• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
کشمکش های ناتمام در حوزه انتخابیه شهرستان بندر انزلی

از اقبال کم حق شناس برای پیروزی تا لمپنیزم کلامی آقای نماینده!

  • کد خبر : 21468
  • 09 اسفند 1402 - 18:06
از اقبال کم حق شناس برای پیروزی تا لمپنیزم کلامی آقای نماینده!
دنیامالی که مدعی سوابقی همچون معاونت وزارت راه و ترابری قدیم و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در کارنامه خود است امروز بسیار مدعی و طلبکارانه با منتقدان خود سخن می گوید و اینگونه رفتارهای ارباب رعیتی تلنگری برای مردم شریف و با اخلاق بندر انزلی شد تا آرای وی را اینبار با چالش جدی مواجه کنند واکنون در حوزه انتخابیه بندر انزلی ریزش جامعه رای دنیامالی کاملا مشهود است .

انطباق-سرویس استانی: شهرستان بندر انزلی یکی از حوزه های مهم انتخابیه در گیلان است که همواره رقابت در آن بین کاندیداهای نمایندگی مجلس بسیار تنگاتنگ بوده و در این دوره نیز با ورود چند رقیب که تقریبا به نسبت سایر نامزدهای انتخابات شناخته شده هستند، وارد مرحله جدیدی شده است .
هادی حق شناس،کاندیدای دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس از شهرستان بندر انزلی که نمایندگی مجلس دوره هفتم را در کارنامه خود دارد، در این دوره با تایید صلاحیت شورای نگهبان وارد صحنه شد اما با توجه به اوضاع سیاسی اجتماعی شهرستان انزلی این بار شانس کمتری در انتخابات خواهد شد .

امسال با توجه به اینکه اصلاح طلبان گزینه هایی را در استان ها و شهرستانهای مختلف معرفی نکرده و لیست خاصی ارائه نداده اند و اصولگرایان بیشتر جامعه رای در انتخابات پیش رو خواهند بود از این رو حق شناس که یک چهره اصلاح طلب شناخته شده است نیاز به پا به عرصه گذاشتن آرای خاکستری جامعه دارد که با این حساب شانس کمتری نسبت به سایر رقباء در انزلی خواهد داشت .
هادی حق شناس بسیار دیر به صحنه تبلیغات انتخاباتی ورود کرد و زمینه سازی وی برای حضور در انتخابات تنها از چند ماه پیش جدی شد و نباید به همین تبلیغات چند ماهه بسنده می کرد. اگر چه که حق شناس در دوره های قبل انتخابات مجلس نتوانست تایید صلاحیت را دریافت کند.وی اگر قصد جدی برای حضور در این دوره مجلس داشت لازم بود بطور نامحسوس فعالیتهای انتخاباتی اش را پیش می گرفت.
در دوره هفتم انتخابات مجلس،هادی حق شناس با ۲۱/۱۶۳ رای توانست به مجلس ورود کند و حسن خسته بند با ۲۰/۳۳۳ رای از ورود به مجلس بازماند.
در سوابق حق شناس، استانداری گلستان ،معاونت اداره بنادر گیلان ،مازندران و گلستان، معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور و معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور به چشم می خورد . وی مدیری بوده که بیشتر تجارب خود را در خارج از استان کسب کرده و فعالیت هایش را در خارج از گیلان گذرانده است و نسبت به سایر رقبای انتخاباتی خود مانند حسن خسته بند و احمد دنیامالی که بیشتر در انزلی فعال هستند ،در این سال‌های اخیر کمتر در استان دیده شده است.
می توان پیش بینی کرد که با این اوصاف جایگاه سوم یا چهارمی انتخابات حوزه بندر انزلی می تواند حاصل تلاش وی با توجه به شرایط موجود باشد چون بنا به دلایلی که ذکر شد و عدم ارائه لیست واحدی از سوی اصلاح طلبان ،در انتخابات این دوره اصولگرایان بیشتر پای صندوق رای خواهند رفت و حسن خسته بند از این لحاظ،شانس بیشتری دارد.
از طرف دیگر اگر مقایسه ای در بین احمد دنیامالی و حسن خسته بند صورت دهیم در دوره انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی احمد دنیامالی با ۱۶/۷۳۵ رای به مجلس راه یافت اما حسن خسته بند تنها توانست ۸۲۵۶ رای اخذ نماید .
اما احمد دنیامالی آنگونه که باید نتوانست در این چهار سال به وعده های خود عمل کند و شهرستان بندر انزلی با توجه به پتانسیل های موجودش در دوران نمایندگی دنیا مالی به حق خود نرسید. وی که مدعی سوابقی همچون معاونت وزارت راه و ترابری قدیم و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در کارنامه خود است امروز بسیار مدعی و طلبکارانه با منتقدان خود سخن می گوید و اینگونه رفتارهای ارباب رعیتی تلنگری برای مردم شریف و با اخلاق بندر انزلی شد تا آرای وی را اینبار با چالش جدی مواجه کنند واکنون در حوزه انتخابیه بندر انزلی ریزش جامعه رای دنیامالی کاملا مشهود است .
امیر احمدی فر دیگر کاندیدای حوزه انتخابیه بندر انزلی که یک رقیب جوان برای سه کاندیدای دیگر است و عضویت و ریاست شورای چهارم و پنجم را در کارنامه خود دارد نیز در حال تلاش برای کسب کرسی مجلس است و به دنبال جذب آرای بیشتر در میان شهروندان است.شواهد میدانی حاکی از آنست که او می تواند سه کاندیدای مطرح دیگر در این برهه از زمان به چالش بکشد
علی ایحال حوزه انتخابیه بندر انزلی به یک حوزه رقابتی داغ در این روزها تبدیل شده که کاندیداهای شناخته شده تر ، آنچه را که قبلا در زمین خدمت به مردم کاشته اند ،در صحنه روز انتخابات درو خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=21468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.