مناظر شهری، بهسازی و افزایش فضای سبز شهری، خرید ماشین آلات مکانیزه جاروی شهری و… گوشه ای از فعالیت های عمرانی و خدماتی این مجموعه بوده است.

توجه به مسائل فرهنگی در کنار امور عمرانی؛ از تئاتر خیابانی تا نمایش آثار استاد محجوبی

فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان در کنار نمایش آثار حسین محجوبی، اجرای کنسرت استاد ناصر وحدتی، اجرای نمایش هنرمندان گیلانی به مناسبت های مختلف از جمله جشنواره نوروزی و… نشان می دهد این مجموعه در کنار امور عمرانی به مباحث هنری و فرهنگی نیز توجه ویژه ای دارد.
از سوی دیگر تلاش های رضا زنده دل، در کنار ایجاد مقبولیت نسبی در بین شهروندان، محبوبیت او را نزد کارکنان شهرداری نیز افزایش داده است و برخلاف برخی از دیگر شهرهای استان، شاهد چند دستگی مدیران شهری و کارشکنی در این شهرداری نیستیم. باید پذیرفت طبیعی است که مشکلات اقتصادی جامعه، انبوه مسائل و مشکلات به جا مانده حاصل از ادوار گذشته در سطوح مختلف مدیریتی استان، عدم توجه کافی پایتخت نشینان به گیلان و بسیاری از مسائل دیگر اجازه نمی دهد رضایت عمومی کاملی از عملکرد هیچ یک از شهرداران یا مدیران ارشد استان در کوتاه مدت شکل بگیرد اما به نظر می رسد در مقایسه با دیگر شهرها، شهردار لاهیجان اوضاع به مراتب بهتری در میان شهروندان و افکار عمومی دارد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=9435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.