• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

آیا یک زن رئیس هیئت موی تای گیلان می‌شود؟

  • کد خبر : 7240
  • 02 اسفند 1400 - 15:33
آیا یک زن رئیس هیئت موی تای گیلان می‌شود؟
برای نخستین بار در بین گزینه های سرپرستی یک هیئت رزمی و البته خشن در گیلان، یک زن دیده می‌شود، آیا این اتفاق جالب در گیلان رخ خواهد داد ؟

به گزارش انطباق به نقل از  خط اول ورزشی، اواسط بهمن ماه سال جاری بود که رشته رزمی موی تای از قالب انجمن به یک فدراسیون مستقل تبدیل شد و اکنون نیازمند آن است که طبق اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتور جمهوری اسلامی ایران، در استانها نیز با تشکیل مجمع و برگزاری فراخوان برای انتخابات، اقدام به انتخاب رئیس هیئت نمایند.

ظاهراً گیلان با توجه به سابقه طولانی و پر افتخار در این رشته، به واسطه تلاش‌های فراوانی که مرحوم سید مصطفی رضازاده به عنوان مدرس و مربی تیم ملی انجام داده است، جزو نخستین استان‌هایی خواهد بود که بعد از رسمی شدن فدراسیون موی تای صاحب تشکیلات رسمی در گیلان خواهد شد.

شنیده‌ها حاکی است، پیش از پایان سال ۱۴۰۰، در همین اسفندماه، نخستین مجمع هیئت موی تای در گیلان، با حضور جواد نصیری رئیس فدراسیون برگزار خواهد شد و در آن اولین سرپرست هیئت انتخاب خواهد شد تا مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم نماید.

البته طوماری که خانواده بزرگ موی تای گیلان علیه مهدی عابدین نژاد رئیس فعلی این سبک در گیلان نوشتند نیز بی‌تأثیر در برپایی ناگهانی این مجمع نبوده است، جامعه ورزشی موی تای با امضای طوماری خطاب به رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، نارضایتی خود از عملکرد عابدین نژاد را اعلام کرده و نوشتند که از زمان حضور وی عملکرد مثبتی در این انجمن دیده نشده است.

اما نکته جالب ماجرا گزینه‌های سرپرستی هیئت موی تای گیلان است؛ یقین به واسطه عملکرد نامناسب عابدین نژاد رئیس فعلی این سبک، از وی استفاده نخواهد شد و از مجید گل آرا رئیس پیشین سبک در گیلان به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل نام برده می شود اما وی نیز به دلیل اشتغال در جنوب کشور به احتمال فراوان امکان کسب این کرسی را نخواهد داشت.

از همین رو افشین بادوام از مدرسین و مربیان موفق این رشته و نماینده این سبک در رضوانشهر ، به عنوان گزینه ای دیگر و البته از نجمه پورمحمودی اولین داور رسمی و تنها مربی رسمی خانوم در موی تای گیلان که نایب رئیسی تاپ کیک بوکسینگ گیلان و دبیری این سبک در کشور را نیز در کارنامه دارد به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های محتمل نام برده می‌شود.

و چه اتفاق خوش یمن و مبارکی خواهد بود که جواد نصیری رئیس فدراسیون موی تای برای نخستین بار به یک زن اعتماد کرده و ریاست یک هیئت رزمی و البته خشن را به وی بسپارد تا فتح بابی برای درخشش زنان توانمند کشورمان در عرصه مدیریت ورزشی گردد.

لینک کوتاه : https://entebaagh.ir/?p=7240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.