• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
شهردار بندر کیاشهر در نشست شورای اسلامی شهر:

ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بندر کیاشهر به شورا؛ اجرای پروژه‌های متنوع عمرانی مهم‌ترین اولویت شهرداری در سال آینده

  • کد خبر : 7247
  • 03 اسفند 1400 - 10:33
ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بندر کیاشهر به شورا؛ اجرای پروژه‌های متنوع عمرانی مهم‌ترین اولویت شهرداری در سال آینده
‎مرتضی عاطفی شهردار، از ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بندر کیاشهر به شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی مهم‌ترین اولویت شهرداری بندر کیاشهر در سال آینده خواهد بود.

به گزارش انطباق به نقل از واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر کیاشهر، مرتضی عاطفی شهردار، در نشست شورای اسلامی بندر کیاشهر که با حضور امام جمعه این شهربندری برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از همدلی و اتحاد بین شهرداری و شورا و دیگر ارکان شهر و همچنین حمایت‌های امام جمعه، گزارش عملکردی از اقدامات مهم شهرداری در ۱۴۵ روز اخیر ارائه کرد.

‎شهردار بندر کیاشهر مهمترین موضوع در این شهر را اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه آسفالت سطح شهر دانست و گفت: در ۱۴۵ روز اخیر ۶۸۰۰ متر مربع آسفالت در نقاط مختلف انجام شده است و همچنین اسناد مناقصه خرید و اجرای آسفالت برای آینده هم در حال آماده‌سازی است.

‎عاطفی از اجرای ۴۵۰ متر مربع پیاده‌رو سازی و قریب به حدود ۵۰۰ متر جدول‌گذاری دربندر کیاشهر خبر داد و افزود:‌ با موافقت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر قصد داریم پروژه‌های عمرانی را در سطح محلات به شکل عادلانه اجرایی کنیم.

‎وی تشریح کرد: ایمن‌سازی پل‌های سطح شهر، اجرای ۳ هزار متر رنگ‌آمیزی جداول، خرید و نصب مخازن‌ زباله ۶۶۰ لیتری، اجرای کامل سربرداری و هرس درختان، انعقاد قرارداد ۱۱ هزار متر رنگ‌آمیزی جداول، ۱۱۰۰ تن شن‌ریزی معابر، خریداری سرعت‌‌کاه، انجام مطالعات ترافیکی سطح شهر، ادامه مطالعات در مبحث جمع‌آوری آب‌های سطحی، افتتاح پارک کودک در کوی شهید رجایی و آماده‌‌سازی زیرگذر کوی شهید رجایی و کوی امام (ره)، همچنین اجرای روکش آسفالت شهرک سپیدکنار پس از نزدیک به ۲۰ سال، از دیگر اقدامات شهرداری بندر کیاشهر در این مدت محسوب می‌شود.

‎عاطفی احیای بافت فرسوده، مباحث مربوط به بازآفرینی و پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی را از جمله مواردی که برای اجرای آن‌ها می‌توان از اعتبارات ملی بهره‌مند شد خواند و افزود: مرکز دفن زباله بندر کیاشهر در مجاورت رودخانه سفیدرود، پارک ملی بوجاق و در کنار دریا واقع شده و تاکید داریم که طبق قانون باید محل دیگری را برای دفن زباله معرفی شود.

‎وی در ادامه ضمن اشاره به شرایط مناسب مدیریت پسماند در بندرکیاشهر و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ اظهار داشت: حدود شش درصد زباله روزانه بندر کیاشهر تفکیک می‌شود در و از این حیث به عدد مطلوب استاندارد کشور نزدیک هستیم.

‎وی با بیان اینکه ساماندهی پارک جنگلی و دو ورودی شهر، تغییر مکان بازار هفتگی، مرمت پل چوبی، زمینه‌سازی استقرار پلیس راهور و طرح سالم‌سازی دریا در دستور کار شهرداری بندر کیاشهر قرار گرفته است اذعان کرد: بازنگری پیش از موعد طرح جامع در اولویت پیگیری‌های اینجانب قرار گرفته و در این زمینه رایزنی‌هایی هم با استاندار محترم و مدیرکل راه‌وشهرسازی انجام داده‌ایم.

‎عاطفی اقتصادی‌سازی پروژه‌های شهری در حوزه شهرسازی و هوشمندسازی خدمات شهرسازی با هدف شفافیت، کاهش مراجعات شهروندان، الکترونیکی شدن فرآیندها، صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها را رویکرد مهم شهرداری بندر کیاشهر ذکر کرد و افزود: لایحه هوشمندسازی را به شورا ارائه داده‌ایم که در صورت موافقت اعضاء شورا، از این حیث بندر کیاشهر، پنجمین شهر در کشور خواهد بود.

‎وی با بیان اینکه شهرداری بندر کیاشهر در حوزه حمایت از هیئت‌های ورزشی و امورات فرهنگی نیز اقدامات مؤثری انجام داده است یادآور شد: تا قبل از پایان سال آماده‌سازی و جانمایی المان‌های ویژه سال نو، گلکاری، توجه به فضای سبز شهری، ساخت سرویس‌های بهداشتی و رنگ‌آمیزی جداول را به پايان می‌رسانیم .

‎عاطفی در ادامه از آغاز احداث میدان ثارالله و اتمام آن در شب نیمه شعبان خبر داد و تصریح کرد: با اجرای ساماندهی و بهسازی پارک جنگلی و تجمیع آن با جنگل۱۳هکتاری مجاور آن یکی از تفرجگاه‌های شاخص‌های گردشگری گیلان در بندر کیاشهر رقم خواهد خورد.

‎شهردار بندر کیاشهر اجرای اتوماسیون اداری، ساماندهی امور مالی با نگاه انقباضی به هزینه‌های جاری و تهیه و تصویب دفترچه بهای خدمات و عوارض را از دیگر اقدامات انجام گرفته ذکر کرد و اظهار داشت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری به مبلغ ۵۵۰ میلیارد ریال امروز به شورای شهر بندر کیاشهر ارائه شد و در فرایند بررسی و تصویب آن توسط شورا قرار گرفت .

‎وی اجرای پروژه‌های عمرانی را اولویت مهم لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری بندر کیاشهر اعلام کرد و افزود: امیدواریم با نگاه مثبت اعضای شورای شهر بتوانیم قدم‌های مثبت و خوبی را برای بندر کیاشهر برداریم.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=7247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.