• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
نتانیاهو به دنبال تشکیل ائتلاف ضدایرانی به موازات تلاش دولت بایدن برای تنش‌زدایی با تهران

ائتلاف اسرائیل، بحرین و امارات علیه ایران؟

  • کد خبر : 2505
  • 18 بهمن 1399 - 11:49
ائتلاف اسرائیل، بحرین و امارات علیه ایران؟
"در اسرائیل نگرانی بسیار زیادی درباره افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران و همچنین درباره برنامه دولت بایدن برای لغو تحریم‌های ضدایرانی و بازگشت دوباره امریکا به برجام وجود دارد".

به گزارش انطباق، یک سایت عربی در گزارشی مدعی شده که “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل به دنبال تشکیل ائتلافی ضد ایرانی با شرکت بحرین و امارات و به موازات تلاش “جو بایدن” رئیس‌جمهوری منتخب امریکا برای مذاکره و مصالحه با ایران است.

 این سایت به گزارش اخیر روزنامه اسرائیلی “اسرائیل حیوم” نیز اشاره کرده که در آن این ادعا مطرح شده که نتانیاهو قصد دارد از دیدار خود با مقام‌های اماراتی و بحرینی برای ترغیب آنان به همکاری با اسرائیل علیه ایران استفاده کند.

براساس گزارش سایت Arabs48.com، عصر روز چهارشنبه رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که نتانیاهو برنانه سفر خود به کشورهای حوزه خلیج فارس را به دلیل مقررات تازه درباره محدودیت رفت و آمد به سبب شیوع کرونا در فرودگاه “بن گوریون” اسرائیل به تعویق انداخته است.

“اسرائیل حیوم” در این‌باره نوشته بود: “در اسرائیل نگرانی بسیار زیادی درباره افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران و همچنین درباره برنامه دولت بایدن برای لغو تحریم‌های ضدایرانی و بازگشت دوباره امریکا به برجام وجود دارد”.

منابع خبری گزارش داده‌اند تا دو هفته آینده نیز “یوزی کوهن” رئیس موساد با مقام‌های امریکایی دیدار خواهد داشت و قرار است اطلاعات حساس امنیتی را با همتایان امریکایی‌اش درباره ایران، سوریه و حملات تروریستی در خاورمیانه به اشتراک گذارد.

منابع خبری اشاره می‌کنند که نگرانی اسرائیل پیش بردن مسیری مشابه اوباما درباره ایران از سوی دولت بایدن به خصوص بازگشت امریکا به برجام است.

اظهارنظر غیر معمول مقام اماراتی: اسرائیل می تواند به تاسیسات اتمی ایران حمله کند

همچنین “ضاحی خلفان تمیم” معاون رئیس پلیس دبی در اظهارنظری نامعمول مدعی شده که اسرائیل ساده‌تر از آن چیزی که تصور می‌شود می‌تواند به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند.

این مقام اماراتی که خود مسئول تحقیق درباره پرونده ترور یکی از اعضای بلندپایه حماس در هتلی در دبی توسط موساد در سال ۲۰۱۰ میلادی بوده روز چهارشنبه در توئیتی مدعی شد: “اسرائیل می‌تواند به تاسیسات هسته‌ای در ایران حمله کند و این کار ساده‌تر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید. یک حمله پنهانی شبانه و همه چیز صبح روز بعد تمام شده است”.

این مقام اماراتی پیشتر نیز نظراتی جنجالی درباره ایران بیان کرده بود؛ از جمله از اعراب خواسته بود برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران پول خرج کنند. او در صفحه توئیتر خود نوشته بود: “ایران پول خرج می‌کند ولی اعراب خسیس هستند”.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=2505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.