• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4
اذعان یک نماینده به نیت نامبارک طرح مساله‌دار قالیباف و دوستانش:

هر مجلسی تلاش می‌کند قانون انتخابات را به سود خود تغییر دهد تا رقبا موفق نشوند!

  • کد خبر : 1195
  • 30 آذر 1399 - 13:12
هر مجلسی تلاش می‌کند قانون انتخابات را به سود خود تغییر دهد تا رقبا موفق نشوند!
این احتمال وجود دارد که به دلیل چند رفت و برگشت بین شورای نگهبان و مجلس، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات به انتخابات سال ۱۴۰۰ نرسد

به گزارش انطباق، احمد علیرضا بیگی گفت: لایحه جامع انتخابات اسفند ۹۷ با قید دو فوریت به مجلس دهم ارائه شد. اما به سبب طولانی شدن روند بررسی به مجلس دهم نرسید.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر اضافه کرد: البته این لایحه در مجلس یازدهم هم دیده شد ولی نمایندگان اصرار داشتند که تغییری در فرایند انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شود و با توجه به اینکه لایحه جامع قانون انتخابات در همه موارد وسیع بود، نمایندگان تصمیم گرفتند در قالب طرحی فقط موضوع انتخابات ریاست جمهوری را در دستور کار قرار دهند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه لایحه جامع انتخابات، موضوع انتخابات ریاست جمهوری، مجلس، ‌شوراهای شهر و روستا را در بر می‌گرفت، اظهار داشت: رسیدگی به این لایحه بسیار زمان بر بود و اگر این لایحه در دستور کار قرار می‌گرفت، تغییرات به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نمی‌رسید همین امر باعث شد مجلس طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را در اولویت قراردهد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه در مجلس دهم نیز نمایندگان شرایطی را برای داوطلب ریاست جمهوری در نظر می‌گرفتند، گفت: معیارهای اهل کجا بودن، اهلیت پدر و مادر، سکونت در مدت طولانی در کشور و … از جمله مواردی بود که از سوی نمایندگان برای داوطلبان ریاست جمهوری در مجلس دهم مطرح می‌شد. یا در پیشنهادات ارائه شده برای انتخابات مجلس گفته شده بود فردی که سه دوره نماینده مجلس بوده دیگر نمی‌تواند برای دوره چهارم نماینده شود.

بیگی، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد را نیز از دیگر موارد مطرح شده توسط نمایندگان مجلس دهم برای داوطلبان ریاست جمهوری عنوان کرد و ادامه داد: در حقیقت هر مجلسی تلاش می‌کند قانون انتخابات را به سود خود تغییر دهد تا رقبا نتوانند در انتخابات به موفقیت برسند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: این احتمال وجود دارد که به دلیل چند رفت و برگشت بین شورای نگهبان و مجلس، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات به انتخابات سال ۱۴۰۰ نرسد. / ایرنا

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=1195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.