• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5
فرمانده سپاه قدس گیلان خبر داد:

اجرای ۹۷۶۳ برنامه در هفته بسیج سال جاری

  • کد خبر : 19583
  • 29 آبان 1402 - 11:21
اجرای ۹۷۶۳ برنامه در هفته بسیج سال جاری
فرمانده سپاه قدس گیلان گفت:تعداد ۹۷۶۳ برنامه در سطوح مختلف جهت اجرا در هفته بسیج برنامه ریزی شده است که از این تعداد ۵۸ برنامه شاخص استانی ، ۵۳۲ برنامه قشری ، ۱۱۲۳ برنامه ناحیه ای یا شهرستانی و ۸۰۵۰ برنامه نیز پایگاهی است.

به گزارش انطباق ، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان در نشست خبری با رسانه های گروهی استان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و ضمن تبریک به مناسبت روز میلاد حضرت زینب (س) و بزرگداشت روز پرستار با اشاره به نقش رسانه ای حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا اظهار کرد:تبیین واقعه عاشورا از سوی حضرت زینب (س) موجب پیروزی خون بر شمشیر شد.

وی افزود:پرستارانی که در ایام کرونا برای نجات جان بیماران مجاهدت کردند این افتخار را دارند که روز میلاد حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد:خبرنگاران و اصحاب رسانه بسیجیان نظام و انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه بسیج معجزه انقلاب اسلامی است ، تصریح کرد: بسیج یکی از معجزات بی نظیری است که موجب پایداری انقلاب اسلامی شدا است.

سردار دامغانی با تاکید بر اینکه تشکیل بسیج بر قلب و روح حضرت امام خمینی (ره) الهام شده بود ، یادآور شد:حضرت امام خمینی (ره) بر اساس اعتقاد قلبی و واقعی به مردم ، بسیج را تشکل داد امام به مردم سالاری دینی با همه وجود اعتقاد داشت و امروز این خصیصه امام در رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مدظله العالی مشاهده می شود‌.

وی با بیان اینکه بسیج جدای از مردم نیست ، بیان کرد: بسیج لشگر هیچ حزب ، گروه و جناحی نیست بسیج لشگر مردم و از آن مردم است اگرچه مدیریت بسیج با سپاه است اما بسیج متعلق به همه مردم و دستگاه های اجرایی است.

فرمانده سپاه قدس گیلان اشاره کرد:بسیج در همه عرصه هایی که مورد نیاز نظام و انقلاب است ورود می کند ، بسیج مجموعه ای است که بدنه مردم را برای کمک دستگاه ها در عرصه های مختلف به میدان می آورد‌.

وی ؛ پایبندی به ارزش ها ، داشتن تقوا ، خود مراقبتی ، اخلاص ، بصیرت ، در راه خدا کار کردن ، همیشه در میدان بودن و … را از ویژگی های بسیجیان عنوان کرد.

اجرای ۹۷۶۳ برنامه در هفته بسیج سال جاری

سردار دامغانی در تشریح برنامه های هفته بسیج خاطرنشان کرد:تعداد ۹۷۶۳ برنامه در سطوح مختلف جهت اجرا در هفته بسیج برنامه ریزی شده است که از این تعداد ۵۸ برنامه شاخص استانی ، ۵۳۲ برنامه قشری ، ۱۱۲۳ برنامه ناحیه ای یا شهرستانی و ۸۰۵۰ برنامه نیز پایگاهی است.

وی افزود:در راستای ایحاد نشاط اجتماعی در جامعه ، ۴۲ برنامه ناحیه ای ، ۱۲۸ برنامه حوزه ای و ۸۴۰ برنامه پایگاهی در حوزه ورزش اجرا می شود‌.

فرمانده سپاه قدس گیلان یادآور شد:رزمایش جهادگران فاطمی ۳ نیز با ارایه ۳۷۵۰ خدمت توسط بسیجیان انجام شده است.

وی اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه در سطح استان ، افتتاح پروژه های آبرسانی در ۱۲۵ روستا را از برنامه های هفته بسیج سال جاری عنوان کرد و گفت:۷۱۱ روستا در طرح بسیج آبرسانی قرار دارند که از این تعداد اجرای ۳۷۰ روستا بر عهده بسیج سازندگی و مابقی نیز بر عهده قرارگاه خاتم الانبیا است .

سردار دامغانی تصریح کرد:حفر۹ فقره چاه ، تجهیز ۳ فقره چاه در حوزه آبرسانی ، بهره برداری از ۲۵ کیلومتر راه روستایی و افتتاح ۲۸ واحد مسکن مددجویی با مشارکت کمیته امداد از برنامه های هفته بسیج سال جاری است.

وی یادآور شد:بمنظور اجرای پروژه های آبرسانی و تهیه جهیزیه ۸۰۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

سردار دامغانی ؛ دیدار با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان ، اجتماع فرماندهان پایگاه های شهرستان رشت ، تجمع هزار نفری دانشگاهیان استان در دانشگاه گیلان ، برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی ، اجرای سرود دهه هشتادی ها ، اجرای میز خدمت جهادی ، اعزام کاروان ها و تیم های پزشکی به مناطق کمتر برخوردار ، برگزاری نشست های روشنگری و تبیین ، برگزاری همایش اقتدار بسیج و … از برنامه های هفته بسیج سال جاری است.

فرمانده سپاه قدس گیلان ؛ اعزام ۱۰۵۷ نفر از دانش آموزان دختر به اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب کشور ، اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم ، برگزاری رزمایش رسانه ای بسیج در روز ۵ آذر ، دیدار با ۷۰۰ خانواده شهید بسیجی و ۱۵۰ جانباز ۷۰ درصد ، اهدای بسته های معیشتی ، اجتماع خادمین شهدا در گلزار شهدا و … از برنامه های هفته بسیج سال جاری می باشد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=19583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.