• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4
تاسیسات هسته‌ای در معرض خطر هستند

احتمال وقوع فاجعه‌ زیست محیطی در اوکراین

  • کد خبر : 7436
  • 14 اسفند 1400 - 12:07
احتمال وقوع فاجعه‌ زیست محیطی در اوکراین

به گزارش انطباق ،تهاجم روسیه به اوکراین، کشوری با ۱۵ راکتور اتمی که تقریبا با تمام ظرفیت کار می‌کنند، این ناوگان هسته‌ای بزرگ را در معرض خطرات بالقوه قرار می‌دهد. تمام راکتورهای اوکراین توسط سازندگان روسی طراحی و ساخته شده است. قدیمی‌ترین راکتورهای اوکراین در نیروگاه هسته‌ای ریون، در شمال غربی پایتخت کیف قرار دارند. […]

به گزارش انطباق ،تهاجم روسیه به اوکراین، کشوری با ۱۵ راکتور اتمی که تقریبا با تمام ظرفیت کار می‌کنند، این ناوگان هسته‌ای بزرگ را در معرض خطرات بالقوه قرار می‌دهد. تمام راکتورهای اوکراین توسط سازندگان روسی طراحی و ساخته شده است. قدیمی‌ترین راکتورهای اوکراین در نیروگاه هسته‌ای ریون، در شمال غربی پایتخت کیف قرار دارند. با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین و پیشروی آن در کیف نگرانی‌های زیادی در خصوص ایمنی تاسیسات هسته‌ای کیف ایجاد شده است.

آن طور که بلومبرگ گزارش داده، تهاجم روسیه به اوکراین، کشوری با ۱۵ راکتور اتمی که تقریبا با تمام ظرفیت کار می‌کنند، این ناوگان هسته‌ای بزرگ اروپا را در معرض خطرات بالقوه قرار می‌دهد.ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان کردند که به شدت نگران این وضعیت هستند و همچنان با ناظران ایمنی هسته‌ای اوکراین در تماس هستند. راکتورها به منابع ثابت برق و آب نیاز دارند که هر دوی آنها ممکن است در اثر اقدام نظامی روسیه در معرض خطر قرار گیرد.

بر اساس گزارش اینترفاکس، نیروهای روسیه قبلاً کنترل نیروگاه هسته‌ای منحل شده چرنوبیل را به دست گرفته‌اند و وزارت دفاع روسیه در مسکو گفته است که با ناظران این سایت به توافق رسیده تا مشترکاً ایمنی آن را تضمین کنند. وی افزود که سطح تشعشعات در محدوده طبیعی است.آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت هیچ آسیبی به سازه‌های چرنوبیل که حاوی تشعشعات باقیمانده از انفجار سال ۱۹۸۶ هستند، وارد نشده است. این آژانس گفت که اکنون بر تضمین ایمنی و امنیت کارخانه‌های فعال اوکراین متمرکز است.

رافائل ماریانو گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «این مهم است که عملیات‌های حیاتی تأسیسات هسته‌ای در آن منطقه به هیچ‌وجه تحت تأثیر قرار نگیرد یا مختل نشود». آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نزدیک تحولات اوکراین را با تمرکز ویژه بر ایمنی و امنیت نیروگاه‌های هسته‌ای خود رصد می‌کند.

اوکراین پس از فرانسه دومین تولیدکننده انرژی هسته‌ای اروپاست. Energoatom، شرکتی که یک مجموعه از راکتور هسته‌ای را در اوکراین اداره می‌کند، در بیانیه‌ای گفت که عملیات نیروگاه‌های آنها حتی با وقوع تهاجم نظامی روسیه پایدار است.Energoatom در وب سایت خود گفت: «هدف مشترک ما اطمینان از تامین برق مطمئن، با وجود این شرایط دشوار است.»

جیمز اکتون، تحلیلگر هسته‌ای در یادداشتی گفت: «برای کارکنان نیروگاه هسته‌ای اوکراین، مراجعه به محل کار می‌تواند خطرناک باشد و اطمینان از اینکه راکتور می‌تواند به طور ایمن کار کند، چالش برانگیز است زیرا در صورت وقوع حادثه، پرسنل پشتیبان، مانند آتش‌نشان‌ها، ممکن است نتوانند به نیروگاه برسند.»

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=7436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.